Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kommer ann på situasjonen, er du i fin form og klarer deg selv så synes jeg personlig det er voldsomt å holde mannen hjemme. Du må jo ikke sitte alene, du kan jo invitere venner til deg på filmkveld, gå ut å spise middag/spise middag hjemme med venner/familie! 
Er det fyllesyke og byrangling hver helg hadde jeg kanskje synes det var rart, men det er mer generelt enn kun pga graviditet. Dere må nesten snakke om det å finne en løsning som fungerer for begge. Det er sunt å se venner for begge to, tiden etter fødsel blir jo gjerne kun å handle om baby (som det burde være). Ikke at han må «frste fra seg» men det blir jo kanskje en god stund til han ser venner mye igjen 🙂 samme med deg, bruk den eventuelle alenetiden til å nyte å være alene, eller se venner! Ta hvertfall en prat med han!

Anonymkode: afe8d...427

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakker vi om å dra på byen som tidlig kveld? Eller snakker vi om at han kommer hjem 03-04 på natten?

Jeg hadde nok ikke syntes at det var ok dersom jeg var gravid. Men folk er forskjellige.

Anonymkode: 7d3f5...57a

AnonymBruker
Skrevet

TS, kan du si noe om omfanget av dette? Snakker vi en kveld hver uke for å drikke 2 øl og neste dag finner han på ting med deg? Eller rotbløyte hver helg slik at han er så ødelagt at han ligger rett ut? En fest i løpet av de siste månedene av svangerskapet?

Spør han deg hva du synes, eller forholder han seg til det på noen måter hvis du sier at du synes det blir litt mye? Ber han deg holde snavla hvis du tar det opp?

Anonymkode: 5274e...9d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sagt at jeg setter pris på om han etter at jeg går ut i permisjon ikke blir dritings (det blir han sjelden uansett) og passer på å alltid være tilgjengelig på telefon. Vi kjører uansett ikke bil til sykehuset (sentrale, bilfrie Osloboere), så om han tar én øl gjør det ikke noe. Resten av svangerskapet har han levd som normalt, bortsett fra at korona har påvirket mye, da. Unner ham å ha koselige og sosiale kvelder. 

Anonymkode: 8adf9...107

AnonymBruker
Skrevet

Tja min tidligere samboer gikk ut når jeg var gravid første og andre gang , det var ikke noe problem i starten av graviditeten . Når  termin nærmet seg og jeg gikk over med en uke fortsatte han å gå ut . Det var ikke greit . Han hadde vært på storfylla dagen før jeg fødte 

Anonymkode: 5bd8d...b4f

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

TS, kan du si noe om omfanget av dette? Snakker vi en kveld hver uke for å drikke 2 øl og neste dag finner han på ting med deg? Eller rotbløyte hver helg slik at han er så ødelagt at han ligger rett ut? En fest i løpet av de siste månedene av svangerskapet?

Spør han deg hva du synes, eller forholder han seg til det på noen måter hvis du sier at du synes det blir litt mye? Ber han deg holde snavla hvis du tar det opp?

Nei heldigvis drikker han ikke... han ber meg ikke holde snavla men synes han fortjener å være med vennene osv. Han gjør mye hjemme hele uken samt husarbeid osv. Om jeg ikke vil han går ut blir han hjemme men han har stort behov for å være sosial med kompisene. Er ikke hver helg men to ganger måneden kanskje. Alltid tilgjengelig på telefon. 

Anonymkode: d67d3...e4b

Skrevet

Så lenge det ikke er rett før termin og hver helg så er det vel helt greit..

Jeg var på fest selv jeg kvelden før jeg fikk barn, edru selvsagt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hva dere synes om menn som går ut på byen mens kvinnen hjemme går gravid? Synes selv det føles rart men lar han gå ut når han vil.... hva mener dere? 

Så lenge det ikke er siste tiden før fødsel :)

Anonymkode: 1ae20...f17

Skrevet

Her vet kjæresten at intill videre så må han nå bare gå ut å være sosial med venner og kolleger når han har muligheten. Når det begynner å nærme seg termin, og i perioden etter barnet er født så vil jeg gjerne ha ham hjemme for en periode. 

