AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #1 Skrevet 18. juli 2020 Jeg har i årevis blitt trakassert av farsslekta. Min egen far avskyr meg, gudene skal vite hvorfor men sånn har det alltid vært. Han har alltid gått til sin søster og sladret hver gang han har noe å utsette på meg. En familieterapeut (ble koblet inn da jeg flytta ut som sekstenåring pga at faren var voldelig og drev med psykisk mishandling) sa at han der aldri har vært noen far, mer som en slem storebror. Så hele slekta har alltid hånet meg og gjort det de kan for å ødelegge, for HAN har jo aldri gjort noe galt, han som er så snill... En tidligere partner har også ødelagt for meg. Voldtok og gav meg juling og ville drepe meg fordi han ikke fikk det som han ville. Jeg ville ikke være sammen med han. Han har et stort nettverk og har god kredibilitet og sa at han skal gjøre alt han kan for at jeg aldri får meg jobb igjen. Som straff, for at jeg ikke vil være sammen med han. Etter da har jeg blitt fulgt av Securitas, sjekket på den lokale flyplassen, kan ikke kjøpe mat på fastfood eller pizzasjapper. I disse årene som har vært, har jeg skjønt at jeg er i et register på butikker. Kanskje på disse spisestedene også. Hver gang jeg er på en butikk, blir Securitas tilkalt. Hver gang jeg entrer. De følger alltid med. Jeg har aldri stjelt eller gjort noe kriminelt i mitt liv. Har god utdannelse og kler og ter meg klassisk og pent. Har pent lyst hår osv. Hver gang vi reiser fra den lokale flyplassen her, blir jeg tatt ut til kontroll. Hver eneste gang. Trenger jeg å nevne at en i farsslekta jobber i Securitas på flyplassen... De har meldt meg falskt til barnevernet som straff for at jeg kutta kontakten med den gale slekta. Bv gjennomskua forsøket deres. Min egen far sprer usanne og stygge rykter om meg i byen. Folk hilser ikke lenger. Og sender stygge blikk. Jeg kommer fra en familie hvor jeg har blitt behandlet med avsky og hat og vært uvelkommen. Min egen far sa selv til meg da jeg var ni år at jeg ikke er ønsket i familien. Han kasta alle babybildene av meg. Ødela klærne mine. Og andre ting jeg ikke vil gå inn på her. Poenget, er at jeg har fått ufortjent et dårlig rykte og jeg aner ikke hva det skal være. Forsøker å være blid og hyggelig, men alle viser meg bare hat og avsky. Gjenkjente en tidligere lærer i hjembyen og jeg prøvde å si hei, er det deg! Men hun bare fnøs av meg og gikk. Hun er venner på face med denne farsslekta... Folk på gata hilser ikke men sender meg stygge blikk. Jeg kan ikke gå i butikker og kjøpe klær uten å få dagen ødelagt fordi det stormer en Securitas til og følger med meg... Kjøper jeg mat på fastfoodsted, er den tuklet med. Jeg føler meg sjikanert og trakassert, og jeg har ikke gjort en sjel noe vondt! Jeg skulle bare ønske hva det var folk drev og sa om meg. Jeg vet at dette er i regi av disse ondskapsfulle menneskene. Hva i all verden kan jeg gjøre. Dette er uutholdelig og jeg klarer snart ikke mer. Anonymkode: 47f3f...6db
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #2 Skrevet 18. juli 2020 Ingen som har noen gode råd å komme med? Anonymkode: 47f3f...6db
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #4 Skrevet 18. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Flytt. Anonymkode: dce60...3a6 Så jeg må flytte fordi jeg har blitt mobbet og trakassert vekk fra hjemstedet mitt?? Anonymkode: 47f3f...6db
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #5 Skrevet 18. juli 2020 Trist å si det, men det lureste er jo å flytte. Bygdedyret klarer man ikke hanskes med. Det er ingen skam å snu. Jeg har erfaring med svigerfamilien som driver med baksnakking og ryktespredning, men heldigvis ikke så ekstremt som du beskriver. Jeg setter ikke mine bein i den bygda, for å si det sånn. Og her har det vært min egen mann, godt ledsaget av svigermor, som står bak ryktene. Anonymkode: 965a7...aec
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #6 Skrevet 18. juli 2020 Første jeg tenker er at her har noen sagt noe om deg som er helt avskyelig og utilgivelig. Er fra bygda selv, og en mann fikk rykte på seg for å være pedofil. Alle skygger unna han nå, om ryktene er sanne vet jeg ikke. Men når ALLE er sånn mot deg, til og med en barneskolelærer, så må det gå noen syke rykter ja. Voksne mennesker oppfører seg ikke sånn mot andre. Jeg ville pakket sakene og flyttet. Jeg skjønner ikke at du klarer å leve på et sted som det der. Anonymkode: 0bd10...4f8
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #7 Skrevet 18. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så jeg må flytte fordi jeg har blitt mobbet og trakassert vekk fra hjemstedet mitt?? Anonymkode: 47f3f...6db Hvorfor vil du en gang være der når alt dette foregår? Alternativene er å bare ignorere det, eller å rådføre deg med politiet og fortell det du forteller her. Men jeg tviler på at det fører frem noe sted. Jeg vokste opp med omsorgssvikt og grov mobbing på mitt hjemsted, var en glatt sak å flytte. Anonymkode: 92322...12d 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #8 Skrevet 18. juli 2020 Men hvor er din mor oppi alt dette? Hun må da vite noe? Er du så underkuet og redd for din far at hun bare pare ture fram som han vil? Anonymkode: 965a7...aec 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #9 Skrevet 18. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hvor er din mor oppi alt dette? Hun må da vite noe? Er du så underkuet og redd for din far at hun bare pare ture fram som han vil? Anonymkode: 965a7...aec Jeg mener er HUN så underkuet, ikke du. Anonymkode: 965a7...aec
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #10 Skrevet 18. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hvor er din mor oppi alt dette? Hun må da vite noe? Er du så underkuet og redd for din far at hun bare pare ture fram som han vil? Anonymkode: 965a7...aec Ja. Hun ser ikke problemer, og er underkuet han så mye av han at hun har slettet seg ut selv. Han er en ond psykopat. Grunnen til at jeg flytta tilbake, var for å nettopp ta hensyn til henne. Men nå vet jeg ikke om jeg orker stort mer. Barnet mitt må da skifte skole, noe som jeg egentlig ikke ønsker å utsette barnet mitt for. Og ja, det må jo være noe, men hva aner jeg ikke. Jeg har også brutt med min bror da det ble for mye da han drepte katten min for mange år tilbake. Ting er så ekstreme. Og jeg ønsker bare et rolig og fredelig liv. Anonymkode: 47f3f...6db
Hr. Aktiv Skrevet 18. juli 2020 #11 Skrevet 18. juli 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så jeg må flytte fordi jeg har blitt mobbet og trakassert vekk fra hjemstedet mitt?? Anonymkode: 47f3f...6db Desverre der det ligger i dag. Det er alltid lettest å flytte den som blir mobbet. Minste motstands vei. Tragisk at det skal være slik, men på en annen side kommer du til nytt sted med forhåpentligvis flotte mennesker så får de bare holde på i "bingen" sin med griseriet sitt. 3
Cinnamondiva Skrevet 18. juli 2020 #12 Skrevet 18. juli 2020 Huff, hørtes helt vemmelig ut. Blir så trist på dine vegner kjenner jeg. Mitt råd er også å flytte til en litt større by. Om du tror på Gud så kan du be. Sender deg en stor og varm trøsteklem😇❤️
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #13 Skrevet 18. juli 2020 Om de tukler med mat osv du kjøper deg, må du anmelde dette. Snakk med politiet om du trakasseres så mye som du sier. Det høres jo egentlig veldig merkelig ut hele greia... Å flytte og bytte navn kan også være en nødløsning Anonymkode: 0f678...f9c
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #14 Skrevet 18. juli 2020 1 minutt siden, Hr. Aktiv skrev: Desverre der det ligger i dag. Det er alltid lettest å flytte den som blir mobbet. Minste motstands vei. Tragisk at det skal være slik, men på en annen side kommer du til nytt sted med forhåpentligvis flotte mennesker så får de bare holde på i "bingen" sin med griseriet sitt. Hadde jeg hatt råd, så hadde jeg flyttet. Anonymkode: 47f3f...6db
