Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når hadde dere sex etter fødsel? Generelt ble penetrert med noe? 2 uker siden fødsel, skikkelig kåt, og livredd for at det skal være vondt..

Anonymkode: ccdf9...f48

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde sex uten penetrasjon bare noen dager etter fødsel. Vanlig samleie etter 3 uker. Gikk helt fint og vi tok det forsiktig. Vet mange synes det er tidlig, men jeg gjorde det som føltes rett for meg :)

Anonymkode: 78ea8...356

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter tre måneder med begge fødslene.

Anonymkode: 734e2...591

Skrevet

2-3 uker, etter at jeg var ferdig med blødningen, funka fint det. Hadde en veldig grei fødsel og revnet ikke så da lot vi det stå til. :P 

AnonymBruker
Skrevet

Etter 3 mnd 

Anonymkode: 453ac...955

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Etter 3 mnd 

Hvorfor så lenge

Anonymkode: 4bb09...f40

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

3 måneder ca. Ilke beste sexen akkurat siden jeg var ganske tørr pga amming og litt redd. Gikk seg til etterhvert. Tror det gikk 4 etter andre da vi var ganske slitne 😂

Anonymkode: 96105...8cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter 3 måneder, det var ikke godt. Faktisk var det ikke godt før jeg var ferdig med å amme og syklusen var tilbake til normalen. Før det var jeg tørr og sår nedentil. I tillegg ble jeg klipt under fødselen og barnet ble tatt med vakuum så jeg hadde smerter der hvor jeg ble klippet lenge. 

Anonymkode: 0e337...192

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ca 8 til 12 uker etter alle 3 fødslene. Har alltid blitt sydd og det er den tiden det har tatt før det har grodd ordentlig. Har vært fryktelig vanskelig med samleie den første tiden etter fødsel, akkurat som om jeg måtte "kjøres inn" (i mangel av bedre ord) 

Anonymkode: 02b71...35c

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor så lenge

Ca 6 mnd etter fødsel hadde jeg så såre slimhinner at det enda var vondt å gå tur. Nå er det 9 mnd siden og jeg var hos gyn. Hun kommenterte at slimhinnene fortsatt var veldig såre så penetrerende sex vil være ubehagelig enda. Ikke uvanlig mente gyn og sa jeg må smøre meg med tolmodighet. Jeg ammer og bruker minipille. Når det er sagt finnes det andre ting å gjøre enn penetrerende sex.

Beklager ts, mener ikke skremme, men dette er veldig individuelt. 

Anonymkode: f5b2e...638

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ca 8-10 dager. Brukte kondom. 

Anonymkode: a82f3...93d

AnonymBruker
Skrevet

Etter 6-ukerskontrollen, og det gikk helt fint 🙂. Ble sydd veldig mye. Barnet ble tilslutt haste-tatt med vacuum, så tøff fødsel. Men grodde fint 🙂

Anonymkode: 67aca...783

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor så lenge

Fordi jeg fortsatt var øm nedentil. Var ikke fantastisk da heller, tok litt tid før alt var tilbake til normalen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ca 6-7 mnd begge gangene.

Ble klipt og sydd mye under første fødsel, revnet også litt. Sex etter ca 6 mnd var smertefullt og ekkelt. Prøvde kun fordi mange maste om at det var på tide og at vi måtte komme oss over den berømmelige kneika, men vi måtte avbryte underveis. Det tok lang tid å komme seg nedentil. Sex var ikke prioritert, for å si det mildt. 

Etter andremann tok det lang tid av andre grunner, bla fødselsdepresjon og kolikk. 

Anonymkode: 0f402...81b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ca 6-7 mnd begge gangene.

Ble klipt og sydd mye under første fødsel, revnet også litt. Sex etter ca 6 mnd var smertefullt og ekkelt. Prøvde kun fordi mange maste om at det var på tide og at vi måtte komme oss over den berømmelige kneika, men vi måtte avbryte underveis. Det tok lang tid å komme seg nedentil. Sex var ikke prioritert, for å si det mildt. 

Etter andremann tok det lang tid av andre grunner, bla fødselsdepresjon og kolikk. 

Anonymkode: 0f402...81b

Hva gjorde mannen din imens? Hvis han fikk lyst på sex

AnonymBruker
Skrevet

4 mnd

Anonymkode: 4b340...244

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme som hun gjorde mest sannsynlig, ventet eller ikke hadde penetrerende sex. Det finnes jo andre måter å ha sex på.

Det virker som en del som ikke forstår at dette er mist like frustrerende for kvinner. 9 mnd etterpå for min del og penetrasjon er umulig for meg pga smerter. Er jo ikke noe jeg velger for å være vanskelig eller kjip mot mannen min. Og savnet mitt etter penetrerende sex er jo like stort som hans.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og kona venta 4 mnd. Hvis jeg hadde lyst på sex tok jeg en runk. Dette er da det siste man trenger å bekymre seg for når man har satt barn til verden..... Om man ikke klarer å gå lenge uten sex i et forhold, burde man ikke vært sammen, og vartfall ikke fått barn.

Anonymkode: 4b340...244

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ca 6 mnd etter fødsel hadde jeg så såre slimhinner at det enda var vondt å gå tur. Nå er det 9 mnd siden og jeg var hos gyn. Hun kommenterte at slimhinnene fortsatt var veldig såre så penetrerende sex vil være ubehagelig enda. Ikke uvanlig mente gyn og sa jeg må smøre meg med tolmodighet. Jeg ammer og bruker minipille. Når det er sagt finnes det andre ting å gjøre enn penetrerende sex.

Beklager ts, mener ikke skremme, men dette er veldig individuelt. 

Ts her! Jeg er også redd det vil gjøre vondt i magen? Kjenner det river litt da jeg nyser.. 

men du skremmer ikke, jeg spurte jo:)

Anonymkode: ccdf9...f48

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ca 8-10 dager. Brukte kondom. 

Anonymkode: a82f3...93d

Hvorfor kondom, er det bedre etter fødsel?

Anonymkode: fe000...280

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...