Gå til innhold

Hva hadde du gjort om mannen/kona var full og gjorde dette framfor barna:

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Laget først en samtale rundt om dere i det hele tatt fortsatt burde vært sammen.

For så å kjefte og kalle deg diverse stygge ting og si han/hun ønsker å avslutte ekteskapet. 

Alt dette over 10-15 minutter mens man vet barna på 6 og 8 år ikke har sovnet (nettopp har lagt seg).

Altså.. uansett om personen er full eller ikke og hva som er årsak til samtalen, så mener jeg det at det bør komme en konsekvens for slik oppførsel foran barna. 

Jeg gikk inn til barna da vedkommende ble høylydt og hadde sagt alt for mye stygt på kort tid. Viste seg barna lå med lyset på med leker i sengen og hørte på det hele.

Anonymkode: a07dc...384

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hendte det nå nettopp? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt med meg barna og dratt, dersom det ikke gikk å kaste ut vedkommende for natta. Ikke akseptabel oppførsel. 

Dette(lignende episoder) har jeg opplevd selv i barndommen, og jeg kan ikke skjønne at mamma lot oss oppleve det gang på gang i mange år før hun tok til fornuften.

Anonymkode: 6e7e3...457

• Liker 11
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor personen ikke ble tatt med bort fra barna? Komme hjem så full med våkne barn, eller enda værre bli så full når Barn er våkne

• Liker 3
Skrevet

Slikt hadde jeg hatt nulltoleranse for, så da hadde forholdet vært ferdig for min del. 

Voksne folk som er overstadig beruset og gnåler om alt som er feil og galt med deg som partner, og det i tillegg som barna hører. Nei, fysj...patetisk vesen det der.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bedt vedkommende forlate huset med det samme. Barn skal slippe sånn at voksne oppfører seg som drittunger.

Anonymkode: b56e7...58b

• Liker 4
Skrevet

Nulltoleranse for fyll i nærheten av barn (!!)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke greit i det hele tatt. Vedkommende bør sette seg ned med barna når han/hun er edru og be om unnskyldning for oppførselen sin. 

Anonymkode: 406c0...43a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde lurt på om han hadde fått slag eller noe sånt. Om akutt fysisk eller psykisk sykdom ble utelukket hadde jeg tatt han på ordet og avsluttet ekteskapet. 

Ikke greit å ta opp slikt på denne måten, og helt uakseptabelt å gjøre det i barnas nærvær.

Anonymkode: a3987...442

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Å være full som forelder før kl 9, ikke greit.

Å si stygge ord og krangle i fylla, slettes ikke greit.

Så spørsmålet er om han er en alkoholiker og/eller drittsekk. En av delene er for mye.. 

Anonymkode: ac2ab...d09

• Liker 6
Gjest BethD
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å være full som forelder før kl 9, ikke greit.

Å si stygge ord og krangle i fylla, slettes ikke greit.

Så spørsmålet er om han er en alkoholiker og/eller drittsekk. En av delene er for mye.. 

Anonymkode: ac2ab...d09

Enig i alt dette 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bedt vedkommende komme seg ut. Så hadde jeg snakker litt med barna og sagt at i morgen skal vi på tur. Hadde reist av gårde med barna, og den andre forelderen hadde fått beskjed om at inne vi kommer hjem igjen så var vedkommende vekk. 

Anonymkode: ba0a1...68e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokst opp med en far som kunne komme full hjem fra jobb. Det ble roten til skam og usikkerhet som har preget meg seinere i livet. 
Ta med deg barna og reis dit dere kan puste ut og være trygge .

Det er viktig at du viser barna dine handlekraft og vilje til å beskytte de. Det tjener du på seinere i livet med tanke på det fremtidige forholdet dere skal ha.  Nok av tilfeller der en forelder har gitt etter for en utagerende partner. Barna er de dom betaler prisen.. 

Anonymkode: 5e109...9ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...