Så klart ikke flatfylla for ofte, da jeg ikke liker det kjempegodt når han er full og jeg er edru, men kan alltids gå ut å kose seg med noen øl. 

Er mitt første barn. og hans femte, så er litt greit å ha noen å lene seg til når jeg trenger det. Og han har forståelsen for at jeg ikke er gal, men hormonell :P

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, bergenser skrev:

Her vet kjæresten at intill videre så må han nå bare gå ut å være sosial med venner og kolleger når han har muligheten. Når det begynner å nærme seg termin, og i perioden etter barnet er født så vil jeg gjerne ha ham hjemme for en periode. 

Så klart ikke flatfylla for ofte, da jeg ikke liker det kjempegodt når han er full og jeg er edru, men kan alltids gå ut å kose seg med noen øl. 

Er mitt første barn. og hans femte, så er litt greit å ha noen å lene seg til når jeg trenger det. Og han har forståelsen for at jeg ikke er gal, men hormonell :P

Så det er bare du som vil ha han hjemme og attpåtil må fortelle han det? Burde det ikke være en selvfølge for både en vordende og nybakt far, å ønske å være sammen med sitt kommende barns mor og dele graviditetens byrder, og siden å være hjemme sammen med sitt nyfødte barn og moren? 
Hva skjer med at familiefedre i det hele tatt tenker tanken eller må ha tillatelse til å gå ut på byen, klarer de ikke å tenke selv og ta ansvar? En ansvarsfull familiefar vil selv se om det passer å dra ut og drikke, eventuelt kommuniserer med mor om det passer for henne, og innretter seg etter hva som er behovet i hjemmet 

Anonymkode: 65783...dab

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen spesielle restriksjoner på sånt. Her går mannen ut og koser seg med venner selv om jeg er gravid. Nå er det uansett ikke snakk om stupfylla med nattklubb, sprit og spying da det ikke er hans stil, men typisk pub, pils og preiking ut i de små timer med gode venner/kollegaer. Det er ham vel unt og bare hyggelig å vite at han koser seg, han er veldig flink til å prioritere oss to som par også. 

Jeg sitter for øvrig ikke hjemme hver helg heller som gravid, prøver å bruke denne tida godt. Treffer venninner, går ut og spiser,  går på kunstutstilling... Om jeg skulle bli veldig dårlig senere i svangerskapet så blir jo situasjonen en annen, og når det for alvor nærmer seg termin og føttene mine har hovnet opp til dobbel størrelse så føles det nok mest naturlig for begge å "krype inn i hiet" og holde oss hjemme om kvelden ;) 

Anonymkode: 3c702...34a

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei heldigvis drikker han ikke... han ber meg ikke holde snavla men synes han fortjener å være med vennene osv. Han gjør mye hjemme hele uken samt husarbeid osv. Om jeg ikke vil han går ut blir han hjemme men han har stort behov for å være sosial med kompisene. Er ikke hver helg men to ganger måneden kanskje. Alltid tilgjengelig på telefon. 

Så han drikker ikke, er tilgjengelig på telefon og er sosial med kompisene to ganger i måneden.

Synes du dette er et problem? Jeg synes ikke det virker så ille.

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det er noe man bør se på i fellesskap. Det viser seg at kvinner som har menn som drikker er mer tilbøyelige til å "bare" ta seg en øl eller et glass. Hvis begges livsstil før svangerskapet dreier seg mye rundt alkohol og festing, bør nok far også avstå. 

Min personlige mening er nok at han bør kutte ut alkohol i solidaritet, uansett. Jeg tror at det er det sikreste og mest preventive ift barnets helse. Men jeg håper at de fleste par finner fornuftige løsninger på det i fellesskap.

