Brevkniven Skrevet 19. juli 2020 #62 Skrevet 19. juli 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig redd om natten Jeg er 18 og bor ennå hjemme. Hvordan ville dere reagert hvis et Jehovas vitne hadde ringt dere? Kunne du gått så langt som å oppsøke personen? Leit å høre at du er veldig redd om natten! Kanskje du kan snakke med din mor om hvordan du har det? Jeg, som de fleste andre, synes det er plagsomt å bli kontaktet av Jehovas Vitner, men heldigvis skjer ikke det så ofte. Men jeg hadde aldri funnet på å oppsøke personen som ringte meg. Jeg sier bare ikke interessert, og oppringingen blir glemt ganske kjapt. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #63 Skrevet 19. juli 2020 Plagsomt å bli ringt opp av dem. Anonymkode: ad020...e86
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #64 Skrevet 20. juli 2020 På 18.7.2020 den 15.19, AnonymBruker skrev: Faren min er er Jehovas vitner å han har tre voksne barn som har fått barn uten å være gift,en datter som er lesbisk,å ingen av de er er jehovas vitner. Han har selvsagt ikke kuttet oss ut av livet,vi er forsatt barna hans uansett og vi har mye kontakt. Anonymkode: a45e3...2ba Da tipper jeg ingen av dere barna var døpt? Anonymkode: a7449...86e
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #65 Skrevet 20. juli 2020 På 18.7.2020 den 18.06, liljene skrev: Jeg takket pent nei og ønsket henne lykke til med noen andre. Hun ønsket meg så en fortsatt fin dag. Det jeg la merke til, var at de søkte opp adressen, da hun spurte meg hvor jeg bodde. Om adressen stemte. Så de virker som de deler inn soner mellom seg. Ja de har opptrykt hundrevis av kart over områder i hver kommune. Disse kartene blir fordelt utover vitnene og man følger kartet når de går fra dør til dør. I Disse dager følger de også kartene men søker opp personer gjennom 1881 for så å ringe evt skrive brev. Anonymkode: a7449...86e
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2020 #66 Skrevet 20. juli 2020 Hadde aldri oppsøkt vedkommende, men jeg hadde blitt fly forbanna. Folk må tro på hva de vil mtp religion, men kom ikke til mitt hjem (eller min telefon....) og forsøke prakke det på meg. Kan ikke fatte at den virksomheten de driver med er lovlig. Jager de på dør hver gang de er her, har null interesse av å snakke med dem. Anonymkode: dbc17...008
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #67 Skrevet 2. september 2020 I dag ble jeg oppringt av et vitne, eller i alle fall det jeg tror er et vitne. Hun sa ikke at hun ringte for Jehovas vitner, men presenterte seg med fornavn, sa at hun ringte "fra en organisasjon" (hun brukte de ordene) på et stedsnavn i nærheten av der jeg bor, og at de ringte rundt til folk som de trodde hadde behov for å snakke litt nå i disse vanskelige tider som vi lever i. Om jeg ønsket å snakke litt om Jesus? Fram til det siste spørsmålet trodde jeg faktisk at hun ringte fra en pasientorganisasjon eller noe, da jeg har en kronisk sykdom og er i risikogruppe i forbindelse med Covid 19. Jeg takket høflig nei og ønsket henne en fin dag videre før jeg la på. Deretter må jeg innrømme at jeg både søkte opp telefonnummeret for å finne vedkommendes etternavn, før jeg googlet henne. Man blir jo nysgjerrig på hvem det var som ringte. Jeg har faktisk blitt oppsøkt av religiøse tidligere også, mens jeg var i en sårbar situasjon. Jeg var kreftsyk og hadde hatt et par av i alt 16 planlagte cellegiftkurer. Jeg hadde ikke delt noe som helst om sykdommen på sosiale medier, var ikke medlem i noen pasientorganisasjon, og hadde heller ikke vært i avisen eller noe. Det var altså kun min omgangskrets (familie, venner og jobb) som visste om sykdommen. Likevel fikk jeg et håndskrevet brev fra en eldre dame. Brevet inneholdt både Vakttårnet og forkynnende ord som trolig var ment til trøst og håp. Det opplevdes som invaderende i min sykdom. Jeg tok aldri kontakt med henne, så jeg vet ikke hvor hun hadde navnet og adressen min fra. Men at de prøver å trekke veksler på sårbare situasjoner, både på individ- og samfunnsnivå er jeg ikke i tvil om. Anonymkode: c0a06...cf1
Kjetil E Skrevet 2. september 2020 #68 Skrevet 2. september 2020 På 18.7.2020 den 15.03, AnonymBruker skrev: Pga koronaviruset har de sluttet å gå på dørene til folk, men ringer istedet. Min mor ringer hver lørdag mellom 9-12 og jeg synes det er litt flaut. Men det verste er at jeg vet aldri hvilke folk hun ringer og om de er farlige. Jeg er så redd for at noen som er imot Jehovas vitner kommer til å google nummeret hennes og finne ut hvor vi bor og angripe/rane oss. Jeg er veldig redd om natten Jeg er 18 og bor ennå hjemme. Hvordan ville dere reagert hvis et Jehovas vitne hadde ringt dere? Kunne du gått så langt som å oppsøke personen? Anonymkode: 3d0e5...3ed Jeg sa min ganske klare mening om hva jeg mener om dem. Og at de ikke har noe med å ringe meg.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #69 Skrevet 2. september 2020 On 7/18/2020 at 3:03 PM, AnonymBruker said: Pga koronaviruset har de sluttet å gå på dørene til folk, men ringer istedet. Min mor ringer hver lørdag mellom 9-12 og jeg synes det er litt flaut. Men det verste er at jeg vet aldri hvilke folk hun ringer og om de er farlige. Jeg er så redd for at noen som er imot Jehovas vitner kommer til å google nummeret hennes og finne ut hvor vi bor og angripe/rane oss. Jeg er veldig redd om natten Jeg er 18 og bor ennå hjemme. Hvordan ville dere reagert hvis et Jehovas vitne hadde ringt dere? Kunne du gått så langt som å oppsøke personen? Anonymkode: 3d0e5...3ed Pågående / oppsøkende mennesker som skal prøve å preke religion takler jeg ikke. All respekt til de som har en trosretning de brenner for, men vis respekt og ikke press det på andre. Anonymkode: 5128f...dc5
Silva Pluvialis Skrevet 3. september 2020 #70 Skrevet 3. september 2020 Jeg ville overhodet ikke funnet på å oppsøke dere, så det tror jeg du kan være helt trygg på at ikke vil skje. Folk som ikke er interessert i JV vil heller ikke være interessert i å oppsøke dere der dere bor.
K.B. Skrevet 3. september 2020 #71 Skrevet 3. september 2020 Jeg tenker at dette er en gyllen mulighet for TST for å trolle livskiten ut av JW.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #72 Skrevet 4. september 2020 På 18.7.2020 den 15.16, AnonymBruker skrev: Ofte blir de som går ut av slike sekter utestengt av alle venner og familie. Så det er nok mulig for TS å forlate Men ikke uten å miste kontakt med sin mor. (Tror det var Jehovas vitner, men beklager om jeg tok feil😊) Anonymkode: 279d6...471 Du har helt rett. Er man døpt inn i organisasjonen, kommer man seg ikke ut av den igjen uten å miste sin familie. Dette vet jeg 100% for jeg står midt i valget selv. Har undersøkt organisasjonen vakttårnet siden forrige høst og vil helst komme meg ut av den. Men etter å ha snakket med familien og de har bekreftet at de ikke vil ha kontakt om jeg melder meg ut, så er valget veldig vanskelig å ta. Anonymkode: 1c67b...704
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #73 Skrevet 4. september 2020 Da tenker jeg at jeg bare legger på. Anonymkode: bed2f...3d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå