Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke. Hvorfor er du med han når han ikke ønsker flere barn, mens du har et sterkt håp om å få et? Ser du ikke at dette er to motpoler? Siden du beskriver en sånn lengsel etter barn, ville vel det mest naturlige være at du leter videre etter en mann som ønsker det samme som deg? 

Anonymkode: 36bc5...702

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan forstå ønsket ditt jeg. Men så er det jo også sånn at jo eldre man blir, jo fortere går også den prosessen med å få barn. Blir du sammen med en i tjueårene har dere flere år på dere. De som blir sammen etter tredve venter kanskje ikke like lenge..og du er jo ikke for gammel! 

Men det som skurrer her er jo det du skriver lengre ned, at han ikke ønsker flere barn. Om dette hadde vært mitt høyeste ønske, og så treffer jeg en som ikke møter meg der, da ville jeg tenkt nøye gjennom om jeg skulle fortsatt den linja..og selv om du bryter og må finne en ny, er det fortsatt ikke for sent, du kan fint bli mamma sent i trettiårene også, det har jeg blitt. Men du må jo snakke med han om det, at ditt høyeste ønske er å få barn, og så må han også ta stilling til om det er noe han kan etterleve. Ellers får dere gå hvert til deres.

Anonymkode: b06dd...d98

• Liker 3
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Som jeg skrev er dette KUN tanker, ikke planer. Vi har allerede snakket om at hvis jeg skulle bli gravid så er det mitt valg om jeg vil beholde eller ikke, og at hvis jeg vil ha barnet så stiller han opp. Han vil i utgangspunktet ikke ha flere barn, så om det skulle bli oss så blir det nok aldri barn på meg (med mindre det skjer uhell). Jeg synes det er kjempedårlig gjort å gjøre noe slikt mot en mann, men jeg tenker likevel tankene fordi jeg kjenner utrolig på savnet etter barn og frykten for å aldri kunne få egne. Jeg går på p-piller og tar de som jeg skal.

Ja, det stemmer.

Anonymkode: dc42f...26d

Hvorfor er du sammen med han da?

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og en liten tilleggsopplysning: Assistert befruktning er ikke et alternativ for meg.

Hvis du mener sæddonasjon; hvorfor ikke? Det må da være moralsk mye ryddigere?

• Liker 6
Skrevet

Jeg forstår også tankene dine,du ønsker deg virkelig barn. Men det er aldri greit å lure noen på denne måten. Hvilket forhold ville dere fått etterhvert om du måtte leve resten av deres samliv med denne løgnen? Du forstår jo selv at det ikke er riktig,det ville vel heller ikke vært riktig ovenfor barnet dere eventuelt ville fått. Forstår ønsket ditt om barn,men alle mennesker får ikke barn,sånn er det bare,synes overhode ikke det er greit å lure en mann på den måten-det er nesten ondskapsfullt,synes jeg. Og ikke noe du burde vurdere seriøst om du er en voksen,oppegående person. Jeg ville heller tatt en samtale med han om dette,om bekymringene dine og ønskene dine. 

• Liker 3
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at dette er fryktelig uetisk og dårlig gjort, og når jeg skriver denne tråden er det bare fordi det er tanker jeg har og IKKE planer. 

Jeg er i begynnelsen av 30-årene, har vært singel i halvannet år etter et fem år langt forhold. Vi gjorde det slutt før vi begynte å prøve å få barn, selv om vi snakket om at vi ville ha barn. Av diverse grunner er det lite trolig at jeg kan eller bør bli gravid når jeg er nærmere 40, og frykter at sjansen min til å få barn er over etter det avsluttede forholdet.

Nå har jeg fått en ny "kjæreste", det vil si, vi er ikke offisielle men er mye sammen, er mye hos hverandre, oppfører oss som kjærester men trenger litt tid før vi vil gå ut med det offentlig. Han har barn fra før fra et tidligere forhold, og er en engasjert far. Vi bruker prevensjon (jeg går på p-piller, vi bruker ikke kondom), og har snakket om hva som skulle skje dersom jeg skulle bli gravid ved et uhell. Han er veldig tydelig på at når man har valgt å ta sex har man også tatt et valg om å ta konsekvensene. 

Jeg kjenner veldig på ønsket om barn, og synes det er så trist at jeg sannsynligvis aldri kommer til å få det. Jeg tror sjansen for at jeg rekker å finne meg en mann, ha et stabilt forhold over tid, og så få barn kan skje før jeg er for gammel. Jeg har tenkt tanken på å slutte på p-piller, eller slurve med de, for å kanskje bli gravid ved "et uhell" slik at jeg kan få det sårt etterlengtede barnet. Jeg har så utrolig lyst på barn!