Anonymkode: 3c003...c39

Omg😂😂

Anonymkode: 3bdb1...8c4

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det er bare du som vil ha han hjemme og attpåtil må fortelle han det? Burde det ikke være en selvfølge for både en vordende og nybakt far, å ønske å være sammen med sitt kommende barns mor og dele graviditetens byrder, og siden å være hjemme sammen med sitt nyfødte barn og moren? 
Hva skjer med at familiefedre i det hele tatt tenker tanken eller må ha tillatelse til å gå ut på byen, klarer de ikke å tenke selv og ta ansvar? En ansvarsfull familiefar vil selv se om det passer å dra ut og drikke, eventuelt kommuniserer med mor om det passer for henne, og innretter seg etter hva som er behovet i hjemmet 

Anonymkode: 65783...dab

Har ikke trengt å fortelle ham det. Han har forstått det uten at jeg har trengt å si noe. Og har ikke sagt at jeg har sagt det til ham. Det har vært underforstått i sittuasjonen. Er vel mer det at jeg oppfordrer ham sterkt til å  være så mye sosial som han orker nå, siden ingen av oss vet hvordan sittuasjonen er da

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hva dere synes om menn som går ut på byen mens kvinnen hjemme går gravid? Synes selv det føles rart men lar han gå ut når han vil.... hva mener dere? 

For det første så "lar" du ikke en voksen mann gjøre noe som helst. Hvis det er slik at du tror at du kan kontrollere han, så har du helt feil.

For det andre, nei, det er ikke noe galt i det.

Annonse
Skrevet (endret)

Jeg lot min samboer gå ut om han ville det ☺️ Men han hadde ikke særlig lyst når han visste at jeg ikke hadde muligheten 🤷🏼‍♀️ Men han var vel ute 1-2 ganger gjennom svangerskapet. Han er ikke typen som går på byen men er gjerne med på en hjemmefest med gode kompiser. Skjønner ikke helt hvorfor han ikke skulle få lov til det kun fordi jeg var gravid ☺️

Endret av Forever22
Skrevet

Kommer an på når i svangerskapet det er. Men så går jeg ut selv og da. Var på konsert i uke 38 forrige gang, var ute med jobb flere ganger. Men når vi begynner å nærme oss uke 36++ så vil jeg at han skal være tilgjengelig og edru. Må han ut så får han drikke alkoholfritt øl og ha mulighet til å komme seg kjapt hjem i tilfelle noe skulle skje.

AnonymBruker
Skrevet

Men.. Hvor ofte går folk ut på byen da egentlig? 😝

Anonymkode: dc347...b60

AnonymBruker
Skrevet

Om det ikke er greit for deg, så er det ikke greit for deg, uavhengig av hva folk på KG mener. "Stakkars mann, han er jo ikke gravid og må få lov til og kose seg. Stakkars, skal jo snart bli far og må få lov til og drikke alkohol" - den tankegangen skjønner ikke jeg. Selvom det er du som er gravid og ikke kan drikke, så er dere to om og få barn. Om du da ikke synes det er greit så bør han ta hensyn. Han kan treffe kompiser på dagtid også, trenger ikke alltid være alkohol og bytur i bildet. Men her på KG blir du automatisk en sur og vanskelig hormonbombe om du mener at det ikke er ok at mannen går på byen når du er gravid. At andre synes det er greit gjør det ikke mer greit for deg! Partner bør ta hensyn, det er virkelig det minste de kan gjøre. 

Anonymkode: 1d2b1...7a4

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det ikke er greit for deg, så er det ikke greit for deg, uavhengig av hva folk på KG mener. "Stakkars mann, han er jo ikke gravid og må få lov til og kose seg. Stakkars, skal jo snart bli far og må få lov til og drikke alkohol" - den tankegangen skjønner ikke jeg. Selvom det er du som er gravid og ikke kan drikke, så er dere to om og få barn. Om du da ikke synes det er greit så bør han ta hensyn. Han kan treffe kompiser på dagtid også, trenger ikke alltid være alkohol og bytur i bildet. Men her på KG blir du automatisk en sur og vanskelig hormonbombe om du mener at det ikke er ok at mannen går på byen når du er gravid. At andre synes det er greit gjør det ikke mer greit for deg! Partner bør ta hensyn, det er virkelig det minste de kan gjøre. 

Anonymkode: 1d2b1...7a4

Jeg skjønner heller ikke din tankegang. Skal man virkelig sitte sammen i sofaen HVER kveld i 9 mnd? Glem bytur og alkohol - det virker som bare det å finne på noe hver for seg er et problem. Tenker du det er å ta hensyn å skulle være sammen dag ut og dag inn? Dette er vel heller oppskriften på samlivsbrudd... Ts har allerede sagt at det er ikke alkohol som er problemet.

Anonymkode: abc19...67b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...