Gå til innhold

Hvorfor bruker så få tøybleier?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som tittelen sier, hvorfor er det ikke flere som bruker dette? 

Anonymkode: c82ef...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fordi man legger bæsjebleier i samme maskin sim man vasker annet tøy? Eller kjøper man egen vaskemaskin til bæsjebleiene?

Anonymkode: 398bf...f96

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi det er kjempeekkelt og ikke minst strevsomt å vaske bleier full av avføring. 

Anonymkode: f65d0...79d

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bæsj er noe drit. Få det bort og unna på raskest og minst sterile måte. 

Vasker de bleier som noen har bæsjet på seg i i samme maskin som man vasker klær man skal ha på seg? 

Fysjom!!! Få det vekk! 

Anonymkode: 687bf...55a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bæsj er noe drit. Få det bort og unna på raskest og minst sterile måte. 

Vasker de bleier som noen har bæsjet på seg i i samme maskin som man vasker klær man skal ha på seg? 

Fysjom!!! Få det vekk! 

Anonymkode: 687bf...55a

Det samme lurer jeg på. Utrolig grisete å vaske vanlige klær i en maskin som også er full av bæsj flere ganger i uken. Kjøper dere ekstra vaskemaskin?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mye uvitenhet ute og går. Jeg har brukt tøybleier på 3 av mine 4 barn. Det finnes ikke hverken ekkelt eller uhygienisk.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Lorieen skrev:

Her var det mye uvitenhet ute og går. Jeg har brukt tøybleier på 3 av mine 4 barn. Det finnes ikke hverken ekkelt eller uhygienisk.

Vasker dere egne og barnas klær i samme maskin som bæsjebleiene? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener ikke samtidig, men brukes samme maskin til begge formål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er mest praktisk å kjøpe engangs.

Anonymkode: cb31b...e96

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lorieen skrev:

Tror nok også det er uvitenhet. Tøybleier nå er ikke i det heletatt hva de var.. i tillegg kan man i mange kommuner få økonomisk kompensasjon for å bruke tøybleier. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med to små har jeg ikke sett bunnen av skittentøyskurven siden 1. Mann kom til verden, kunne aldri tenke meg å tilføre MER å vaske til husholdningen. 

Anonymkode: 79c32...c84

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vasker dere egne og barnas klær i samme maskin som bæsjebleiene? 

Man bruker gjerne en slags engangsklut (Den kan vel strengt tatt brukes flere ganger)  i bleien som man kan kaste om barnet bæsjer, så det er ikke snakk om å vaske bæsjebleier.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fordi det er tungvindt! Spesielt bår man er ute. Jeg har ikke lyst til å bære med meg skittene bleier helt til vi skal hjem igjen.

Anonymkode: 833d7...625

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskemaskin går nok med barn . Kan fint gå 5 bodyer på en dag per barn. Har en på 9 mnd og en på 2 år. Vasker fulle maskiner annenhver dag nesten. 

Å slippe vaske bleier er en mindre tint å tenke på 😄  elsker å bare kan kaste unn bleiene istedenfor å skylle og skure . Der må man nok allerede 

Bruker libero touch. Kvalitetbleie som tåler mye.  Ved mindre der er bæsj holder en slik bleie lenge. Alrså mindre miljøskader 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Blir helt matt av alle som oppriktig (?) tror at folk kaster bleiene med avføringen i vaskemaskinen 🤦‍♀️

Anonymkode: c8cd4...15a

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg brukte ikke tøybleier, fordi det er mye enklere å bruke vanlig bleie. På alle mulige måter. 

Anonymkode: 28639...1ac

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man putter jo ikke bleier med drittklatter i vaskemaskinen :ler: Man legger inni et tynt papir (rispapir) i bleia når man tar den på. Dersom ungen har bæsja, tar man papiret med bæsjen og hiver i do. Da er det som regel ikke så mye mer enn et "bremsespor" igjen i bleia.

Anonymkode: daf8e...2ba

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir helt matt av alle som oppriktig (?) tror at folk kaster bleiene med avføringen i vaskemaskinen 🤦‍♀️

Anonymkode: c8cd4...15a

Det er mange som tror det. Jeg hadde to venninner som fikk barn samme år, den ene brukte tøybleier, og den andre engangs. Den andre venninnen var helt forferdet over den første som "puttet så mye bæsj i vaskemaskina". Etter en lang diskusjon viste det seg at den andre venninnen vasket bort mye mer bæsj enn første venninne, fordi engangsbleiene førte til flere lekkasjer, og det nesten ikke er noe bæsj i tøybleiene. Jeg ler godt av den der :)

Anonymkode: 55cc7...eef

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...