Gå til innhold

Utregning barnebidrag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha ny beregning nå på barnebidrag. Barnefar har mistet jobben og er begynt på dagpenger.

Ser i brevet at nav har hentet inn opplysninger fra de tre siste mnd der barnefar nesten ikke har fått penger (var ikke kommet i gang med dagpenger da). Er det det grunnlaget de går utifra da og ikke års inntekten fra dagpengene? Må jeg isåfall sende inn om et par mnd og be om nr beregning? 

Anonymkode: 5e924...931

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytter opp i håp om at noen vet.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dytter opp i håp om at noen vet.

Hvis NAV ikke er ferdig med å behandle saken, så skriver du et brev merket med saks nummeret og ber de om å gjøre utregningen utifra hans nåværende inntekt (dagpenger) og nevner at når de hentet inn inntektsopplysningene hans så var han ikke startet på dagpengene og at hvis de bruker de opplysningene så gir det feil informasjon om han nåværende inntekt og inntekten framover. Lag dette brevet i dag og last opp på nettsiden til NAV under skjemaer. Så venter du 3 virkedager og ringer NAV og ber de om å sjekke at brevet er motatt av riktig avdeling. 

Er de ferdig med å behandle saken så er det raskest å sende inn ny søknad om bidragsendring da klagesaker tar mye lengre tid

Anonymkode: d2785...2a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis NAV ikke er ferdig med å behandle saken, så skriver du et brev merket med saks nummeret og ber de om å gjøre utregningen utifra hans nåværende inntekt (dagpenger) og nevner at når de hentet inn inntektsopplysningene hans så var han ikke startet på dagpengene og at hvis de bruker de opplysningene så gir det feil informasjon om han nåværende inntekt og inntekten framover. Lag dette brevet i dag og last opp på nettsiden til NAV under skjemaer. Så venter du 3 virkedager og ringer NAV og ber de om å sjekke at brevet er motatt av riktig avdeling. 

Er de ferdig med å behandle saken så er det raskest å sende inn ny søknad om bidragsendring da klagesaker tar mye lengre tid

Anonymkode: d2785...2a6

Ok tusen takk :) 

jeg vet ikke om han er begynt med dagpenger. Står bare i skjema jeg har fått at han har søkt på det. 

Jeg skal sende inn det du sier og hvis det ikke går får vi bare betale for en ny utregning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...