Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pga koronaviruset har de sluttet å gå på dørene til folk, men ringer istedet. Min mor ringer hver lørdag mellom 9-12 og jeg synes det er litt flaut. Men det verste er at jeg vet aldri hvilke folk hun ringer og om de er farlige. Jeg er så redd for at noen som er imot Jehovas vitner kommer til å google nummeret hennes og finne ut hvor vi bor og angripe/rane oss. Jeg er veldig redd om natten :( Jeg er 18 og bor ennå hjemme.

Hvordan ville dere reagert hvis et Jehovas vitne hadde ringt dere? Kunne du gått så langt som å oppsøke personen?

Anonymkode: 3d0e5...3ed

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bare la på, men synes det er toppen av frekkhet å ringe slik. Hvis jeg plutselig skulle miste det siste jeg har igjen av sunn fornuft og føle et enormt behov for å bli hjernevasket kan jeg fint oppsøke slike sekter selv.

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

De hadde fått en verbal lekse fra meg. Hadde de ringt flere ganger så hadde jeg anmeldt for telefonterror. Slitsomme folk. 

Anonymkode: 59add...34a

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det syns jeg er en uting og noe de burde slutte med! De er noen forferdelige folk om de ringer tilfeldige mennesker og prøver å "nå fram" med sitt livssyn. Jeg ser ned på sånne mennesker. Avskyelige folk som driver med slik oppsøkende virksomhet! Det er jo ille nok at de går rundt på dørene til folk, men om de begynner å ringe folk også..... Faen, asså.

Nå tar jeg som regel ikke telefonen om ukjente nummer ringer, men jeg hadde nok bare sagt hva jeg mente og lagt på om jeg hadde hatt de på tråden.. Det er jo sikkert andre som hadde gjort mer også...

Anonymkode: b0afb...524

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Hvis moren din er et troende vitne, så ringer hun rundt fordi hun ønsker de hun ringer godt. Dette skinner forhåpentligvis gjennom. 

Kan ikke forestille meg at vanlige mennesker har tid til å oppsøke noen slik du foreslår. 

Du bør nok snakke med moren din om frykten din. Mest sannsynlig vil ingenting skje. 

Anonymkode: 47612...54f

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hun har ikke lov å bruke privat telefon til dette. Så nummeret som dukker opp er da registrert på Jehovas Vitner og kan ikke spores hjem til dere

Anonymkode: 065ca...662

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt glad om noen som helst ville ringt meg, og de har kommet masse på døra mi og jeg som er ensom og alene, har hart det som ukentlig sosial greie. Hver onsdag eller torsdag kom de. Eneste hyggelige menneskene jeg så. 

De slutta å komme da jeg fikk meg kjæreste som sa til de at han ikke tror på det de forteller om, og så de senere på et senter og da hilste de ikke selv om jeg har snakket masse med de før da de kom på døra mi... 

Anonymkode: 1e7ea...bb1

AnonymBruker
Skrevet

Du er 18 år og gammel nok til å bestemme selv om du vil være med i den sekten eller ikke, trådstarter! :)
Det er aldri for sent å få litt vett inn i hodet

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er slitsomt med sånne folk som kommer på døra eller ringer. De tror de vet bedre enn alle andre og skal "redde" andre. Neitakk

Anonymkode: c3c7e...31c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke greit. 

Hvorfor presse på andre sin tro? Man velger selv hva man ønsker å tro på her i livet, så folk kommer til å ta kontakt om de selv ønsker det. Det er jo kun for å prøve å kapre de sårbare her i samfunnet som trenger tilhørighet, for så å hjernevask folk. Om noen i den sekten ringer eller møter opp på døra mi så blir de jaget vekk, det er toppen av frekkhet. 

Anonymkode: 9eaee...817

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er 18 år og gammel nok til å bestemme selv om du vil være med i den sekten eller ikke, trådstarter! :)

Ofte blir de som går ut av slike sekter utestengt av alle venner og familie. Så det er nok mulig for TS å forlate Men ikke uten å miste kontakt med sin mor.

(Tror det var Jehovas vitner, men beklager om jeg tok feil😊

Anonymkode: 279d6...471

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står ingen sted at mor prøver å prakke sin tro over på datteren;tror du misforstår innlegget hennes. Sånn jeg tolker det så handler tråden om at hun ikke liker at mor ringer fremmede å er redd for at de skal bli så sinte at de kommer på døren deres.

