Gå til innhold

Frastøt av kristne foreldre etter at jeg kom ut av skapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en gutt på 17 år som akkurat har kommet ut av skapet ovenfor de kristne foreldrene mine. Det har vært en tung bør for meg lenge. Faren min reagerte med å forlate rommet med intense steg, moren min begynte å gråte. Jeg er utrolig skuffet over responsen. Og gråter ofte når jeg er alene. De sier at de ikke vil betale for lappen dersom jeg ikke finner meg ei kone, og sist helg fikk jeg ikke være med i slektstreff fordi de skammer seg sånn over meg etter at jeg også har komt ut av skapet offentlig. Hva skal jeg gjøre? 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du skal ringe alarmtelefon for barn og unge. De kan gi deg råd vidre. Du kan chatte med dem også. Lykke til❤️ Du er veldig sterk.

https://www.116111.no/

• Liker 23
Skrevet

Gratulerer med å ha kommet ut av skapet. 

Dine foreldre er noen drittsekker virker det som. De skal på ingen måter styre ditt liv. Det er de som er problemet, ikke du. Har du noen venner eller andre familiemedlemmer som er en støtte for deg? 

Dersom du trenger noen å snakke med, regner jeg med at helsesykepleier på skolen kan være ril god hjelp. Ungdomstelefonen kan nok gi deg noen tips og veiledning. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Du er 17 år og de krever at du skal finne deg ei kone?
Jeg har dessverre ingen gode råd, men må si at foreldrene dine ikke høres gode ut...

Anonymkode: d423c...888

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jøss. Om de skal reagere sånn, så mister de sønnen sin. Du må huske at DU har ikke gjort noe galt. Det er INGENTING galt med deg. Det er derimot noe galt med foreldrene dine, som velger "gud" foran deres egen sønn bare fordi du ikke er en A4 person. Om de var gode mennesker, så hadde de elsket deg for den du er, og ikke latt tull i bibelen komme foran deg. 

Snakk med helsesøster. Ring hjelpesentraler. Søk støtte fra venner. Om foreldrene dine er så veike, så må du nå begynne å tenke på en fremtid uten deres støtte. Få deg utdanning og en god jobb, så kan du leve akkurat slik du vil, og være med mennesker som elsker deg for den du er. Om du søker utdanning i en by med godt kollektivtilbud, så kan du betale lappen selv når du har fått utdanning og jobb om noen år. 

Anonymkode: f38b5...f55

• Liker 18
Skrevet

Har du noen gode venner som du stoler på som du kan ringe. Det er viktig å også få støtte av gode venner og andre du stoler på, slik at du ikke står alene i det. 

Foreldrene dine høres ikke gode ut. Religion eller ikke, man burde støtte hverandre uavhengig av tro og legning, dette var leit å høre.

• Liker 5
Skrevet

Sjekk ut Skeivt kristen nettverk, håper de kan hjelpe deg ❤️

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du er tøff som har kommet ut! Bare veldig synd foreldrene dine ikke takler det bedre. Får håpe de kommer på bedre tanker når de har fått summet seg litt.
Finn noen du kan snakke med, lærer, helsesøster, foreldre til en kamerat eller venninne eller kanskje presten eller noen andre i menigheten. Kanskje du til og med kan få presten eller en fra menigheten til snakke med foreldrene dine sammen med deg?

Vær stolt av deg selv, det kommer bedre dager ❤️

Anonymkode: e4bdb...9ec

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er IKKE deg det er noe galt med, det er dem! Og det gammeldagse, dømmende menneskesynet som mange kristne dessverre har. Trodde Jesus liksom sa at alle kunne komme til han? Håper du har andre du kan prate med og støtte deg på, hadde du vært min slektning/bekjent hadde jeg sagt du kunne få flytte hit for en stund/så lenge du trengte for å få litt avstand, kanskje de også hadde fått opp øya litt. 
sender en klem ❤️

Anonymkode: 12332...a3b

• Liker 5
Skrevet

Ta kontakt med barnevernet. Du er kanskje mindreårig akkurat lenge nok til at de kan bistå deg litt i det å få hjelp til både bolig og noen som kan hjelpe deg med å takle situasjonen. Jeg tror ikke at du har godt av å leve sammen med foreldrene dine akkurat nå. 

Veldig vondt og trist at du måtte oppleve at dine foreldre ikke evner å takle dette bedre og klokere, men det er ikke deg det er noe galt med, det er de som har en mangel i klokskap og forståelse. En redsel antagelig, som feide bort hva de burde være for deg i dette. Det er ikke galt å være deg, og jeg tror du nå trenger noen som gir deg trygghet på det som de ikke klarer. Støttetelefon- tjenester var et bra sted å begynne. De vet ofte hvor man kan søke hjelp videre. Så lenge du er under 18 år er også barnevernet en mulighet, som jeg vil anbefale deg å snakke med. 

Ønsker det all lykke til. Dette var urettferdig vondt, men det er ikke din feil. Du er den du er, og skal være. ❤️

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Trist lesning. Hvem andre har du rundt deg som kan være gode voksenpersoner? Eldre søsken, tante, bestefar, en venns foreldre? 

Sender deg gode tanker og styrke. Du er du, og du duger!

Og kontakt gjerne alarmtelefonen for barn og unge, samt barnevernet. 

Alt godt.

Anonymkode: e8221...c64

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 18.7.2020 den 13.28, Revmester skrev:

Jeg er en gutt på 17 år som akkurat har kommet ut av skapet ovenfor de kristne foreldrene mine. Det har vært en tung bør for meg lenge. Faren min reagerte med å forlate rommet med intense steg, moren min begynte å gråte. Jeg er utrolig skuffet over responsen. Og gråter ofte når jeg er alene. De sier at de ikke vil betale for lappen dersom jeg ikke finner meg ei kone, og sist helg fikk jeg ikke være med i slektstreff fordi de skammer seg sånn over meg etter at jeg også har komt ut av skapet offentlig. Hva skal jeg gjøre? 

Hadde jeg vært deg hadde jeg rett og slett flyttet ut. Forklar situasjonen din til rådgiver/helsesøster på skolen, eller andre plasser du kan henvende deg og få hjelp til prosessen. Det er ingenting galt med legningen din, det er noe galt med de forskrudde og utdaterte levereglene som følger med noen religioner som den foreldrene dine er hjernevasket av.

Anonymkode: 392ca...a37

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så flott at du fortalte dem hvem du er! :) Det er nok ikke lett å skjule sitt sanne jeg for sine aller nærmeste.. Ufattelig dumt at foreldrene dine ikke «godtar» sin egen sønn. Helt, helt på trynet. Du er jo akkurat den samme som du var før du fortalte dem om legningen din. Alle har lov til å elske hvem de vil, også du 💙 Håper foreldrene dine tar til vettet. Du må bare fortsette p være deg selv! Sender deg en stor klem :) 

Anonymkode: d2078...e4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dytt

Anonymkode: 18f6e...2cc

AnonymBruker
Skrevet

Tenk at det skal være sånn i 2020. Å komme ut av skapet kan være tungt selv med liberale foreldre fordi det koster å fortelle noe som er personlig. Da kan jeg bare tenke meg hvor vondt det er å bli møtt på den måten du ble møtt av kristne, svarmalende  mennesker som dessuten er nær familie.  Broren min klarte aldri å si noe til bestemor mens hun levde om at han er skeiv  fordi det garantert hadde endt opp med tårer og bønn om helbredelse etc... 

Du har absolutt ingenting å skjemmes over. Du har ikke gjort noe som helst galt. Jeg synes bare så synd på deg. Jeg skulle ønske at de sprøeste av de kristne forsto at de indirekte tar livet av mange mennesker hvert år. Hvert år tar unge, kristne homofile livet sitt fordi de ikke klarer måten de ble møtt på i menigheten eller av nær familie. Det gjør meg så forbannet at jeg ikke finner ord. Jeg håper at foreldrene en dag har vett nok til å forstå at å være homofil ikke er en straff fra Gud eller noe du kan velge vekk. Jeg håper sånn for din del at alt de trenger er tid til å fordøye det som for dem var et stort sjokk. 

Anonymkode: 9b2e5...92d

• Liker 2
Skrevet

Først og fremst vær stolt av at du har kommet ut av skapet. Det er ditt liv og du har lov til å elske og tiltrekkes den du vil. Naboen min er homofil og han giftet seg med mannen sin i går 💞 homofili og pride 🌈 er topp!! Åpenhet og være seg selv skal være ei selvfølge. 
skriv et brev til de å fortell hva reaksjonen deres gjorde mot deg. Du vil ikke endre identitet fordi om de hadde ønsket seg noe annet. 
ring kors på halsen 80033321 for barn og unge under 18 år og snakk med noen der som kan gi deg gode råd! 
mot sist men ikke minst- ikke skam deg!! Vær stolt av den flotte gutten du er! Heldige er han som får deg 🌈💥

• Liker 1
Skrevet

Foreldrene dine bedriver omsorgssvikt, og jeg synes definitivt at du bør snakke med både helsestasjon for ungdom, fastlegen din og barnevernet. 

Foreldrene dine er ikke gode voksenpersoner (og har aldri vært det heller siden du har hatt grunn til å grue deg sånn for å komme ut av skapet). Du er helt sikkert glad i dem, og det er nettopp derfor dette her er så vanskelig for deg nå. For du kan jo ikke bare feie det vekk ved å si til deg selv at «de er noen drittsekker»; det er ikke sånn det fungerer når man har en følelsesmessig avhengighet slik et barn har til foreldrene - og den forsvinner ikke på magisk vis når du blir 18. Men foreldrene dine ER drittsekker overfor deg, ta det fra oss som selv er foreldre. De kan gjøre (og har sannsynligvis allerede gjort) stor skade på psyken din, og dette her er ikke noe man bare kan knipse vekk. De skammer seg over deg, og eksisterer tydeligvis i en kontekst der de velger sin stramme sosiale ramme boble fremfor den virkelige verden. Tro meg, de er BEDRITNE mennesker, uansett hvor flotte de er ellers. Legning skal være en helt naturlig sak, og foreldrene dine har en virkelighetsforståelse som kan ta livet av deg. Du er nødt til å komme deg unna. 

Svigerfamilien min er sånn som dine foreldre; det er så ille at jeg ikke engang tør å se for meg hva slekten ville finne på dersom en eller annen stod frem som homofil. De er hyggelige mennesker ellers, og tror selv at de utgjør samfunnsstøtter.

Jeg ser på dem som potensielle drapsmenn hele bunten. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...