Gå til innhold

Baywatch på Sumo!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg fulgte med i ny og ne på Baywatch under de fire første sesongene som ble sendt på TV 2 på første halvdel av 90-tallet.

Driver nå og ser gjennom serien på nytt. Mye jeg ikke var klar over, og artig å se de med nye øyne.

F.eks husker jeg læreren min slaktet David Hasselhoff fordi han var produsent av serien og puttet seg selv i hovedrollen. Men dette er ikke sant! Han vant rollen i konkurranse med mange andre kjente skuespillere, som Tom Selleck f.eks., men etter første sesong ble Baywatch faktisk kansellert av NBC! Det tok nesten to år å få serien på beina igjen, og i den prosessen jobbet Hasselhoff iherdig, da han hadde stor tro på serien og viktige kontakter f.eks i Tyskland hvor han var popstjerne, mtp. finansieringen. Og dermed ble han en av de viktige bakmennene etter at de fikk serien opp igjen. Men da hadde han alt hovedrollen!

Og grunnen den lange tiden, 1,5 år mellom siste episode av første sesong og første episode av andre sesong, så vokste Brandon Call (Hobie) så mye at han ble for gammel for den Hobie Hasselhoff’en ønsket, og dessverre byttet ut med en yngre og vesentlig dårligere skuespiller.

Ellers i serien merker jeg meg så langt (slutten av sesong 1) at Eddie var nokså i bakgrunnen de første fem episodene, så kommer han mer og mer med, virker som en grei og grepa kar, og blir sammen med Shauni.. før han blir riv ruskende gal og havner i livsfare/trøbbel i hver episode omtrent, stort sett grunnet ren idioti. For en reise! Visstnok forlot han serien etter to sesonger fordi han ikke likte retningen serien tok. Spent på hva som skjer i sesong 2 som er verre enn det vi ser nå!

Mulig det var dette med «mystikken» som plutselig kom inn som ble rart, ser nå episoden med kvinnen som sprang på stranda i hvit nattkjole.. gammel eller ung? Forløperen til diverse mystery-episoder som følger slik jeg husker det..

Ellers har akkurat legenden John D. Cort gjort sin ankomst, skuffende at han ble skrevet ut så fort, tidenes beste Baywatch-karakter!

FOR en serie! Andre som ser på! Og 2/3 av de som så på var kvinner, så stikk i strid med det man skulle tro så var det en kvinneserie!

Anonymkode: b2d37...780

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså... Hvordan er livet ditt ellers? Går du ut i blant, hvilke verdier har du? Jeg synes det er bekymringsfullt at du legger så mye i en serie. 

Anonymkode: b79bd...e52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altså... Hvordan er livet ditt ellers? Går du ut i blant, hvilke verdier har du? Jeg synes det er bekymringsfullt at du legger så mye i en serie. 

Anonymkode: b79bd...e52

Legger mye? Jeg har tvillinger på et halvt år å ta vare på. Er ganske stuck hjemme ofte, og greit å ha TV på med noe lettbent, man trenger ikke følge så nøye med.

Tror du skal slappe av på mine vegne altså 😂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du burde velge og se på en bedre serie.

Anonymkode: 5c12e...a00

Skrevet

Husker jeg så Baywatch i reprise for noen år siden. Fikk nesten latterkrampe. Så dårlig😁. Samtidig så er David Hasselhoff en legende.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du burde velge og se på en bedre serie.

Anonymkode: 5c12e...a00

45 minutter siden, Kågebruker skrev:

Husker jeg så Baywatch i reprise for noen år siden. Fikk nesten latterkrampe. Så dårlig😁. Samtidig så er David Hasselhoff en legende.

Jeg ser på mange gode serier. Baywatch ser jeg nå for gjensynet sin del, greit å ha på i bakgrunnen når jeg er opptatt med tvillingene. Når jeg skriver «for en serie», så mener jeg ikke at den holder høy kvalitet, det burde være klart ut fra det andre jeg har skrevet.

Jeg falt av etter sesong 4 på 90-tallet, så kommer nok ikke til å se lenger enn det. Er gøy på et slags vis uansett.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hjelp, så dårlig sesong 2 er! Så langt. Er jo grusomt! I min tid så jeg ikke regelmessig på før fra sesong 3, håper ikke den viser seg å være like dårlig! Mulig nostalgien vil hjelpe litt, da..

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Sesong 2 dårlig, selv om det ble litt bedre i siste halvdel.

Men sesong 3 har åpnet bra! Nå begynner jeg å kjenne igjen serien.

Flere som tror Mitch ble degradert til badevakt igjen fordi Hasselhoffen ville vise frem kassen sin oftere?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så også på denne serien på 90 tallet og måtte se hele serien igjen nå for litt siden. Både jeg og ungene liker serien :)

Anonymkode: 22053...251

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken sesong og episode er det når cj/pamela blir «forhekset» når de bor på hotell på stranden(Hawaii?) og holder på å hoppe ut fra terrassen?

Anonymkode: 9b17a...93e

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken sesong og episode er det når cj/pamela blir «forhekset» når de bor på hotell på stranden(Hawaii?) og holder på å hoppe ut fra terrassen?

Anonymkode: 9b17a...93e

Husker dette! Ikke kommet så langt nå, men er vel i sesong 3 eller 4, tenker jeg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt lei av Hoff i bar overkropp nå. Flere som tror Hastelof’en kun trente benkpress i Baywatch-tiden? Syltynne bein, nokså tynne armer også faktisk, men diger kasse. Ser ganske teit ut i grunnen!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...