Gå til innhold

Noen her som har prøvd kollagen protein mot hår avfall?

Anbefalte innlegg

Gjest lillemy36
Skrevet

Har det hjulpet? Kom med erfaringer øåhva dere har merket har endret seg 😁

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroppen kan ikke ta opp kollagen i tablettform. Kollagen protein høres bare ut som nok et produkt som føyer seg inn i rekken av scam, slik som Vitapro og KollagenPlus. 

Har du problemer med hårtap eller håravfall, rådfør deg heller med hudlege, fremfor å bruke opp penger på slike kosttilskudd som ikke har dokumentert effekt.

• Liker 2
Gjest lillemy36
Skrevet
18 minutter siden, Blueberrymuffin skrev:

Kroppen kan ikke ta opp kollagen i tablettform. Kollagen protein høres bare ut som nok et produkt som føyer seg inn i rekken av scam, slik som Vitapro og KollagenPlus. 

Har du problemer med hårtap eller håravfall, rådfør deg heller med hudlege, fremfor å bruke opp penger på slike kosttilskudd som ikke har dokumentert effekt.

Er litt enig derfor jeg spør. Så drittlei av og kaste bort penger på dritt støtt hehe 

Skrevet
2 minutter siden, lillemy36 skrev:

Er litt enig derfor jeg spør. Så drittlei av og kaste bort penger på dritt støtt hehe 

Jeg har aldri hatt tro på kosthold, derfor holder jeg meg kun til apotek og lege dersom jeg har helseplager. 

Et produkt er påkrevd å ha dokumentert effekt for å kunne selges på et apotek, så det er mye bedre å kjøpe der enn hos en helsekost butikk.

Enkelt forklart, alt man finner på helsekost butikker er varer som aldri nådde opp med dokumentert effekt til å kunne selges på et apotek. 

Eneste virkestoffet som har dokumentert effekt mot hårtap er minoxidil. Det fåes på Norske apoteker under navnet Recrea Forte. Men jeg ville ikke begynt behandling uten å ha rådført meg med hudlege på forhånd ;) 

Gjest lillemy36
Skrevet

Har prøvd recrea forte også. Hjalp ikke😪

Skrevet
2 timer siden, lillemy36 skrev:

Har prøvd recrea forte også. Hjalp ikke😪

Recrea forte må bruker over flere mnd før man ser effekt. Men minoxidil hjelper ikke dersom hårsekkene er døde, kun hvis de er inaktive som ved androgen alopeci. Derfor hjelper ikke Recrea Forte for alle, som er grunnen til at jeg mener man bør rådføre seg med lege før man begynner eventuell behandling.

Helsesjekk kan også være lurt, da hårtap også kan skyldes underliggende sykdom, eller andre faktorer. Da må man behandle disse underliggende plagene, for å kunne reparer hårvekst. 

Mitt tips er, gå til lege, be om rutinekontroll, og henvisning til hudlege :) 

Gjest lillemy36
Skrevet
58 minutter siden, Blueberrymuffin skrev:

Recrea forte må bruker over flere mnd før man ser effekt. Men minoxidil hjelper ikke dersom hårsekkene er døde, kun hvis de er inaktive som ved androgen alopeci. Derfor hjelper ikke Recrea Forte for alle, som er grunnen til at jeg mener man bør rådføre seg med lege før man begynner eventuell behandling.

Helsesjekk kan også være lurt, da hårtap også kan skyldes underliggende sykdom, eller andre faktorer. Da må man behandle disse underliggende plagene, for å kunne reparer hårvekst. 

Mitt tips er, gå til lege, be om rutinekontroll, og henvisning til hudlege :) 

Takk. Tenkte og høre med fast legen om og bli sendt til en hår spesialist nå. Jeg har syyyykt tynt hår ogmiater utrolig mye... Blir deprimert av det og får så dårlig selvtilitt huff 

Skrevet
15 minutter siden, lillemy36 skrev:

Takk. Tenkte og høre med fast legen om og bli sendt til en hår spesialist nå. Jeg har syyyykt tynt hår ogmiater utrolig mye... Blir deprimert av det og får så dårlig selvtilitt huff 

Det er fint å få hjelp av folk som er spesialisert på dette, og kan mye om kroppen. Ønsker deg masse lykke til :) Forstår at det ikke er noe kjekk situasjon :) 

AnonymBruker
Skrevet

Har du fått sjekket stoffskiftet? 🤔 

Anonymkode: 33642...ab2

Skrevet

Minoxidil hjalp for meg. Kollagen er et protein. Når man spiser det blir det brutt ned til aminosyrer sånn som fra andre proteinkilder. Det vil derfor ikke virke å spise kollagen, det er penger rett ut døren. 

• Liker 1
  • 6 måneder senere...
Gjest lillemy36
Skrevet
tøydokka skrev (På 19.7.2020 den 2.51):

Minoxidil hjalp for meg. Kollagen er et protein. Når man spiser det blir det brutt ned til aminosyrer sånn som fra andre proteinkilder. Det vil derfor ikke virke å spise kollagen, det er penger rett ut døren. 

Takk for svar! Selvom det er lenge siden hehe. 

Har gått på Recrea forte nå i snart 4 mnd og fått noe hormon piller for og få ned testosteron i kroppen som kødder med hormonene mine. Mister  ikke hår mer og fått masse baby hår nå... Jippi 😀😀😀😀😀

Skrevet
lillemy36 skrev (5 timer siden):

Takk for svar! Selvom det er lenge siden hehe. 

Har gått på Recrea forte nå i snart 4 mnd og fått noe hormon piller for og få ned testosteron i kroppen som kødder med hormonene mine. Mister  ikke hår mer og fått masse baby hår nå... Jippi 😀😀😀😀😀

Så bra! 👍😍😍

Hvem har du fått hormonpiller av?

Anonymkode: 335ec...153

Gjest lillemy36
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så bra! 👍😍😍

Hvem har du fått hormonpiller av?

Hudlegen jeg ble henvist til 😀

Skrevet
lillemy36 skrev (1 time siden):

Hudlegen jeg ble henvist til 😀

Hm..han jeg var hos nevnte også noen hormonpiller til meg, men ville ikke skrive ut til meg, fordi om jeg skulle bli gravid og føde gutt så blir han femi.😳🤦‍♀️

Gjest lillemy36
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hm..han jeg var hos nevnte også noen hormonpiller til meg, men ville ikke skrive ut til meg, fordi om jeg skulle bli gravid og føde gutt så blir han femi.😳🤦‍♀️

Hææææ hahahaha javel??? 😂 Det er det rareste je ghar hørt!! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...