AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #1 Skrevet 18. juli 2020 Alle våre 3 barn har de to siste dagene hatt symptomer. Eldste med sår hals, tett nese, hoste og nedsatt allmenntilstand. Mellomste med hodepine, sår hals, tett nesrog nedsatt allmenntilstand. Yngste med hoste og tett nese. De to eldste er bedre nå i kveld, men yngste hoster veldig. Ingen av dem har feber. Begge vi foreldre er friske. Symptomene oppsto 2 dager etter besøk i kongeparken. Usikker på om det er nødvendig å teste i og med at de to eldste har begynt å bli bedre. Anonymkode: 3c4fd...d72
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #2 Skrevet 19. juli 2020 Ring fastlegen, du vil få beskjed om de bør testes. Ingen med luftveissymptomer får komme til legekontoret, men får hendvisning og time på feberpoliklinikk hvis fastlegen mener det bør teste. Eventuelt ring legevakt for råd i helgen. 😊 Anonymkode: f0696...f6c 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #3 Skrevet 19. juli 2020 Her har kommunen egen koronatelefon. Vi måtte ikke ringe lege først. Fikk time samme dag og svar 9 timer etterpå. Fort gjort. Hadde få symptomer, men nå kan vi reise på hyttetur om noen dager uten å være bekymret for å smitte noen. Anonymkode: d3c67...f1f 2
Thyra Skrevet 19. juli 2020 #4 Skrevet 19. juli 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her har kommunen egen koronatelefon. Vi måtte ikke ringe lege først. Fikk time samme dag og svar 9 timer etterpå. Fort gjort. Hadde få symptomer, men nå kan vi reise på hyttetur om noen dager uten å være bekymret for å smitte noen. Anonymkode: d3c67...f1f Må dere ikke i karantene til symptomfrie selv ved negativ test? 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #5 Skrevet 19. juli 2020 Med alle disse symptomene som du beskriver hos 3 av barna så bør de definitivt testes. Dette høres ikke ut som en vanlig forkjølelse, med tanke på hodepine og nedsatt allmenntilstand. Plusser du på hoste så er dette soleklare kriterier for å teste seg. Anonymkode: 1ef58...eda 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #6 Skrevet 19. juli 2020 3 timer siden, Thyra skrev: Må dere ikke i karantene til symptomfrie selv ved negativ test? Hva er da poenget med å teste seg, hvis man må i karantene uansett resultat? Anonymkode: db683...8bc
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #7 Skrevet 19. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er da poenget med å teste seg, hvis man må i karantene uansett resultat? Anonymkode: db683...8bc Fordi man kan være smittsom selv om symptomene bedrer seg? Og fordi symptomer ofte er subtile og blir gradvis bedre, og det derfor er vanskelig å si eksakt når man er symptomfri.. da jeg var syk i mars (fikk ikke testet meg da) gikk symptomene ikke ordentlig over på måneder, de ble bare gradvis litt bedre, så jeg endte opp med å teste meg før jeg skulle tilbake på jobb, selv om symptomene da var veldig svake. Og gikk jo da på jobb selv med svake brystsmerter. Nå har jeg hatt noe som kjennes ut som en mild influensa i en ukes tid, vondt i hele kroppen og høyere temp enn vanlig (ikke helt feber, men alltid mellom 37.4-37.9, det er ikke vanlig for meg). Brystsmertene er også litt tilbake. Testet meg derfor igjen, selv om jeg ikke antok det var korona nå heller. Men har ingen hoste etc, så ville teste meg slik at det er lettere å få lege til å ta prøver hvis jeg ikke blir bedre (men uten at det er noe akutt). Anonymkode: 064c4...9ce
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #8 Skrevet 20. juli 2020 På 19.7.2020 den 12.47, Thyra skrev: Må dere ikke i karantene til symptomfrie selv ved negativ test? Jo, men en god stund til vi reiser ennå. Ungen er allerede symptomfri, og jeg kun litt tett i nesa på morgenen. Reiser selv om jeg er litt tett på morgenen liksom. Det er jeg forøvrig stort sett året rundt. Anonymkode: d3c67...f1f
Anbefalte innlegg