AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #2 Skrevet 18. juli 2020 Greven av Monte Cristo, den norske, forkortede versjonen. Anonymkode: 1d707...4e5 3
PokemonGone Skrevet 18. juli 2020 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Greven av Monte Cristo, den norske, forkortede versjonen. Anonymkode: 1d707...4e5 Oh jeg har ikke lest Greven av Monte Cristo, takk 😊 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #4 Skrevet 18. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Greven av Monte Cristo, den norske, forkortede versjonen. Anonymkode: 1d707...4e5 Hahaha! En forkortet (altså vandalisert) utgave av noe som i utgangspunktet aldri har vært noe mesterverk, og som garantert ikke vil fenge en moderne leser som ikke liker å lese? Mitt forslag: Krim. Folk som ikke er litterært anlagt liker ofte Jo Nesbø og denslags. Harry Potter. Anonymkode: 7929b...f81 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #5 Skrevet 18. juli 2020 5 timer siden, PokemonGone skrev: Redderen i rugen av J.D. Salinger Svarer du deg selv??? Anonymkode: 7929b...f81 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 18. juli 2020 #6 Skrevet 18. juli 2020 Sofies Verden av Jostein Gaarder.
Aragorn ll Elessar Skrevet 18. juli 2020 #7 Skrevet 18. juli 2020 (endret) Måtte blitt en lettlest bok så Løven, heksa og klesskapet ( som er den første boken i Narnia serien) av C.S Lewis Endret 18. juli 2020 av Aragorn ll Elessar 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #9 Skrevet 18. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hahaha! En forkortet (altså vandalisert) utgave av noe som i utgangspunktet aldri har vært noe mesterverk, og som garantert ikke vil fenge en moderne leser som ikke liker å lese? Mitt forslag: Krim. Folk som ikke er litterært anlagt liker ofte Jo Nesbø og denslags. Harry Potter. Anonymkode: 7929b...f81 Greven av Monte Cristo er en av tidenes beste historier. Den norske forkortede versjonen er veldig bra, alt det viktige er med. Dette er regnet som en ungdomsbok. For øvrig bedre enn Harry Potter eller Jo Nesbø, men hver sin smak. Anonymkode: 1d707...4e5 1
Narad Skrevet 18. juli 2020 #10 Skrevet 18. juli 2020 Jeg ville først forsøkt å få mer informasjon om personen. Hvilke interesser den har, evt hvilke filmer/tv-serier den liker så man vet bedre hva slags interesser den har. Folk er så forskjellige i smak og jeg ville ikke risikert å anbefale noe som ville drept en spirende leseglede. 4
Kågebruker Skrevet 18. juli 2020 #11 Skrevet 18. juli 2020 7 timer siden, PokemonGone skrev: Redderen i rugen av J.D. Salinger Fantstisk bok. Men tror den passer best for mennesker som kan relatere seg til Holden Caulfields klager på falske mennesker og Hollywood. Det er tidløst. 1
Kågebruker Skrevet 18. juli 2020 #12 Skrevet 18. juli 2020 Vil si Robinson Crusoe. Rett og slett en kul historie.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #13 Skrevet 18. juli 2020 1 time siden, Kågebruker skrev: Vil si Robinson Crusoe. Rett og slett en kul historie. En svært viktig bok, men da først og fremst fordi det var en «pioner» på mange måter, en bok som la grunnlaget for mye. Men så bra i seg selv synes jeg ikke den er. Anonymkode: 1d707...4e5 1
Kågebruker Skrevet 18. juli 2020 #14 Skrevet 18. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En svært viktig bok, men da først og fremst fordi det var en «pioner» på mange måter, en bok som la grunnlaget for mye. Men så bra i seg selv synes jeg ikke den er. Anonymkode: 1d707...4e5 Nei det er ikke stor kunst, men veldig spennende.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #15 Skrevet 18. juli 2020 Den hemmelige historien av Donna Tartt. Anonymkode: b164d...e2a
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #16 Skrevet 18. juli 2020 9 timer siden, PokemonGone skrev: Redderen i rugen av J.D. Salinger Denne er ikke for folk som ikke leser. Altfor "treg" til det. 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Greven av Monte Cristo, den norske, forkortede versjonen. Anonymkode: 1d707...4e5 Vil heller anbefale fullversjonen. 3 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev: Måtte blitt en lettlest bok så Løven, heksa og klesskapet ( som er den første boken i Narnia serien) av C.S Lewis Hvis vedkommende er voksen, bør barnebøker unngås. De er rett og slett ikke like bra som bøker beregnet på voksne. 1 time siden, Kågebruker skrev: Vil si Robinson Crusoe. Rett og slett en kul historie. Men langtekkelig og kjedelig for en som ikke leser. Man kommer til å dette av i løpet av første kapittel. Anonymkode: b164d...e2a
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #18 Skrevet 19. juli 2020 Premisset er feil. Jeg tror ihvertfall ikke noe på at man kan ha gått gjennom 9 eller 10 år på skole uten å ha lest en eneste bok. Å anbefale bøker var noe av det verste jeg ble bedt om, da jeg jobbet på bibliotek. Det blir lett til at man anbefaler det man liker selv. Hva som er lettlest, kommer an på personen, hva man liker og interesserer seg for, hva man er vant til. Og interesser og vaner endrer seg i takt med hva man eksponeres for. Gode barnebøker er dessuten helt ypperlige for voksne lesere. Anonymkode: e286a...9d0 3
PokemonGone Skrevet 19. juli 2020 Forfatter #19 Skrevet 19. juli 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Svarer du deg selv??? Anonymkode: 7929b...f81 Selv-følgelig😊
Aragorn ll Elessar Skrevet 19. juli 2020 #20 Skrevet 19. juli 2020 (endret) 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis vedkommende er voksen, bør barnebøker unngås. De er rett og slett ikke like bra som bøker beregnet på voksne. Anonymkode: b164d...e2a Om man aldri eller nesten aldri har lest noen bøker så er det bra og begynne med noe lettlest, og barnebøker og ungdomsbøker kan være gode bøker å begynne med. For en del av bøkene som er foreslått vil jeg si ikke er gode forslag for noen som nesten aldri har lest. Endret 19. juli 2020 av Aragorn ll Elessar 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå