Gå til innhold

Hva er det som graver seg opp og ned i potteplanten min?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser små hauger med mørk jord tydeligvis gravd opp i denne potteplanten hver dag. Hva er det for noe? Har jeg på mystisk vis fått mark i stua???

IMG_20200718_144113.thumb.jpg.098990372d65119c7ec1edbeaac41772.jpg8

Anonymkode: 7ce6a...2b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som spor etter vanlig meitemark. Sånne kan man se på plenen her og der ute. Husker det var spesielt synlig på naboens plen, ettersom hans var temmelig tynn og sparsom (aldri gjødslet eller vannet i tørkeperioder). Han sa han så meitemark i ved disse små jordhaugene.

Anonymkode: ca185...c4e

• Liker 2
Skrevet

Kan jo være mye rart... Kan du ikke bare grave litt da, så finner du ut! :Nikke:  Jeg vil også vite hva du har i potten din :opplyser: 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det skal godt gjøres å finne en meitemark som skjuler seg i en stor potte med jord. 😄 Men vil ikke denne etter hvert skade planten min? Spise på røttene og slikt?

AnonymBruker
Skrevet

Sett opp et kamera

Anonymkode: 5282e...4c8

Skrevet
På 18.7.2020 den 15.43, AnonymBruker skrev:

Det skal godt gjøres å finne en meitemark som skjuler seg i en stor potte med jord. 😄 Men vil ikke denne etter hvert skade planten min? Spise på røttene og slikt?

Hvis det er meitemark gjør den ingen skade, men veldig mye nytte for jorda som planta di står i, og den er også til hjelp for planta. Meitemarken spiser døde plante - og dyrerester. 

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, Matas skrev:

Hvis det er meitemark gjør den ingen skade, men veldig mye nytte for jorda som planta di står i, og den er også til hjelp for planta. Meitemarken spiser døde plante - og dyrerester. 

Det gjelder i marka. Men i en potte finnes jo ikke noe særlig slikt. På ett tidspunkt vil vel meitemarken måtte begynne å spise av planten/røttene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...