Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste her tidligere at man kan få positiv test hvis man har protein i urinen. Skal sies at jeg ikke vet om jeg har hatt noe protein i urinen, men fikk positiv test (3+ på digital) for noen dager siden. Jeg vet jo ikke om jeg har protein i urinen som sagt, men hvis det hadde vært tilfelle, kan det være nok til å gi hele 3+ på en digital test? Eller ville testen eventuelt slått ut svakere? Ble så forvirret, har aldri hørt om det før. 

Anonymkode: 20f2a...1fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke svaret på hvilket utslag protein i urinen ville gitt. Men dette er altså ikke en vanlig tilstand - med mindre du allerede vet at du har en nyresykdom så vil jeg påstå at det overveldende mer sannsynlige scenarioet er at du er gravid. 

Anonymkode: 82bb1...873

Skrevet

Nei, det vil jeg påstå er umulig. 

Jeg har hatt protein i urinen i noen år nå grunnet autoimmun sykdom, har bare fått pos gravidtester når jeg faktisk er gravid. 

AnonymBruker
Skrevet

Om du er usikker på hvor langt du er på vei (siden du nevner 3+ og det høres ut som du forventet noe mindre), så legg det fram for legen din og be om henvisning til tidlig ultralyd for å fastsette svangerskapslengde. Viktig for å få riktig tidspunkt til OUL og riktig termindato. 

Gratulerer! 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, spurte på altformamma også hvor jordmor/ekspert svarer som sa hun aldri hadde hørt om dette, så da er heldigvis påstanden om at protein i urin kan gi falsk positiv, feil 😊

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du er usikker på hvor langt du er på vei (siden du nevner 3+ og det høres ut som du forventet noe mindre), så legg det fram for legen din og be om henvisning til tidlig ultralyd for å fastsette svangerskapslengde. Viktig for å få riktig tidspunkt til OUL og riktig termindato. 

Gratulerer! 

Takk! Ja, har alltid vært veldig uregelmessig og det er ikke uvanlig at det går 2-3 måneder mellom hver gang.. Vet ikke hva jeg forventet egentlig, ble bare veldig overrasket over at testen var positiv og at den i tillegg viste 3+. Så aner ikke hvor langt jeg er på vei, og bør nok som du sier da kontakte lege og høre om jeg kan få en tidlig ultralyd. 

Anonymkode: 20f2a...1fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...