Gå til innhold

Ser du forskjell på promillekjøring og fyllekjøring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at promillekjøring er hvis du bare har drukket 1 eller 2 glass med vin eller øl. Evt noe med sprit som er på god vei ut og man evt har spist mye. Man kjenner ikke at man er påvirket. Jeg tenker på faren ved å glemme at man har drukket. Gjorde det i kveld, men jeg kom på det da jeg sa jeg kanskje kunne hente noen. 
Fyllekjøring er når man kjører mens man er ruset. 
Mener du at promille er like farlig som å kjøre i fylla? 

Anonymkode: 744dc...2eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns begge deler er uakseptabelt. Man blir sløvere av det

Anonymkode: 0d676...b20

• Liker 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nulltoleranse for folk som kjører i beruset tilstand, enten det er alkohol, piller eller andre rusmidler. Det gjør man bare ikke. Basta.

Anonymkode: b32dd...82d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, synes absolutt det er forskjell på. Å kjøre etter en halvliter er bare ulovlig, akkurat som å parkere ulovlig eller kjøre i 90 i 80-sona. Å kjøre i fylla er helt uakseptabelt, uetisk og uansvarlig.

Anonymkode: 17b85...4c3

Skrevet (endret)
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at promillekjøring er hvis du bare har drukket 1 eller 2 glass med vin eller øl. Evt noe med sprit som er på god vei ut og man evt har spist mye. Man kjenner ikke at man er påvirket. Jeg tenker på faren ved å glemme at man har drukket. Gjorde det i kveld, men jeg kom på det da jeg sa jeg kanskje kunne hente noen. 
Fyllekjøring er når man kjører mens man er ruset. 
Mener du at promille er like farlig som å kjøre i fylla? 

Anonymkode: 744dc...2eb

Promillekjøring og fyllekjøring er to forskjellige ord om samme sak.  Snakkes det om ruspåvirket kjøring, så dekker det narko ,piller og alkohol. Det er ikke forenlig med å sitte bak rattet.

Endret av Bøtteballetten
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er akkurat det samme, det er bare to forskjellige navn på det.

Anonymkode: 692c7...260

• Liker 2
Skrevet

Begge deler er strengt ulovlig, men jeg forstår hvor du vil TS. Så klart er det værre å kjøre bil når man er hengedrita enn når man drakk et glass vin for 4 timer siden. Begge deler skal uansett ikke forekomme. Vet man at man skal kjøre bil så drikker man ikke alkohol (eller tar sterke piller), ferdig snakka.

Skrevet

Jeg forstår hva TS vil frem til, men alle former for promillekjøring er totalt uakseptabelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...