AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #1 Skrevet 18. juli 2020 Lurer på hva dere synes om menn som går ut på byen mens kvinnen hjemme går gravid? Synes selv det føles rart men lar han gå ut når han vil.... hva mener dere? Anonymkode: d67d3...e4b
undulat2018 Skrevet 18. juli 2020 #2 Skrevet 18. juli 2020 Jeg har ingenting imot om samboer tar seg en tur ut 10
Fru Uperfekt Skrevet 18. juli 2020 #3 Skrevet 18. juli 2020 Ser ikke problemet, med mindre det er under 1 mnd til termin 27
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #4 Skrevet 18. juli 2020 Herregud, skal du liksom holde mannen fanget hjemme fordi du er gravid?? Nei, la han for guds skyld kose seg litt før det braker løs med ansvar. Klart om termin er veldig nær så kan det være greit at han holder seg hjemme. Men ellers er det jo bare bra at han er ute og hygger seg. Anonymkode: 28525...eb9 21
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #5 Skrevet 18. juli 2020 Det finnes ikke noe fasitsvar på dette. Her hadde mannen null interesse av å henge på byen da jeg var gravid, ikke på andre tidspunkt heller for den saks skyld. Hvor ofte skjer dette? Anonymkode: 5274e...9d0 11
Patriotpaula Skrevet 18. juli 2020 #6 Skrevet 18. juli 2020 Helt greit at samboer tar turen ut med kompisene sine, ingen vits i at han skal sitte hjemme her hver lørdag bare fordi jeg er gravid. Er nå i uke 35, så i kveld er nok en av de aller siste byturene på en god stund for hans del 😊 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #7 Skrevet 18. juli 2020 Samboer skal da ikke sitte fanget her hjemme selv om jeg ikke orker å gå ut. Anonymkode: 1e064...5a7 7
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #8 Skrevet 18. juli 2020 Tja... Kommer litt annpå, tenker jeg. Jeg er frisk og sprek, men orker ikke fest. Hadde syntes det var skikkelig tragisk dersom jeg var alene hjemme i helgene, fordi han var ute for å feste. Det du ts må vite er at på kvinneguiden er den generelle regelen at sålenge kvinnen er gravid hjemme, så kan mannen være på fest. Han må få feste fra seg før fødsel må skjønne. Og etter fødsel så skal han selvfølgelig få dra på hyttetur og guttetur, for han trengs ikke etter fødselen. Så, når mannen er blitt godt vant med å ikke ha forpliktelser hjemme og ovenfor kjæresten og barna, så får dama "gratulerer som har fått barn med en så egoistisk fyr"..... Fra dama blir gravid, til babyen er typ 7-8 mnd har mannen fripass til å gjøre som han vil. Så mitt råd ts, er at du formidler dine behov, dine ønsker, og det som plager/irriterer deg. Hva så om det er litt needy av deg å ville ha han hjemme? Er ikke mye han som partner kan bidra med, så å være trygg og god med kjæresten i helgene i denne perioden er vel ikke så mye å be om? Anonymkode: 8c1c1...0e0 30
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #9 Skrevet 18. juli 2020 Hvis det ikke er nærme termin, slik at han må være edru til å kjøre, ser jeg ikke problemet. Når det er sagt, hadde jeg ikke likt at mannen dro ut ofte mens jeg var gravid, for da hadde jo jeg blitt sittende veldig mange kvelder alene. Jeg hadde nok heller ikke kunnet stille som sjåfør hvis det ble sent, siden jeg er veldig trøtt i graviditeten. Anonymkode: 96cce...b56 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #10 Skrevet 18. juli 2020 Hele tiden, nei! En sjeldent gang i blant, ja! Anonymkode: 9d857...be1 8
