Gå til innhold

En mann fulgte tydelig etter meg en stund både inne i butikker og med bil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har han fått tak i mitt tlf nr (fra reg nr på bilen) og ringer ofte. Jeg har ikke svart.

Dette er en mann med minst 5 tlf nr, og ekkel type.

Hva gjør jeg? Han bor ganske nære meg.

Anonymkode: ddf3e...b3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kontakter politiet?

• Liker 19
Skrevet

Pleier bli værre om en velger å være høffelig i slike tilfeller. Det er av egen erfaring fra min mor for mange år siden og andre bekjente. Si klart i fra at du ikke har noen interesse og meld fra til polisen.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke svar han og ta kontakt med politiet. 

Anonymkode: 0cb82...cd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med politiet og fortell at han følger etter deg og ringer deg. Skriv ned alle datoer for når du ble fulgt etter og når han har ringt.

Anonymkode: 005fe...e48

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ta kontakt med politiet og fortell at han følger etter deg og ringer deg. Skriv ned alle datoer for når du ble fulgt etter og når han har ringt.

Startet for ca 9 mnd til 1 år siden. Han ringte ikke da, men den perioden kjørte jeg ikke min bil. Min bil kjørte jeg fra mai mnd..

Ringer politiet nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke så mye hjelp å få av politiet.  De sa bare at jeg må møte opp personlig å anmelde. Men, jeg er forkjøla og ikke testet. 

Så får typen min til å ringe han opp når han kommer.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke så mye hjelp å få av politiet.  De sa bare at jeg må møte opp personlig å anmelde. Men, jeg er forkjøla og ikke testet. 

Så får typen min til å ringe han opp når han kommer.

Hæ? Det er jo hjelp å få, du må bare dra og anmelde når du blir frisk.

Ikke gi stalkere oppmerksomhet eller kontakt. For dem er all oppmerksomhet positiv og det vil bare gjøre ting verre. At typen din ringer vil han antagelig se på som en "belønning" og bekreftelse på at han er en trussel mot deres forhold og at typen din er sjalu, eller en bekreftelse på at du er forelsket i ham o.l.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Det er jo hjelp å få, du må bare dra og anmelde når du blir frisk.

Ikke gi stalkere oppmerksomhet eller kontakt. For dem er all oppmerksomhet positiv og det vil bare gjøre ting verre. At typen din ringer vil han antagelig se på som en "belønning" og bekreftelse på at han er en trussel mot deres forhold og at typen din er sjalu, eller en bekreftelse på at du er forelsket i ham o.l.

Når jeg blir frisk, føler meg ikke trygg her nå! Han vil selvsagt si at politiet er kontaktet og han vil høre fra de. 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg blir frisk, føler meg ikke trygg her nå! Han vil selvsagt si at politiet er kontaktet og han vil høre fra de. 

Jeg bare sier deg at dette kan trigge en ekte stalker, så ikke gjør det. Ikke responder med noe! Ser en annen bruker skriver det samme, og det er det rette å gjøre. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Jeg bare sier deg at dette kan trigge en ekte stalker, så ikke gjør det. Ikke responder med noe! Ser en annen bruker skriver det samme, og det er det rette å gjøre. 

Hva om ham kommer på døra da? Saken vil bli anmeldt uansett. Hva med barna er de trygge?

Skrevet

Vet du hvem han er? Hvordan vet du at det er han som ringer om du aldri svarer? Kan være tlfselgere. Eller ringer det konstant hele tiden, mange ganger i løpet av en time? 

Hvordan plaget han deg før du begynte å kjøre? 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om ham kommer på døra da? Saken vil bli anmeldt uansett. Hva med barna er de trygge?

Kommer han, så ringer du politiet. Barna er trygge skulle jeg tro, for du passer nok på. Det er sjelden folk er farlige. Hvor ofte skjer slik kriminalitet i Norge? At en stalker blir farlig? Det skjer vel knapt. Pust med magen. Å anmelde kan du så klart, men ikke ta direkte kontakt. Hør på fornuft nå 🙂

Skrevet
Akkurat nå, Rant skrev:

Vet du hvem han er? Hvordan vet du at det er han som ringer om du aldri svarer? Kan være tlfselgere. Eller ringer det konstant hele tiden, mange ganger i løpet av en time? 

Relevante spørsmål. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Rant skrev:

Jeg søkte opp nummeret. Den gangen han fulgte etter i bil tok jeg nr på bilen. Ja samme mann.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Kommer han, så ringer du politiet. Barna er trygge skulle jeg tro, for du passer nok på. Det er sjelden folk er farlige. Hvor ofte skjer slik kriminalitet i Norge? At en stalker blir farlig? Det skjer vel knapt. Pust med magen. Å anmelde kan du så klart, men ikke ta direkte kontakt. Hør på fornuft nå 🙂

Til uka er min ferie over så barna blir endel alene med nabo barna. Skal trekke pusten synes bare det er så ekkelt..

Skrevet

Jeg søkte opp nummeret. Den gangen han fulgte etter i bil tok jeg nr på bilen. Ja samme mann.

Men hvilken relasjon har du til denne mannen? Har du snakket med ham før? 

Så du har sjekket alle fem nr.? 

• Liker 1
Skrevet

Til uka er min ferie over så barna blir endel alene med nabo barna. Skal trekke pusten synes bare det er så ekkelt..

Ja, det skjønner jeg veldig godt at du syns. Men prøv å ikke få "panikk". Han vil nok ikke ofre barna særlig tanker. 

Skrevet

Ta vare på evt. meldinger. Blokker han og ring politiet.

AnonymBruker
Skrevet

Har kontaktet politi. Ringte opp det tlf som ringte meg. Ikke svar. Tok ett annet nr, kom til ett barnebarn. Hun ba oss ringe hennes bestemor. Gå oss nr. Nei denne dama hadde aldri hørt om denne mannen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...