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #15 Skrevet 18. juli 2020 Jeg har noen få venner. Vurderer å spørre de om de vet noe. Jeg begynner å grue meg til å gå i sentrum. Sist gang jeg var og kjøpte noen fine glass og sa til kassadama at de glassene var så fine, så fnøs hun bare og svarte ikke. Småprat er umulig. Greit om de ikke liker meg, men de respekterer meg ikke engang... Føles som om jeg er i veien overalt. Anonymkode: 47f3f...6db
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #16 Skrevet 18. juli 2020 Situasjonen din høres helt forferdelig ut. Ja, spør vennene. De må da vite noe. Om du ikke har råd til å flytte nå, kan det kanskje være aktuelt en gang i fremtiden? Anonymkode: 965a7...aec
Pillarguri Skrevet 18. juli 2020 #17 Skrevet 18. juli 2020 Dette høres helt horribelt ut. Er du virkelig helt sikker på at dette foregår? Kan det være at du innbiller deg noe av det? Har du noen form for psykisk sykdom som kan få deg til å innbille deg ting? Jeg har vanskelig for å forstå at selv om en i slekten jobber i Securitas så skal vedkommende få alle kollegene sine med på å følge/trakassere deg. Det er jo voksne folk som har disse jobbene. Hvis jeg jobbet der og en kollega ba meg om å forfølge deg så hadde jeg meldt vedkommende til min leder. Sånt går rett og slett ikke an. Synes det er en god ide at du snakker med en eller flere av dine venner og får vite hva som blir sagt om deg. Kanskje dette rett og slett er en politisak som bør anmeldes. Flytting er en mulighet, men jeg tror at hvis din historie er riktig så hadde jeg blitt stri og sta og "slått tilbake". Det er aldri den mobbede som skal flytte, det får mobberen gjøre. Lykke til. 11
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #18 Skrevet 18. juli 2020 Ett eksempel: vi flyttet tilbake i fjor, møtte på tidligere barneskolevenninne og vi dro på stranda sammen. Ungene våre lekte og badet og vi satt og skravla, hun fortalte mest om sine prosjekter. Det var hyggelig, og da vi sa hadet, sa hun det er bare å ringe og komme på kaffe. Hørte ikke mer, hadde lånt badedrakt av de som jeg skulle levere tilbake men hun svarte ikke, sendte noen meldinger om «vi tar det senere». Jeg vet at folk kan være mye opptatt og vil ikke mase, så jeg tenkte ikke mer over det. Så henne igjen i sommer på stranda og jeg smilte og sa hei, men hun lot bare som om hun ikke så meg, selv om hun gjorde det. Jeg skulle bare så gjerne fått vite HVA det ER! Tidligere svigermor som alltid har hilset og likt meg så godt, later også plutselig som om hun ikke ser meg. Kompis av min far likeså. Jeg kan sitte og ramse opp i lange rekker. Anonymkode: 47f3f...6db
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #19 Skrevet 18. juli 2020 Jeg føler meg behandlet som en kriminell. Som om alle hater meg i byen her. Men jeg aner ikke hvorfor! Jeg er en helt vanlig, ordinær kjedelig kvinne. Har ikke gjort noen noenting vondt. Tenkte å tilby meg å jobbe frivillig innen en organisasjon i byen her, men nå orker jeg ikke tanken på det engang fordi det virker som om alle vil ha meg vekk. Anonymkode: 47f3f...6db
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #20 Skrevet 18. juli 2020 Under coronastengingen bestilte jeg mat fra en matbutikk, og henta varene og de gjorde alltid feil med bestillingen og la til varer jeg aldri hadde bestilt, som F eks bønnespirer. Fikk alltid varer utgått på dato sånn at når vi skulle lage middag, hadde vi ikke mat fordi de var utgått på dato. Bestilte jeg en type iskrem, var det en helt annen i posene osv. Har en eks som jeg holder kontakten med, han syntes det var merkelig fordi de har alltid brukt den matbutikken og gjort bestillinger og det har aldri vært feil en eneste gang. Anonymkode: 47f3f...6db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå