AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #1 Skrevet 18. juli 2020 Leste her tidligere at man kan få positiv test hvis man har protein i urinen. Skal sies at jeg ikke vet om jeg har hatt noe protein i urinen, men fikk positiv test (3+ på digital) for noen dager siden. Jeg vet jo ikke om jeg har protein i urinen som sagt, men hvis det hadde vært tilfelle, kan det være nok til å gi hele 3+ på en digital test? Eller ville testen eventuelt slått ut svakere? Ble så forvirret, har aldri hørt om det før. Anonymkode: 20f2a...1fa
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #2 Skrevet 19. juli 2020 Jeg vet ikke svaret på hvilket utslag protein i urinen ville gitt. Men dette er altså ikke en vanlig tilstand - med mindre du allerede vet at du har en nyresykdom så vil jeg påstå at det overveldende mer sannsynlige scenarioet er at du er gravid. Anonymkode: 82bb1...873
Neutral90 Skrevet 19. juli 2020 #3 Skrevet 19. juli 2020 Nei, det vil jeg påstå er umulig. Jeg har hatt protein i urinen i noen år nå grunnet autoimmun sykdom, har bare fått pos gravidtester når jeg faktisk er gravid.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #4 Skrevet 19. juli 2020 Om du er usikker på hvor langt du er på vei (siden du nevner 3+ og det høres ut som du forventet noe mindre), så legg det fram for legen din og be om henvisning til tidlig ultralyd for å fastsette svangerskapslengde. Viktig for å få riktig tidspunkt til OUL og riktig termindato. Gratulerer! Anonymkode: 82bb1...873
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #5 Skrevet 19. juli 2020 Takk for svar, spurte på altformamma også hvor jordmor/ekspert svarer som sa hun aldri hadde hørt om dette, så da er heldigvis påstanden om at protein i urin kan gi falsk positiv, feil 😊 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du er usikker på hvor langt du er på vei (siden du nevner 3+ og det høres ut som du forventet noe mindre), så legg det fram for legen din og be om henvisning til tidlig ultralyd for å fastsette svangerskapslengde. Viktig for å få riktig tidspunkt til OUL og riktig termindato. Gratulerer! Anonymkode: 82bb1...873 Takk! Ja, har alltid vært veldig uregelmessig og det er ikke uvanlig at det går 2-3 måneder mellom hver gang.. Vet ikke hva jeg forventet egentlig, ble bare veldig overrasket over at testen var positiv og at den i tillegg viste 3+. Så aner ikke hvor langt jeg er på vei, og bør nok som du sier da kontakte lege og høre om jeg kan få en tidlig ultralyd. Anonymkode: 20f2a...1fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå