Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at dette er fryktelig uetisk og dårlig gjort, og når jeg skriver denne tråden er det bare fordi det er tanker jeg har og IKKE planer. 

Jeg er i begynnelsen av 30-årene, har vært singel i halvannet år etter et fem år langt forhold. Vi gjorde det slutt før vi begynte å prøve å få barn, selv om vi snakket om at vi ville ha barn. Av diverse grunner er det lite trolig at jeg kan eller bør bli gravid når jeg er nærmere 40, og frykter at sjansen min til å få barn er over etter det avsluttede forholdet.

Nå har jeg fått en ny "kjæreste", det vil si, vi er ikke offisielle men er mye sammen, er mye hos hverandre, oppfører oss som kjærester men trenger litt tid før vi vil gå ut med det offentlig. Han har barn fra før fra et tidligere forhold, og er en engasjert far. Vi bruker prevensjon (jeg går på p-piller, vi bruker ikke kondom), og har snakket om hva som skulle skje dersom jeg skulle bli gravid ved et uhell. Han er veldig tydelig på at når man har valgt å ta sex har man også tatt et valg om å ta konsekvensene. 

Jeg kjenner veldig på ønsket om barn, og synes det er så trist at jeg sannsynligvis aldri kommer til å få det. Jeg tror sjansen for at jeg rekker å finne meg en mann, ha et stabilt forhold over tid, og så få barn kan skje før jeg er for gammel. Jeg har tenkt tanken på å slutte på p-piller, eller slurve med de, for å kanskje bli gravid ved "et uhell" slik at jeg kan få det sårt etterlengtede barnet. Jeg har så utrolig lyst på barn!

Jeg VET at dette er uetisk og kjempedårlig overfor han, som er en mann jeg er glad i, å lure han på denne måten. Samtidig - barneønsket mitt er veldig sterkt, han liker barn, og har sagt til meg at sex innebærer en viss risiko for graviditet.. Hva er deres tanker rundt dette? Skjønner dere min side av saken selv om dere synes dette er helt feil måte å gjøre det på?

Anonymkode: dc42f...26d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår tankene dine, men det gjør det ALDRI rett å lure en mann til å bli far. 'Kjæresten' din burde heller ikke bli satt i en slik posisjon. Dere har ikke en gang blitt offisielt sammen. Mulig du burde si til han hva du tenker, slik at han da faktisk kan ta en skikkelig stilling til dette og tre på seg kondom om han ikke ønsker barn på dette tidspunktet.

Dersom du virkelig ønsker barn NÅ, kan du dra til Danmark og få deg donorbarn. Da blir ingen lurt.

Anonymkode: c4eb2...02a

• Liker 22
Skrevet (endret)

Nei nei nei, enn lurer ikke en mann til å få barn.

For å si det sånn. Jeg var 28 år da det ble slutt mellom meg og xen. Ble sammen med min nåværende mann da jeg var 29. Vi flyttet sammen da jeg var 31. Trodde at jeg kunne glemme å få barn. Vi startet å prøve da jeg var 32, men hadde noen år hvor ingenting skjedde. Fra jeg var 34 til 35 år så mistet Vi 3 ganger, men nå er jeg 36 år og er gravid i uke 27.

Jeg får mitt første barn når jeg er 36 år, så det at du venter til dere begge vil ha et barn sammen er fullt mulig.

Endret av tussi84
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare spørre han? For alt du vet kan det være han vil ha flere barn.

Anonymkode: 4bf7b...11d

• Liker 2
Skrevet

Når jeg ser det finnes kvinner som deg er jeg ufattelig glad for at jeg er singel.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør det :( det er verdt å vente på at det blir riktig istedet! 

Anonymkode: b9dc0...478

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er aldri greit å lure noen! Vent noen måneder, ta opp at du har dårlig tid hvis du skal få egne barn, og hør om han er villig til å få flere barn. Det er den eneste rette måten å gjøre det på.

Anonymkode: e1700...ca2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tror heller du burde snakke med han om det 😊 kanskje dere kan gi forholdet bittelitt tid også prøve sammen deretter! Og om det ikke fungerer så er assistert befruktning lov i Norge nå.

Anonymkode: a819a...a5b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan godt skjønne tanken, at ønsket er såpass stort at du kan dagdrømme med hvisomatte dersomatte, men du må aldri ikke gjøre alvor ut av de tankene. Det er et stort tillitsbrudd på alle mulige måter. Jeg ville heller vurdert sæd donor og lufte den tanken for kjæresten sånn at dere kan ha en mer seriøs samtale om fremtiden og det store barneønsket ditt. Og se det fra ditt potensielle barns side, jeg tror jeg ville foretrukket ukjent donor far enn en som følte seg lurt til å bli far. 

Anonymkode: 3fc6a...4b3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg skjønner er at du er forferdelig egoistisk og usympatisk. Å forstå at sex kommer med risiko og konsekvenser er jo common sense. Det lærer man på barneskolen. At typen din har sagt at han er klar over dette betyr IKKE at han har lyst til å få barn med noen han dater. Gjør du dette med vilje, så tvinger du en annen person til en livslang forpliktelse som kanskje ikke er ønsket. I mine øyne er det noe av det verste man kan gjøre, og jeg er kvinne. Kan du leve med deg selv om du gjør dette mot en annen person? 

Det jeg ville gjort i din posisjon er å forklare denne mannen at du ønsker barn før det er for sent. Si at du har ikke muligheten til å vente og håpe på et seriøst forhold med ham eller andre, da det kan bli for sent. Du har derfor vurdert donor. Om han ønsker å få barn med deg, eller fortsette å date deg mens du ordner med donorsperm, eller slutte å date deg, det er opp til han. Du må gi han et valg i dette, ikke tvinge ham inn i noe. 

Anonymkode: 2a328...bf2

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at dette er fryktelig uetisk og dårlig gjort, og når jeg skriver denne tråden er det bare fordi det er tanker jeg har og IKKE planer. 

Jeg er i begynnelsen av 30-årene, har vært singel i halvannet år etter et fem år langt forhold. Vi gjorde det slutt før vi begynte å prøve å få barn, selv om vi snakket om at vi ville ha barn. Av diverse grunner er det lite trolig at jeg kan eller bør bli gravid når jeg er nærmere 40, og frykter at sjansen min til å få barn er over etter det avsluttede forholdet.

Nå har jeg fått en ny "kjæreste", det vil si, vi er ikke offisielle men er mye sammen, er mye hos hverandre, oppfører oss som kjærester men trenger litt tid før vi vil gå ut med det offentlig. Han har barn fra før fra et tidligere forhold, og er en engasjert far. Vi bruker prevensjon (jeg går på p-piller, vi bruker ikke kondom), og har snakket om hva som skulle skje dersom jeg skulle bli gravid ved et uhell. Han er veldig tydelig på at når man har valgt å ta sex har man også tatt et valg om å ta konsekvensene. 

Jeg kjenner veldig på ønsket om barn, og synes det er så trist at jeg sannsynligvis aldri kommer til å få det. Jeg tror sjansen for at jeg rekker å finne meg en mann, ha et stabilt forhold over tid, og så få barn kan skje før jeg er for gammel. Jeg har tenkt tanken på å slutte på p-piller, eller slurve med de, for å kanskje bli gravid ved "et uhell" slik at jeg kan få det sårt etterlengtede barnet. Jeg har så utrolig lyst på barn!

Jeg VET at dette er uetisk og kjempedårlig overfor han, som er en mann jeg er glad i, å lure han på denne måten. Samtidig - barneønsket mitt er veldig sterkt, han liker barn, og har sagt til meg at sex innebærer en viss risiko for graviditet.. Hva er deres tanker rundt dette? Skjønner dere min side av saken selv om dere synes dette er helt feil måte å gjøre det på?

Mine tanker er at det kan fort bli barn når man er voksen og har sex. Selv var det en kalkulert risiko jeg måtte stå for de gangene jeg hadde sex med at hun kunne bli gravid. Det var like mye mitt ansvar som hennes.

Det jeg ikke kalkulerte var hvor lett det er for mødre å missbruke systemet til å holde far utenfor for pengenes skyld. 

Hvis du er ei slik med slike hensikter måtte du brenne en viss plass!!

Hvis du har ærlige hensikter så vær obs på at hvis dere ikke bor sammen og har ulikt syn på ting må dere bli enige om hva dere gjør og fordelingen UTEN bruk av rettsvesen og tolerere at den andre også må få gjennomslag for noen av sine ting mtp. dette skal være til barnets beste. Ingen floker er for store til å ikke løses hvis man går inn i dem med åpent sinn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med han? Vil han ha flere barn og med deg må jo han og starte snart. 

Anonymkode: 96490...92d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med hvis han bare stikker eller forsvinner? Hvis du traff han på en app eller hvis han holder på med flere, så ligger du tynt an uansett. Da stikker han mest sannsynlig snart uansett til neste dame. Forholdet deres vil jo ikke bli noe, du sier jo selv at dere oppfører dere som kjærester, MEN ikke har satt merkelapp eller gått ut offentlig enda. Dette er typisk, der dama tror at de er kjærester, men mannen bare lurer de og den dagen de spør om å offentliggjøre forholdet, så blir det tyst fra han eller bare unnskyldninger. For all del, bare kjør på og slurv og bli gravid, du er jo tross alt 30 og det er snart for sent, du er en av de som ikke finner riktig mann heller, bare han duden her bidrar med samvær og bidrag. Og at dere er skikket og stabile til å gi barnet en god oppvekst. Har selv tenkt tanken å bare bli gravid med en «kjæreste» i framtiden, hvis jeg ikke finner noen mann.