Anonymkode: a45e3...2ba

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ofte blir de som går ut av slike sekter utestengt av alle venner og familie. Så det er nok mulig for TS å forlate Men ikke uten å miste kontakt med sin mor.

(Tror det var Jehovas vitner, men beklager om jeg tok feil😊

Faren min er er Jehovas vitner å han har tre voksne barn som har fått  barn uten å være gift,en datter som er lesbisk,å ingen av de er er jehovas vitner. Han har selvsagt ikke kuttet oss ut av livet,vi er forsatt barna hans uansett og vi har mye kontakt.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Har du noensinne hørt om at en telefonselger blir oppsøkt på døra hjemme av sinte mennesker som ikke vil kjøpe lodd for Røde kors? Det skulle ikke være annerledes for et vitne heller. 

Hvis du likevel er engstelig for det: be henne fjerne oppføring av navn og telefonnummer på 1881 osv. Men da må hun samtidig huske å melde fra om telefonnummeret sitt til strømselskapet, kommunen osv, da de ofte sender ut SMS med varsel ved strømbrudd, vannledningsbrudd osv. Dette er varsler hun sikkert ønsker å få. 

Endret av Ullvott
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Faren min er er Jehovas vitner å han har tre voksne barn som har fått  barn uten å være gift,en datter som er lesbisk,å ingen av de er er jehovas vitner. Han har selvsagt ikke kuttet oss ut av livet,vi er forsatt barna hans uansett og vi har mye kontakt.

Da beklager jeg😊
Hadde en bekjent som gikk ut og han ble utestengt av nærmeste familie, men ble nå usikker på om han var Jehovas vitne. ( kan ha vært noe annet men han feiret ikke Jul eller Bursdag eller noe sånn) 😊 Beklager

Skrevet

Det skjer vel ikke stort annet enn at hun irriterer på seg folk.

Personlig vil jeg ikke ha Jehovas Vitne på døra, og selvfølgelig vil jeg heller ikke bli oppringt.

• Liker 6
Skrevet

Bare blokkerte nummeret. Hadde ingen intensjoner om å oppsøke den som ringte meg.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står ingen sted at mor prøver å prakke sin tro over på datteren;tror du misforstår innlegget hennes. Sånn jeg tolker det så handler tråden om at hun ikke liker at mor ringer fremmede å er redd for at de skal bli så sinte at de kommer på døren deres.

Nei, det har jeg ikke sagt heller. Jeg sier bare at nå som hun ikke er et barn lenger, kan hun velge om hun fortsatt vil være et vitne eller ikke. Men det kan jo hende at hun allerede er såpass hjernevasket at hun ikke kan tenke seg noe annet.

Skrevet

Det er mange som ringer meg privat på grunn av jobb. Jeg jobber i kommunen og jeg er ikke vanskelig å finne.

Etter nyttår har min kommune byttet fylke, og jeg har fått litt telefoner fra diverse kristne organisasjoner (nye fylket har mange, gamle hadde få eller ingen).

De ringer på dagtid mens jeg er på jobb, så jeg har alltid noen andre jeg snakker med, men det hadde vært interessant å høre hva de har å si. Har hatt mange lange samtaler tidligere, da jeg bodde i Bergen. Hvor de kom fra varierte.

Men - det du lurer på - jeg tror du skal være veldig uheldig om du møter på en potensiell øksemorder over telefon.

Jeg ville uansett fortsette å oppfordre din mor til å slutte å ringe folk. For hennes, din og vår skyld.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jehovas Vitner er veldig aktive om dagen, COVID-19 situasjonen blir missbrukt som enda en falsk dommedagsprofeti og det er for å skremme flere mennesker til å bli medlem i sekten.

Denne dommedagssekten burde fått forbud mot oppsøkende virksomhet som å gå på dørene til folk eller å ringe, det er en veldig farlig sekt som er grunnlagt for å samle inn så mye penger som mulig til lederne. De aller fleste medlemmene er så hjernevasket at de ikke klarer å se dette, de få som begynner å tvile eller stiller ubehagelige spørsmål blir utvist.

Her er informasjon om denne sekten.

https://www.jwfacts.com

https://jwleaks.org

Anonymkode: e652a...a27

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...