Gå til innhold

Barnevogn til store barn.... Trenger sårt råd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen der ute som har peiling på hvilken vogn som har lang liggestilling? Trenger vogn som 4 åringen kan sove i, så lang liggedelen er viktig. 
Tfk vs Britax b motion 4 plus??? 

Anonymkode: 21343...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan barnet sove på madrass? Kor lang er ungen? 

Babyjogger city elite har lang liggedel. 

Endret av mammahjarte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke prøvd Britax. Er fornøyd med TFK. Lett å trille. Ikke optimal måte å legge den ned, men det er god plass i den.

Anonymkode: c0413...9a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror vognene i Danmark er lengre enn de norske, då om du har mulighet til å ta turen, kan det kanskje være et alternativ?

Anonymkode: a7ee8...09b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har Britax B Motion 4 Plus. Den er veldig romslig. Vet ikke hvordan den er sammenlignet med tfk.

Anonymkode: d9246...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder sier ikke så mye om hvor langt barnet er. Vi har en gammel Simovogn til et barn på drøyt en meter. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest theTitanic

Er ikke 4 år litt stort til å sove i vogn? Og til å sove på dagtid i det hele tatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, theTitanic skrev:

Er ikke 4 år litt stort til å sove i vogn? Og til å sove på dagtid i det hele tatt? 

Det må jo alltid dukke opp slike uvitende mennesker som deg. Svar heller på spm jeg lurte på. Til opplysning (noe jeg egentlig ikke må opplyse om) har mitt barn barneleddgikt, noe som gjør at han trenger ekstra hvile iløpet av dagen. Ts

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært fornøyd med emmaljunga. Min gutt på 3,5 år sover godt i den i barnehagen enda 😊

Anonymkode: c74ff...2f7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Simo vogner er veldig romslige! De produseres jo ikke lengre, men du kan jo evt søke på finn🙂

Anonymkode: c3295...a25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Citi mini GT har vært en fin trille for oss, ogner en trille med god vekttoleranse. Ryggen legges flattnmen beina heves ikke. Mine har sovet godt i trilla, men jeg hadde ikke likt den til bhg soving, bare tur, for den har tre hjul. 

Anonymkode: 5a402...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, theTitanic said:

Noen 4 åringer har behov for å sove på dagtid. Kanskje er foreldrene skilt og barnet blir dratt med hit og dit, ikke i seng før etter kl 21 og så opp kl 06...trenger faktisk søvn på dagtid da! Og som TS skriver, barnet har leddgikt og trenger ekstra hvile. Hvis det er av betydning for deg finnes det barn på den alderen med f.eks. underutviklede lunger eller annen lungesykdom, og de har behov for ekstra hvile/søvn utover dagen. Da er det lurt å ha en stor vogn å sove i.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Om barnet har en diagnose og en grunn til å måtte ha en stor og lang vogn, så ville jeg søkt en større vogn fra hjelpemiddelsentralen. Husker ikke hva alle heter, men det finnes forskjellige. Vi har en special tomato selv. Den er lang i ryggen. 

Anonymkode: 79964...b55

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må jo alltid dukke opp slike uvitende mennesker som deg. Svar heller på spm jeg lurte på. Til opplysning (noe jeg egentlig ikke må opplyse om) har mitt barn barneleddgikt, noe som gjør at han trenger ekstra hvile iløpet av dagen. Ts

Det er litt på siden av det du spør om, men siden det er snakk om behov pga medisinsk tilstand, kan det kanskje fås via hjelpemiddelsentralen? Jeg vet det finnes vogner med liggemulighet til relativt store barn. Ergoterapeut i kommunen bør kunne være behjelpelig i så måte.

Anonymkode: ded40...540

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hjelpemiddelsentralen.. 

Min 4-åring er lav for alderen, hun kan ligge i de fleste vogner fortsatt. Hvor høy er barnet?

TFK og en del danske vogner som andre her skriver er romslige. 

Anonymkode: bbe36...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
1 time siden, AnonymBruker skrev:

da får du vogn i forskjellige størrelser fra hjelpemiddelsentralen. Derfor jeg spør. Det er noe jeg vet, ikke noe jeg tror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

De gir deg forresten ikke bare en. Du kan velge mellom et par forskjellige. Og låne en på prøve om du er usikker på hvilken du skal velge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...