Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min er erfaring er at når du ikke avviser de å lar de få snakke;så tar de det som at du er litt intressert å ringer/kommer oftere på døren. 

Anonymkode: a45e3...2ba

Vi får se. Hun kan godt få slå på tråden ved leggetider og dysse meg i søvn. 

Anonymkode: 95366...29e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg takket pent nei og ønsket henne lykke til med noen andre. Hun ønsket meg så en fortsatt fin dag. 

Det jeg la merke til, var at de søkte opp adressen, da hun spurte meg hvor jeg bodde. Om adressen stemte. Så de virker som de deler inn soner mellom seg. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, det trenger du ikke være redd for.  Det verste som skjer er at folk blir irritert, og sier noe utrivelig. 
Selv tar jeg ikke telefonen hvis jeg ikke kjenner nummeret, men om jeg hadde svart, ville jeg bare sagt at jeg ikke er interessert, og så lagt på.  Det gjelder nok for de fleste. 

Ikke vær bekymret du. De aller, aller fleste har mer enn nok med seg og sitt. 

• Liker 3
Skrevet

Dessverre mange med lav sosial intelligens som enten vil skjelle ut den som ringer eller bare legge på.

Jeg har blitt oppringt selv. Ble en veldig kort samtale, men jeg må jo forholde meg til hva vedkommende sier og ikke legge på før samtalen er over. Mange som kunne trengt et telefonkurs.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, liljene skrev:

Jeg takket pent nei og ønsket henne lykke til med noen andre. Hun ønsket meg så en fortsatt fin dag. 

Det jeg la merke til, var at de søkte opp adressen, da hun spurte meg hvor jeg bodde. Om adressen stemte. Så de virker som de deler inn soner mellom seg. 

Ja det gjør de.

Hilsen en med far som er Jehovas vitne

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, norw skrev:

Dessverre mange med lav sosial intelligens som enten vil skjelle ut den som ringer eller bare legge på.

Jeg har blitt oppringt selv. Ble en veldig kort samtale, men jeg må jo forholde meg til hva vedkommende sier og ikke legge på før samtalen er over. Mange som kunne trengt et telefonkurs.

Hvorfor må en det? Jeg legger på så fort jeg hører at det er selger eller Jehovas vitner og blokkerer nummeret. Ser ikke noe galt i det,jeg sparer begge to for tid når jeg uansett overhodet ikke er intressert.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull og tøys, det skjer ikke, vandrehistorie. Tror jeg ikke på for fem sekunder.

Ingen som kommer på døren 3 ganger på ei uke, da har man enten sagt ja eller vist interesse, eller det har skjedd en glipp.

Anonymkode: 91729...2c6

Hva faen? Jo, han satte foten i døra. Om du tror på det eller ikke driter jeg i, men det skjedde. 
Først var det han + en eldre mann som kom, så to damer i ca 40 årsalderen. Disse to åpna jeg ikke for, men gikk ut på verandaen. De forlot uten videre når jeg ba de dra. Søndagen kom en eldre dame, også hun med bladet de drasser rundt på i handa, så tydelig hvilket ærende hun kom i. Sa at kom de en gang til, så anmeldte jeg. Tok bilnummer, de bor på tettstedet ei mil unna. 

Meldte meg som blodgiver, på trass etter dette. Nå har jeg klistremerke på bila som står på gårdsplassen. Ikke hatt besøk siden.

Anonymkode: 36a6e...64d

• Liker 2
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Blir aldri oppringt av de, men hadde det ringt noen så hadde jeg nok blitt irritert og bare lagt på og ikke tenkt mer på det.

Endret av Warrior
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun har ikke lov å bruke privat telefon til dette. Så nummeret som dukker opp er da registrert på Jehovas Vitner og kan ikke spores hjem til dere

Anonymkode: 065ca...662

Å? De som har ringt meg står oppført med fullt navn og adresse...

Når det er sagt plager det meg ikke. Sier jeg ikke er interessert og ønsker en god dag videre 

Anonymkode: 777ff...5c7

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må en det? Jeg legger på så fort jeg hører at det er selger eller Jehovas vitner og blokkerer nummeret. Ser ikke noe galt i det,jeg sparer begge to for tid når jeg uansett overhodet ikke er intressert.

Hvis man har litt sosial intelligens, så lytter man, men avslutter raskt på en ordentlig måte, forutsatt at man ikke mistenker at det er kriminelle som ringer. Du har disse sekundene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, norw skrev:

Hvis man har litt sosial intelligens, så lytter man, men avslutter raskt på en ordentlig måte, forutsatt at man ikke mistenker at det er kriminelle som ringer. Du har disse sekundene. 