Kassiopeia8 Skrevet 18. juli 2020 #11 Skrevet 18. juli 2020 Vi har ikke hatt helt samsvarende fritidsliv hverken før eller etter graviditet! Og jeg ser ikke for meg at vi får det etter baby er født heller. Av og til har vi vært hjemme sammen i helgene, av og til har vi vært ute/på fest/på besøk sammen, og av og til gjør vi ting hver for oss. For meg er det det samme om mannen er på fest, på byen, ser fotballkamp med kompiser eller er på middagsbesøk hos venner. Og så lenge det er hver sin tur og ikke hver helg er det vel bare sunt for forholdet! Jeg gleder meg til vinkvelder og å gå ut og danse mens pappaen er hjemme med baby når vi er klare for det 😄 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #12 Skrevet 18. juli 2020 Så klart! Blir jo mindre tid til det etter fødsel 😊 Han bærer jo ikke barnet og skal da ikke sitte her å sture med meg så sant han er edru nær termin så han kan kjøre meg til føden 😆 Anonymkode: 20a6b...d48
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #13 Skrevet 18. juli 2020 Jeg er egentlig om den oppfatningen at man er to om gravidiet. Vet mange kvinner her tenker at mannen ikke er gravid og skal ikke "sitte hjemme" selv om kvinnen er gravid. Her hos oss tenker vi at dersom vår baby gjør at jeg ikke orker lukten av alkohol og festing så er vi hjemme sammen eller finner på andre ting. Jeg syns personlig det er helt rimelig og kreve. Er da vel slitsomt nok å være kvinne og måtte gå gravid om ikke jeg skal sitte alene i tillegg. Men så klart, det er jo greit med en fest i ny og ne, men ikke som en vane. Anonymkode: 5446c...fb6 12
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #14 Skrevet 18. juli 2020 Han drar ut med venner og jeg inviterer noen hjem. Deilig med litt vennetid selv om jeg ikke gidder eller orker å ut Anonymkode: 20a6b...d48 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #15 Skrevet 18. juli 2020 Nei, han må bli voksen og slutte å fyke på byen. Anonymkode: bba54...fbe 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #16 Skrevet 18. juli 2020 Min var hjemme gjennom hele svangerskapet, selv om han hadde kompiser som maste. Anonymkode: 1f8b1...087 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #17 Skrevet 18. juli 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer på hva dere synes om menn som går ut på byen mens kvinnen hjemme går gravid? Synes selv det føles rart men lar han gå ut når han vil.... hva mener dere? Anonymkode: d67d3...e4b Kanskje ikke om det er rett før termin, greit å være kjørbar da. Men ellers i graviditeten, så burde det være helt greit, som en helt vanlig annen slags «mans night out». Anonymkode: e7134...8ba
semperflorens Skrevet 18. juli 2020 #18 Skrevet 18. juli 2020 Hvis du synes det er rart å sitte hjemme mens han går ut, ville jeg snakket med han om det. Det som er riktig for andre, trenger ikke være riktig for deg. Og hvis du ikke har gitt uttrykk for at du synes det er dumt at han drar ut, tror han sikkert at du synes det er greit og kanskje tom at du ønsker å ha litt alenetid. Evt ville jeg invitert venninner evt familie hjem når han er ute, så du slipper å sitte der helt alene.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #19 Skrevet 18. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, han må bli voksen og slutte å fyke på byen. Anonymkode: bba54...fbe Enig i at å fly mye på byen ikke sømmer seg når man er/snart skal bli forelder, men å dra ut noen få ganger i året må da være helt greit. Her i huset er vi på fest/på byen ca.2 ganger i året hver. Har ikke behov for å feste mye, men setter desto mer pris på de få gangene jeg kan dra ut. Anonymkode: 96cce...b56 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #20 Skrevet 18. juli 2020 Eneste en vordende Pappa vil finne på byn er ting som VordendePappa har sagt fra seg. Så derfor er det en god del mer logikk i at han blir gjemme å holder sin gravide kjæreste med selskap. Anonymkode: 6e756...3d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå