Gå til innhold

Beste underlag for valpegård/binge i stua.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal om en uke hente valpen vår. Og har så godt som blitt ferdig med å valpesikre huset. Valpegården/bingen er ferdig i et rolig hjørne av stuen. Den er laget av kompost gjerder og har buret hans i. Han skal ikke være så mye i bingen sin, men når ingen har mulighet til å holde øye med han (typisk når mine barn gjør lekser og jeg lager middag på kjøkkenet) så skal han ha en god og trygg plass han kan kose seg i, uten at han kan skade seg eller andre ting.

Vi har heltre gulv som ikke tåler så veldig mye vannsøl. Så jeg sitter her og lurer på hva det beste alternativet for underlag er. Foreløpig har vi lagt tisseunderlag på gulvet, men jeg ser for meg at dette kanskje ikke er den beste løsningen. Finnes det noen litt store og vanntette matter eller andre underlag som kan gjøre jobben bedre enn tisseunderlag? De skal gjerne ikke være så enormt dyre da dette er en binge vi skal fase ut etterhvert som han blir større og det er trygt å la han tusle rundt uten konstant oppsyn.

Anonymkode: 60e48...5da

Skrevet

Kladder/tisselaken/tissematter er etter min mening kjipe å bruke til valper. For det første er det dyrt, for det andre er det litt småskummelt om valpen skulle spist på dem da det er mye plast i kladder, og for det tredje sklir og fyker de rundt. Synes også tiss har lett for å lekke gjennom kladdene, og at de blir klissete under selv de gangene de holder på alt.

Fjern Uadressert reklame, nei takk!-klistremerket fra postkassa og bruk reklame og avispapir i stedet. Det aller beste er jo å ikke gi valpen mulighet til å ha noen uhell, da.

Hvis det er snakk om søl fra vannskål og ikke tiss, så funker håndklær veldig godt. Hunden vår griser noe ekstremt med vann (hun elsker blant annet å spytte ut den siste slurken i stedet for å svelge den 🙄), så vi har alltid et håndkle under vannskåla hvis skåla ikke står på flisene i gangen. Null stress.

Skrevet

Et stort håndkle brettet flere ganger er forøvrig greiere enn et lite håndkle.

Skrevet

Noen sånne gummierte dørmatter av noe slag, kjøp noen stk og legg de litt overlappende mot vherandre? Så kan du ha avis, håndkle , teppe etc over der igjen?

AnonymBruker
Skrevet

Noe slikt. Jeg brukte selv aviser og kladder da jeg hadde valper, tapet de fast med duct tape. 

Men vil tro tisselaken, ev. med avis eller kladder oppå er greit. 

Når valpene var i hentealder var de ganske flinke til å gå på do ute. 

Hundetoalett er selvfølgelig også en mulighet i begynnelsen. 

Anonymkode: fa2ac...45c

Skrevet

Ja, tisselaken var jo kjempelurt! 

Lar meg engasjere i valpeunderlag 6-12 mnd FØR Vi skal ha valp. Hehe....

Skrevet

Det aller lureste er alltid å lufte rett før og etter den skal være i bingen. I tillegg vil ofte ikke valpene være alene, men sammen med dere. Så ikke vær for sikker på valpen har tenkt å være der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...