Hvis man har litt sosial intelligens så går man ikke på dørene eller ringer opp fremmede for å prøve å rekruttere de til å bli medlem av en religiøs sekt.

De som har reservert seg for telefonsalg burde slippe å bli oppringt av JV, et medlemskap i den sekten kan sidestilles med medlemskap i en bokklubb siden det er forventet at man betaler sin tiende og er delaktig i å verve nye medlemmer.

Kan jo også stille spørsmål med hvordan JV forholder seg til GDPR, de er nødt til å ha lister med navn, adresser og telefonnummer hvis de skal ha kontroll på hvem som ikke er interessert og de som er aktuelle for å kontakte igjen.

https://avoidjw.org/en/policies-procedures/general-data-protection-regulation/

https://gdpr.report/news/2018/07/12/jehovahs-witnesses-suffer-smite-via-the-wrath-of-european-privacy-laws/

Anonymkode: e652a...a27

• Liker 5
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man har litt sosial intelligens så går man ikke på dørene eller ringer opp fremmede for å prøve å rekruttere de til å bli medlem av en religiøs sekt.

De som har reservert seg for telefonsalg burde slippe å bli oppringt av JV, et medlemskap i den sekten kan sidestilles med medlemskap i en bokklubb siden det er forventet at man betaler sin tiende og er delaktig i å verve nye medlemmer.

Kan jo også stille spørsmål med hvordan JV forholder seg til GDPR, de er nødt til å ha lister med navn, adresser og telefonnummer hvis de skal ha kontroll på hvem som ikke er interessert og de som er aktuelle for å kontakte igjen.

https://avoidjw.org/en/policies-procedures/general-data-protection-regulation/

https://gdpr.report/news/2018/07/12/jehovahs-witnesses-suffer-smite-via-the-wrath-of-european-privacy-laws/

Anonymkode: e652a...a27

Da må du heller argumentere for at det er irrasjonelt å være religiøs. Er man religiøs, så er det innenfor å misjonere, bare man aksepterer et nei. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eg synes ikkje noko om telefonsal eller misjonering, men viss nokon skulle ringe til meg, vil eg takke høflig nei og legge på. Verre er det ikkje. Det er ikkje jehovas-medlemmer sin feil at dei er pålagt å verve medlemmer. Dei bruker vel ikkje privat-tlf til dette? Irriterande å bli oppringt, men ikkje noko stor sak. 

Anonymkode: cd349...01a

AnonymBruker
Skrevet

Har kun jagd de en gang, da hadde ene naboen der vi bodde da glemt å låse felles utgangsdør.

De startet hos oss men kom seg ikke lenger da det de gjorde egentlig var innbrudd og jeg ga de beskjed om at de hadde 30 sek til å komme seg ned alle 6 etasjene og jeg kom til å holde heisen.

De fikk virkelig trimmet seg den dagen.

Anonymkode: 4494b...161

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke blitt sur, jeg forstår jo at Jehovas vitner gjør det i beste mening, men jeg ville nok ha lagret nummeret sånn at jeg visste hvem som ringte neste gang.

Nesten ingen mennesker driver og stalker, så jeg tror ikke du behøver å være redd, Ts. De fleste blir bare irritert og legger på, noen vil diskutere og noen få lytter.

Anonymkode: 29367...28a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sex med min katolske elskerinne, så det passer ikke.

Anonymkode: 6f626...506

Skrevet

Jeg liker det ikke.

Men sier høflig at jeg ikke er interessert. Ha det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt fullstendig rasende. 

Anonymkode: d2e89...855

AnonymBruker
Skrevet

Hadde lagt på, men ikke en gang tenkt tanken på å oppsøke de. Verre og mer invaderende å få de på døren. Hadde syns det var ekkelt at de hadde telefonnummeret mitt og bedt de om å stryke meg fra alle lister med referanse til GDPR før jeg la på

Lørdag formiddag må btw være verste tidspunktet å ringe på, da er de fleste opptatt med andre ting 

Anonymkode: 7bb13...4c6

Skrevet

Jeg synes det er frekt både å ringe med telefon og å ringe på døren. I dagens samfunn har man tilgang på så og si all informasjon på Internett. Ønsker man info kan man på eget initiativ finne det istedenfor at noen skal prøve å prakke det på deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...