AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #1 Skrevet 18. juli 2020 Svigerfamilien og familien bor i samme by så vi pleier å splitte tiden 50/50 når vi er her. Denne gangen ble det tre uker til sammen og vi har fortsatt over en uke igjen. Jeg har alltid elsket å være med både min familie og hans, men ikke denne gangen. Først var vi til min familie der min mor oppførte seg ufordragelig og etter mange timer med å snakke med mannen min innså jeg at hun er grunnen til de psykiske utfordringene jeg har i dag. Det er vanskelig å innrømme for meg selv da jeg egentlig elsker henne. Jeg grubler og grubler på hvordan jeg skal ta opp dette med henne og hvordan jeg skal klare å ha det fint med henne igjen. Jeg gledet meg stort til å komme til svigerfamilien men det ble verre. Familien er fransk så jeg forstår lite av hva de snakker om seg i mellom, men mannen min forteller. Tydeligvis kommer svigermor med mange vitser på min bekostning som gjør at jeg rett og slett ikke vil være her. Jeg har prøvd å snakke med mannen, men han er ikke til hjelp. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal føle meg velkommen her. Vet ikke helt hva jeg spør om, men trengte en utblåsing. Anonymkode: c9beb...83d 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #2 Skrevet 18. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Svigerfamilien og familien bor i samme by så vi pleier å splitte tiden 50/50 når vi er her. Denne gangen ble det tre uker til sammen og vi har fortsatt over en uke igjen. Jeg har alltid elsket å være med både min familie og hans, men ikke denne gangen. Først var vi til min familie der min mor oppførte seg ufordragelig og etter mange timer med å snakke med mannen min innså jeg at hun er grunnen til de psykiske utfordringene jeg har i dag. Det er vanskelig å innrømme for meg selv da jeg egentlig elsker henne. Jeg grubler og grubler på hvordan jeg skal ta opp dette med henne og hvordan jeg skal klare å ha det fint med henne igjen. Jeg gledet meg stort til å komme til svigerfamilien men det ble verre. Familien er fransk så jeg forstår lite av hva de snakker om seg i mellom, men mannen min forteller. Tydeligvis kommer svigermor med mange vitser på min bekostning som gjør at jeg rett og slett ikke vil være her. Jeg har prøvd å snakke med mannen, men han er ikke til hjelp. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal føle meg velkommen her. Vet ikke helt hva jeg spør om, men trengte en utblåsing. Anonymkode: c9beb...83d Du trenger en time på DPS, dette høres ut som en vrangforestilling. Anonymkode: 6a278...f6d 3
liljene Skrevet 18. juli 2020 #3 Skrevet 18. juli 2020 Hvis mannen vet at moren vitser på din bekostning, så er jo begge ugreie mot deg. Og det at du skjønner at moren trigger noe i deg, er «fint», for da kan du gjøre noe med det. Ta vare på deg selv og Finn noen gode stunder for deg selv alene. Hva med å gjøre et par ting som gjør deg glad? 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #4 Skrevet 18. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger en time på DPS, dette høres ut som en vrangforestilling. Anonymkode: 6a278...f6d Jeg går til DPS fra før. For å si det på den måten har psykologen alltid tenkt at oppveksten min er mye skyld i det vanskelige jeg har i dag. Ts Anonymkode: c9beb...83d
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #5 Skrevet 18. juli 2020 10 minutter siden, liljene skrev: Hvis mannen vet at moren vitser på din bekostning, så er jo begge ugreie mot deg. Og det at du skjønner at moren trigger noe i deg, er «fint», for da kan du gjøre noe med det. Ta vare på deg selv og Finn noen gode stunder for deg selv alene. Hva med å gjøre et par ting som gjør deg glad? Enig, men han ser på det som uskyldig spøk. Jeg syns det er ugreit fordi de kan sitte å øe av noe om meg som jeg ikke forstår.. Takk❤️ jeg tror jeg skal snakke med samboer om at jeg kommer til å trenge litt tid alene hver dag, sånn en halvtime eller noe og så kan jeg bare lese litt eller lignende☺️ Ts Anonymkode: c9beb...83d
Gjest Blondie65 Skrevet 18. juli 2020 #6 Skrevet 18. juli 2020 Jeg tenker at du får spørre din samboer om han hadde syntes det var noe greit at noen slo vitser om han på et språk han ikke forstår? Eller hans svigermor? Ja, alenetid er et must når man ferierer sammen med andre. Men det må da være mer enn en halvtime? Hva med et par timer? Denne tiden kan du jo "ta" ved å gå tur alene, f.eks.
liljene Skrevet 18. juli 2020 #7 Skrevet 18. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig, men han ser på det som uskyldig spøk. Jeg syns det er ugreit fordi de kan sitte å øe av noe om meg som jeg ikke forstår.. Takk❤️ jeg tror jeg skal snakke med samboer om at jeg kommer til å trenge litt tid alene hver dag, sånn en halvtime eller noe og så kan jeg bare lese litt eller lignende☺️ Ts Anonymkode: c9beb...83d Det at han lar henne drive på, blir jo som en medskyldig. Jeg tror jeg hadde lært meg fransk på pur trass og sagt noe tilbake! Nyt egentiden 💕
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #8 Skrevet 18. juli 2020 3 minutter siden, liljene skrev: Det at han lar henne drive på, blir jo som en medskyldig. Jeg tror jeg hadde lært meg fransk på pur trass og sagt noe tilbake! Nyt egentiden 💕 Og gjerne lær deg fransk uten at han vet det sånn at du bare plutselig en dag kan svare tilbake! Anonymkode: 21664...c21 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #9 Skrevet 19. juli 2020 23 timer siden, Blondie65 skrev: Jeg tenker at du får spørre din samboer om han hadde syntes det var noe greit at noen slo vitser om han på et språk han ikke forstår? Eller hans svigermor? Ja, alenetid er et must når man ferierer sammen med andre. Men det må da være mer enn en halvtime? Hva med et par timer? Denne tiden kan du jo "ta" ved å gå tur alene, f.eks. Ja jeg skal høre med han. Mulig det blir lengre tid ja😄 Til dere som tipser om å lære fransk- jeg begynte for et år siden, men det får litt tregt da jeg har hatt mye med jobb hahah Anonymkode: c9beb...83d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå