Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utdannet journalist og jobber innen kommunikasjon. Har fast og trygg jobb. Allikevel kjenner jeg på et sterkt ønske om å styre dagene mine selv. Da som frilanser eller tilknyttet noen som lar deg jobbe hjemmefra. Som er interessert i resultater, ikke hvor lang tid du bruker eller hvor du sitter. Tenker det kan være alt fra tekstforfatter, journalistikk, oversetter, korrektur, transkribering eller lignende. Er det noen som har noe tips til hvordan jeg skal gå frem eller har erfaringer å dele? Kan ikke bare si opp en fast jobb uten noe sikkerhet. 

Anonymkode: 5dd4d...c00

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva du er interessert i å skrive om, men kan det være en mulighet å høre med ulike magasiner om de er interessert i saker om et bestemt tema? Blir litt ekstraarbeid en periode, i tillegg til det du gjør nå, men det kan være en fot inn. Har du forresten forhørt deg der du jobber nå om det er mulig å få noe hjemmekontor? 

Jeg tror trikset generelt er å ta direkte kontakt ved steder du kan tenke deg å jobbe. Ha klar en pitch på hvorfor du ønske å jobbe akkurat der. Ser de du er på hugget og ivrig kan det være du får noen oppdrag slik at de får sjekket kvaliteten på arbeidet ditt. Leverer du bra er de mulig de ønsker å ha deg der lenger.

Anonymkode: cef86...59d

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg skal etter hvert sende ut noen forespørsler. Er usikker på hvordan jeg skal gripe an med nåværende jobb. Rett og slett usikker på om det er lov med en «jobb nummer to». Jegfår nok ikke lov til å jobbe redusert en periode for å prøve meg som frilans heller. Men nettopp dette med at jeg ikke får lov til å velge selv hjemmekontor eller hvordan jeg skal prioritere oppgaver gjør at jeg savner frihet. Jeg ønsker å jobbe intensivt og godt hjemme, på hytta eller cafe. Eventuelt leie kontor sammen med andre i samme situasjon. Og så kan jeg være hjemme hvis ungene er syk eller jeg ønsker en langhelg. Så lenge jobben blir gjort på en god måte ser jeg ikke poenget med å måtte tilbringe 8 timer på jobb for enhver pris.

Anonymkode: 5dd4d...c00

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...