Jeg VET at dette er uetisk og kjempedårlig overfor han, som er en mann jeg er glad i, å lure han på denne måten. Samtidig - barneønsket mitt er veldig sterkt, han liker barn, og har sagt til meg at sex innebærer en viss risiko for graviditet.. Hva er deres tanker rundt dette? Skjønner dere min side av saken selv om dere synes dette er helt feil måte å gjøre det på?

Fy f..... stakkars barn...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Som jeg skrev er dette KUN tanker, ikke planer. Vi har allerede snakket om at hvis jeg skulle bli gravid så er det mitt valg om jeg vil beholde eller ikke, og at hvis jeg vil ha barnet så stiller han opp. Han vil i utgangspunktet ikke ha flere barn, så om det skulle bli oss så blir det nok aldri barn på meg (med mindre det skjer uhell). Jeg synes det er kjempedårlig gjort å gjøre noe slikt mot en mann, men jeg tenker likevel tankene fordi jeg kjenner utrolig på savnet etter barn og frykten for å aldri kunne få egne. Jeg går på p-piller og tar de som jeg skal.

Ja, det stemmer.

Du burde kanskje be han om å enten bruke kondom eller sterilisere seg. Du skriver at barneønsket ditt er sterk. Selv om du går på pillen, virker det som du vil at 'uhellet' skal skje. Du kan da kanskje ubevisst bli sløvere med ta pillen, eller ikke fylle på nytt om du får oppkost, løs mage osv som fører til dårligere beskyttelse.

Han vil i utgangspunktet ikke ha flere barn. Dette utelukker jo ikke noe, men jeg tror at han ikke ønsker med deg.

Du skriver at det kun er tanker, men de kan også føre til endret atferd som gjør at det faktisk skjer. Du virker til å helle mot at det skjer 'et uhell'.

Slike tanker om barn, kan gjøre en midlertidig gal og ikke klare å se helt klart. Hormoner kan være sterke saker! Vær forsiktig TS.

Anonymkode: c4eb2...02a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Si det rett ut. At du vil han skal gjøre deg gravid. Stor sjanse for at han hiver seg på.

Anonymkode: b1436...ad5

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er deres tanker rundt dette? Skjønner dere min side av saken selv om dere synes dette er helt feil måte å gjøre det på?

Jeg forstår at du ønsker deg barn. Men bortsett fra det, så er tankene dine helt på vidda! Fullstendig feil og jeg forstår ikke engang at noen kan tenke tanken på å lure noen til å bli far. Fy! 

Skrevet

sæddonasjon er lovlig for single kvinner nå 🙂 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Ja, det stemmer.

Og en liten tilleggsopplysning: Assistert befruktning er ikke et alternativ for meg.

Hvorfor ikke? Nå har jo sæddonasjon blitt lovlig for enslige i Norge då man slipper å dra til Danmark.

Anonymkode: b0147...819

AnonymBruker
Skrevet

Det er iallefall bedre enn å lure en mann til å bli far...du kan bruke en sæd donor i Danmark som ikke er anonym.

Anonymkode: 2181c...21d

• Liker 1
Gjest Forumhei
Skrevet

Å lurer noen til å bli far er et overgrep! Skulle vært straff for sånt.

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at det i både Sverige og Sveits kan være definert som voldtekt dersom mannen tar av seg kondomen ila. sameiet uten å informere kvinnen om det (en definisjon jeg er enig i). I Norge er nok ikke slike saker prøvd for retten så vidt jeg vet, men jeg vil tro at det er mulighet for å bli dømt på samme måte her. Det følger da av dette at det også vil være å regne som voldtekt dersom det er kvinnen som 'glemmer' å informere om at hun har sluttet på prevensjon. Den slags oppførsel synes ikke jeg noe om og jeg synes også at du skal holde deg for god til det. 

Anonymkode: 931a9...192

Nei, det stemmer ikke.

Hun kan ikke tiltales eller dømmes for dette i rettssystemet her i Norge. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han vil i utgangspunktet ikke ha flere barn, så om det skulle bli oss så blir det nok aldri barn på meg (med mindre det skjer uhell). J

Vel om du ønsker deg barn så mye i fremtiden så får du heller finne en annen mann som ønsker seg barn/flere barn.

Han du holder på med nå og deg er ikke på bølgelengde i dette spørsmålet. Han sier tydelig at han ikke vil ha flere barn, men de fleste menn stiller opp hvis ulykken skulle være ute. Jeg sier ulykke, fordi det hender at prevensjon er ikke 100 prosent. Derimot det å lure han er ikke en ulykke. Det er ren egoisme. Det er så mange andre menn der ute som også ønsker seg barn/flere barn. Han her gjør det ikke.

Finn deg en annen fyr som vil det samme som deg. Mye bedre! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Chuck skrev:

Nei, det stemmer ikke.

Hun kan ikke tiltales eller dømmes for dette i rettssystemet her i Norge. 

