Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Når legger deres tenåringer seg? Og når står de opp? Jeg tenker på nå i sommerferien. 

Jeg har to gutter som begynner i 9. til høsten. De mener jeg er «nazi» med spilletider,legging og vekking,og at «alle andre...»...

Dere som har barn som spiller PlayStation,hvor lenge/mye får de spille nå i sommerferien? 

Jeg opplever at mine unger er våken halve natten,sover halve dagen og bruker mesteparten av tiden til å se på skjermen. Jeg blir gående og mase om legging og vekking fordi de ikke sjekker klokken og generelt ikke bryr seg (vil være våken lengst mulig om jeg ikke passer på).

Jeg vet at dette er normal i ungdomstiden,husker jeg holdt på sånn selv til tider,men jeg lurer på; lar dere ungene deres få frie tøyler eller har dere regler for dette? Og er barna deres så pliktoppfyllende at de følger reglene om dere ikke passer på? Høres ut som vennene til guttene mine også er våkne til langt på natt i hvert fall...

Endret av burgut
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har en snart 13-åring som skal begynne i 8. Hun er oppe til 23, noen ganger midnatt.

Hadde hun fått lov hadde hun sikkert spilt halve natta,men det får hun ikke. 
Er nok litt nazi jeg og. Vekker henne i 9-tiden, litt avhengig av hva vi skal. 

Anonymkode: 68462...7a6

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har en snart 13-åring som skal begynne i 8. Hun er oppe til 23, noen ganger midnatt.

Hadde hun fått lov hadde hun sikkert spilt halve natta,men det får hun ikke. 
Er nok litt nazi jeg og. Vekker henne i 9-tiden, litt avhengig av hva vi skal. 

Anonymkode: 68462...7a6

Samme her. 
Vi er hjemme, så det er begrensa hva det er å finne på hver dag, og mange er på ferie så det blir mye spilling.
Jeg liker godt å sove lenge selv, så hender tenåringen står opp først faktisk, rundt 9. Regner med de får nok søvn når de våkner av seg selv. 

Anonymkode: a7e69...22f

AnonymBruker
Skrevet

Her har vi en som starter i 8. en som starter i 9. og ei som starter i 10. 
De er oppe til senest kl 2 nå i ferien, og må stå opp igjen senest 12 til frokost. 
Leggetiden er de flinke til å overholde uten mas, men jeg må ofte vekke på formiddagen.

Det har blitt mye skjermtid nå i ferien, og blir nok det fremover også. Det bryr meg ikke. Familiedynamikken er grei, ingen sure fjes om det ikke blir spilling, eller om de må opp tidligere en dag om vi har planer. 
De er generelt lite ute på farten (noe jeg synes er greit ifht corona), og deres sosiale liv er i hovedsak på digitale plattformer - akkurat nå.

Anonymkode: e9aa4...53c

AnonymBruker
Skrevet

Skjermen skal være av minst to timer før leggetid!

Anonymkode: a0aaa...16e

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjermen skal være av minst to timer før leggetid!

Anonymkode: a0aaa...16e

Har samme regel her.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...