Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dårlige nyheter idag - kom ikke inn og er langt ned på ventelista 😢

er der noen som har erfaring å dele? Hvilket nr hadde du og kom du inn? 

Anonymkode: 066ca...21d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var riktig nok et to-årig masterstudium, opptak via søknadsweb. Jeg var nummer 23 på venteliste, studiet hadde 30 plasser, og jeg kom inn. Synes det var helt merkelig og var sjokkert over å ha kommet inn, ved studiestart var vi ikke flere enn 30 stk i klassen heller, så utrolig mange må ha takket nei. 

Hvilket nummer er du på ventelisten? Og hvor mange plasser er det? Står det at studiet trolig ikke blir etterfylt? Hvor mange poeng mangler du?

Anonymkode: e448e...7f4

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket nummer er du på ventelisten? Og hvor mange plasser er det? Står det at studiet trolig ikke blir etterfylt? Hvor mange poeng mangler du?

Du spurte trådstarter, men er i samme situasjon.

6.plass venteliste på ingeniørstudie med 35 skoleplasser på NTNU.

Jeg kom ikke inn fordi jeg hadde glemt å levere dokumentasjon på fhs (som gir meg 2 tillegspoeng).  Istedenfor så ligger jeg på venteliste. Verste er at jeg trodde jeg skulle kommet inn med klar margin, men så viser det seg at studiet har økt fra "alle kommer inn" de siste årene til over 45 konkurranse poeng ordinær.  Sendte saksbehandler mail, men er usikker på hvordan tilbake meldingen blir mtp det er min feil

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom på 80plass på ett vanlig enkelt studie. Helt vilt mange søkere iår og høyt snitt. Tror neppe jeg kommer inn  

Anonymkode: ca465...58c

AnonymBruker
Skrevet

Dårlige nyheter her også😰 kom heller ikke inn på studie, nr.32 på venteliste. Forstår ikke helt deres vurdering. Var veldig sikker på at jeg skulle komme inn. Var ikke helt svar til TC, men like frostrert og helt sjokkert.

Anonymkode: 2ea21...4bf

AnonymBruker
Skrevet

Hva søkte dere som ikke kom inn? Mitt studie økte ikke i det hele tatt, samme poengsum i år som i fjor

Anonymkode: 5fb18...5dc

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva søkte dere som ikke kom inn? Mitt studie økte ikke i det hele tatt, samme poengsum i år som i fjor

Informasjonsvitenskap her. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man sjekke om poengberegningen er feil? 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykepleie her. Kom inn på andre valget, men venteliste på første. Det økte med over 2 poeng på begge.

Anonymkode: d6069...812

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er på plass nr. 4 for å komme inn på økad med 70 studieplasser. 

Anonymkode: cf8a5...9fe

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man sjekke om poengberegningen er feil? 

Regne vitnemålet ditt og sjekk om det stemmer overenst med det som står i søknaden din. Vanligvis er det riktig. https://utdanning.no/karakterkalkulator/#/ 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er på plass nr. 4 for å komme inn på økad med 70 studieplasser. 

Hva er håpet ditt? 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Kimmern skrev:

Hva er håpet ditt? 

Tror det skal gå bra. Forhåpentligvis kommer jeg inn når suppleringsopptaket kjøres

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dårlige nyheter her også😰 kom heller ikke inn på studie, nr.32 på venteliste. Forstår ikke helt deres vurdering. Var veldig sikker på at jeg skulle komme inn. Var ikke helt svar til TC, men like frostrert og helt sjokkert.

Altså hva er det du ikke forstår? Du har ikke nok poeng, så enkelt er det. 

Anonymkode: 3d87f...722

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Haha. Jeg er på nr 233 🙃 FML

Anonymkode: 5e4be...98b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken vurdering er det du sikter til? Du har enten nok poeng eller ikke. Du har tydeligvis ikke nok poeng. Det er ikke verre enn det.🤷‍♀️

Anonymkode: 3fb8f...740

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg er nr 6 på venteliste på sosionom. Er så spent på om jeg kommer inn. Håper så inderlig det går.

Endret av miaw
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, miaw skrev:

Jeg er nr 6 på venteliste på sosionom. Er så spent på om jeg kommer inn. Håper så inderlig det går.

Hvor?

Anonymkode: d58d8...412

Skrevet

Hvordan ser man hvilket nummer man står på venteliste om det feltet under venteliste står blankt? Noen som vet? 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor?

Anonymkode: d58d8...412

Oslo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...