Gå til innhold

Jule samvær med barn under 3 år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har dere gjort jula med barn under 3? 
Nå snakker jeg ikke om hva som er rett og gjøre siden barnet er så lite av at hun ikke vil  ha så mye utbytte av jul sammen med far dette året , mer om fars families krav en barnets.

Mitt barn er snart 14 måneder gammel Hun har hatt Dags samvær med pappaen sin nå i snart 9 måneder. Der han henter henne kl 15 og leverer henne kl 18 tilbake, Disse timene er hun trygg til. Men barnets pappa sin fokus har bare vært på «jul» ikke noe annet. Ja det er en viktig dag men jeg forstår ikke hvorfor han skal bare krangle seg så til jula men ikke bursdager, 17 mai eller nyttår.. Som jeg synes blir litt feil. Dette året tenkte jeg og ha barnet i jul, Uansett om de venter oss en møte i oktober om ny avtale. Men han kan vente til neste år der barnet vil bli mye tryggere på han en nå. Har dere hatt samme problemer når det gjelder slik samvær?

Anonymkode: bddcf...31a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samfeirer, selvsagt. Jula er noe en feirer for barn. Så da inviterer en exen, enåxens nye flamme, exens ex etc og så feirer en jul. Om det var opp til oss voksne så ville vi jo bare spist pasta og drukket prosecco og droppet all handlingen, pyntingen og alt det andre fjaset. 

Jul handler om familie. Barns familie. Du klarer å feire jul med exen i 18 år for barnet ditt, Ts. Går så fint så.

Anonymkode: 76a3c...b4e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du tenker å ha barnet i jula, men du har ikke eneretten på barnet ditt. Hvis barnet ditt føler seg trygg på far, så ser jeg ingen problemer med å la han få ha henne i jula. Han kan jo f.eks hente henne rundt 15 slik han vanligvis gjør, ha henne på kvelden og natta, og levere første dag jul? Det forutsetter så klart at barnet har sovet hos far før, og føler seg trygg der også om natta. 

Anonymkode: 9fb10...2a9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Feiret sammen

Anonymkode: c6f94...31a

AnonymBruker
Skrevet

Here we go again... (sorry om du ikke er den samme som allerede har laget ørten og førti tråder om akkurat samme problemstilling)

Anonymkode: 57d1c...250

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker å ha barnet i jula, men du har ikke eneretten på barnet ditt. Hvis barnet ditt føler seg trygg på far, så ser jeg ingen problemer med å la han få ha henne i jula. Han kan jo f.eks hente henne rundt 15 slik han vanligvis gjør, ha henne på kvelden og natta, og levere første dag jul? Det forutsetter så klart at barnet har sovet hos far før, og føler seg trygg der også om natta. 

Hvis hun fortsatt ammer er det tortur for mor å være så lenge borte fra barnet. Snakker av egen erfaring. Fikk ikke til pumping.

Anonymkode: 80ee8...a48

Skrevet

Du sier at barnet ikke bryr seg om jul. Der har du nok rett i. Nettopp derfor kan barnet likså godt feire med far som med deg.

Hvis du lar han få denne jula, så får du feire med barnet neste år. Den jula vil barnet forstå mye mer av det som skjer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun fortsatt ammer er det tortur for mor å være så lenge borte fra barnet. Snakker av egen erfaring. Fikk ikke til pumping.

Anonymkode: 80ee8...a48

Det står ingenting om amming i hovedinnlegget. Gikk ut i fra at barnet enten er ferdig med amming, eller at det er såpas lite at det går fint å gå uten i noen timer. Barnet er iallfall stort nok til at det skal gå bra å klare seg uten mamma i noen timer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når sønnen vår var 2 år så hadde far barnet alene på julaften. Det er jo en selvfølge at en har annenhver jul!

Anonymkode: cfc1f...b98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor du mener du har mer rett på barnet enn far. Men det er helt tydelig at du mener det. 

Anonymkode: fb5d2...c69

AnonymBruker
Skrevet

Om barnet har truffet far i 9 mnd alt, og hun er trygg på han, så skjønner jeg ikke hvorfor ikke barnet kan overnatte før jul? Det går jo an å prøve overnatting før jul, det er jo over 4 mnd å øve på. Hva er du redd for? Er barnet trygg på far nå, så kommer overnatting mest sannsynlig også til å gå bra😀

Anonymkode: 1b757...f4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...