Hva er det som ikke stemmer? At menn har blitt dømt for dette i Sverige og Sveits.? Det stemmer. At saker som dette ikke har blitt prøvd for retten i Norge? Det stemmer så vidt jeg vet. Det videre resonnementet er en logisk slutning å dra dersom man er enig i at det er voldtekt dersom mannen fjerner kondomen ila. samleiet uten å informere om det. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som ikke stemmer? At menn har blitt dømt for dette i Sverige og Sveits.? Det stemmer. At saker som dette ikke har blitt prøvd for retten i Norge? Det stemmer så vidt jeg vet. Det videre resonnementet er en logisk slutning å dra dersom man er enig i at det er voldtekt dersom mannen fjerner kondomen ila. samleiet uten å informere om det. 

Man kan ikke tiltales eller dømmes for dette i det norske rettssystemet.

Da må det en lovendring til.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til at sæddonor ikke er et alternativ for deg TS?

Anonymkode: 7bf1e...466

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ønsket og desperasjonen din etter å få barn, men uansett hvilke fysiske grunner du har til at du ikke bør vente, så gir det deg ingen rett til å lure han med på dette. Det er feil og egoistisk på alle måter. Ja du har passert 30, men du har tid til å bli kjent med denne mannen og ikke minst bli offisielt sammen. Vil du egentlig la en du akkurat har blitt kjent med bli far til barnet ditt, og risikere å forholde deg til han for alltid, og med stor sannsynlighet ende opp som alenemor?

Jeg datet en fyr i fem måneder og var hodestups forelsket. Først i ettertid da alt var over og jeg fikk denne mannen på avstand, så forstod jeg at han hadde store mentale problemer. At jeg i det hele tatt fantaserte om en fremtid med barn med denne mannen gjør meg dårlig. Sier ikke at han du dater er slik, men jeg bare poengterer hvor viktig det kan være å kjenne personen godt og å faktisk bli enige begge to. 

Du har alt å vinne på å ta det opp med han en dag. Det virker som han er interessert i barn ut fra det du skriver, men å ta det opp allerede før dere er kjærester kan muligens skremme han, samtidig som det blir feil å bli sammen med han på feil grunnlag.

Blir det ikke dere og du kjenner fortsatt på bekymringene dine angående din medisinske tilstand, så finnes muligheten for å dra til Danmark. Noe som er bedre enn å lure noen med på et farskap. Kjenner to som har gjort dette og som ikke har angret en dag. 

Foreløpig synes jeg du skal date, kose deg og NYTE kjærestetiden om det blir dere, for den tiden det kun er dere to får dere aldri tilbake når det først har kommet barn i hus. 

lykke til

Anonymkode: 83ea0...337

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sett at det ble mulig I Norge å anmelde en kvinne som har lurt barnets far til å bli far, hvordan skal det kunne bevises? En kvinne kan fint påstod at hun tok p-pillen (selv om hun ikke gjorde det), og saken blir bare ord mot ord.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ønsket og desperasjonen din etter å få barn, men uansett hvilke fysiske grunner du har til at du ikke bør vente, så gir det deg ingen rett til å lure han med på dette. Det er feil og egoistisk på alle måter. Ja du har passert 30, men du har tid til å bli kjent med denne mannen og ikke minst bli offisielt sammen. Vil du egentlig la en du akkurat har blitt kjent med bli far til barnet ditt, og risikere å forholde deg til han for alltid, og med stor sannsynlighet ende opp som alenemor?

Jeg datet en fyr i fem måneder og var hodestups forelsket. Først i ettertid da alt var over og jeg fikk denne mannen på avstand, så forstod jeg at han hadde store mentale problemer. At jeg i det hele tatt fantaserte om en fremtid med barn med denne mannen gjør meg dårlig. Sier ikke at han du dater er slik, men jeg bare poengterer hvor viktig det kan være å kjenne personen godt og å faktisk bli enige begge to. 

Du har alt å vinne på å ta det opp med han en dag. Det virker som han er interessert i barn ut fra det du skriver, men å ta det opp allerede før dere er kjærester kan muligens skremme han, samtidig som det blir feil å bli sammen med han på feil grunnlag.

Blir det ikke dere og du kjenner fortsatt på bekymringene dine angående din medisinske tilstand, så finnes muligheten for å dra til Danmark. Noe som er bedre enn å lure noen med på et farskap. Kjenner to som har gjort dette og som ikke har angret en dag. 

Foreløpig synes jeg du skal date, kose deg og NYTE kjærestetiden om det blir dere, for den tiden det kun er dere to får dere aldri tilbake når det først har kommet barn i hus. 

lykke til

Anonymkode: 83ea0...337

Ts har allerede skrevet at denne mannen ikke vil ha flere barn-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...