Anonymkode: 492cd...66d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at det i både Sverige og Sveits kan være definert som voldtekt dersom mannen tar av seg kondomen ila. sameiet uten å informere kvinnen om det (en definisjon jeg er enig i). I Norge er nok ikke slike saker prøvd for retten så vidt jeg vet, men jeg vil tro at det er mulighet for å bli dømt på samme måte her. Det følger da av dette at det også vil være å regne som voldtekt dersom det er kvinnen som 'glemmer' å informere om at hun har sluttet på prevensjon. Den slags oppførsel synes ikke jeg noe om og jeg synes også at du skal holde deg for god til det. 

Anonymkode: 931a9...192

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg skjønner er at du er forferdelig egoistisk og usympatisk. Å forstå at sex kommer med risiko og konsekvenser er jo common sense. Det lærer man på barneskolen. At typen din har sagt at han er klar over dette betyr IKKE at han har lyst til å få barn med noen han dater. Gjør du dette med vilje, så tvinger du en annen person til en livslang forpliktelse som kanskje ikke er ønsket. I mine øyne er det noe av det verste man kan gjøre, og jeg er kvinne. Kan du leve med deg selv om du gjør dette mot en annen person? 

Det jeg ville gjort i din posisjon er å forklare denne mannen at du ønsker barn før det er for sent. Si at du har ikke muligheten til å vente og håpe på et seriøst forhold med ham eller andre, da det kan bli for sent. Du har derfor vurdert donor. Om han ønsker å få barn med deg, eller fortsette å date deg mens du ordner med donorsperm, eller slutte å date deg, det er opp til han. Du må gi han et valg i dette, ikke tvinge ham inn i noe. 

Anonymkode: 2a328...bf2

Jo dette. At en mann sier at han vet konsekvensen av sex, er jo ikke det samme som å si jeg vil ha barn med DEG. Det høres heller ut som en ansvarsløs tosk som ikke vet hvem han er eller virker ikke særlig stabil. Og ts og han dater jo bare og det kan gå alle veier. Hun virker desperat og tror de skal bli kjærester, når de bare dater og han kanskje ombestemmer seg og ikke vil ha henne eller barn med henne allikevel. Sånn er dating, det snur oftest veldig fort og brått for de aller fleste. Og hun har akkurat gått ut av et langt forhold også, og da tro man bare kan velge og vrake i menn uten å måtte date og ha det litt ubehagelig, være uten sex og nærhet og være ufrivillig med seg selv en stund uten at noen bryr seg eller sender roser må da være naturlig.

Anonymkode: 492cd...66d

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg egentlig tenker når jeg leser det du skriver, er at du er usikker på mannen, og dermed ikke vet om dette nye forholdet vil vare lenge nok til at dere i felleskap kan bli enige om å få barn i fremtiden?

Fordi det fremstår som om barneønsket er sterkere enn ønsket om å få barn med nettopp denne mannen som du er blitt kjæreste med.

Jeg skjønner absolutt barneønsket, men tenker vel at det smarteste er å åpne hjertet  og bli kjent med denne mannen, og så kanskje dere sammen kan planlegge felles barn på et litt senere tidspunkt? 

Anonymkode: 0513b...07a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Som jeg skrev er dette KUN tanker, ikke planer. Vi har allerede snakket om at hvis jeg skulle bli gravid så er det mitt valg om jeg vil beholde eller ikke, og at hvis jeg vil ha barnet så stiller han opp. Han vil i utgangspunktet ikke ha flere barn, så om det skulle bli oss så blir det nok aldri barn på meg (med mindre det skjer uhell). Jeg synes det er kjempedårlig gjort å gjøre noe slikt mot en mann, men jeg tenker likevel tankene fordi jeg kjenner utrolig på savnet etter barn og frykten for å aldri kunne få egne. Jeg går på p-piller og tar de som jeg skal.

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det fremstår som om barneønsket er sterkere enn ønsket om å få barn med nettopp denne mannen som du er blitt kjæreste med.

Ja, det stemmer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og en liten tilleggsopplysning: Assistert befruktning er ikke et alternativ for meg.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og en liten tilleggsopplysning: Assistert befruktning er ikke et alternativ for meg.

Men å lure en mann er et bedre alternativ mener du?

Har du økonomi og helse til å oppdra et barn alene? 

Anonymkode: 5fea5...fed

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

At det faktisk finnes damer som i det hele tatt TENKER slikt- og gjennomfører det gjør at jeg skammer meg vanvittig over å være kvinne. Tenk å bedra en person man liksom skal bry seg om og da presse på han et økonomisk og følelsesmessig ansvar resten av livet. Fy f altså. Man kan ikke en gang stole på personen man er i et forhold med.... nydelig. 

Er behovet så sinnsykt sterkt og mannen ikke vil burde du få hodet ut av ræva og kjøre assistert befruktning når det tross alt er en mulighet 

Anonymkode: 067c0...5c0

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...