AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #1 Skrevet 18. juli 2020 Skal bake skoleboller, og kjøpte Original vaniljekrem istedenfor den til gjærbakst (Piano sin). Kan den brukes eller må jeg kjøre til butikken? Anonymkode: 18cf4...e94
Skogkløver Skrevet 18. juli 2020 #3 Skrevet 18. juli 2020 Den for gjærbakst er jo relativt ny, jeg har alltid brukt den vanlige 1
visp Skrevet 18. juli 2020 #5 Skrevet 18. juli 2020 Akkurat nå, skrue skrev: Den nye er dyrere. Gjelder å melke kundene. Ja, lurer litt på hvilke endringer de har gjort for at den skal være mer tilpasset gjærbakst. Tror det er bullshit.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #6 Skrevet 18. juli 2020 Tusen takk for svar! Var usikker på om den tålte varmebehandling, oppdaget ikke før jeg leste på pakken at de hadde en annen for gjærbakst🙈 Anonymkode: 18cf4...e94
Gjest loveli Skrevet 18. juli 2020 #7 Skrevet 18. juli 2020 Den til gjærbakst er nok mer bakestabil, men vet ikke hvor mye det har å si. Den du kjøpte kan uansett brukes.
MarianneE Skrevet 18. juli 2020 #8 Skrevet 18. juli 2020 Den nye er jo ikke mer enn max to år (gjetter jeg) på markedet og før det brukte jo alle den vanlige så det vil ikke være noe problem
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #9 Skrevet 18. juli 2020 Jeg bruker bare den originale, og det har da alltid funket helt fint. Da gidder ikke jeg å betale extra for nothing 😄 Anonymkode: a148a...0c0 1
Brunhilde Skrevet 18. juli 2020 #10 Skrevet 18. juli 2020 Du kan helt fint bruke den originale. Jeg pleier å ha et par poser av Idun Mors hjemmebakte vaniljekrem til koking på lur hvis jeg plutselig får lyst til å bake noe som skal ha vaniljekrem i seg. Den er billigere (men du må tilsette sukker og melk), og jeg syns den smaker bedre enn den på kartong.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #11 Skrevet 18. juli 2020 6 minutter siden, Brunhilde skrev: Du kan helt fint bruke den originale. Jeg pleier å ha et par poser av Idun Mors hjemmebakte vaniljekrem til koking på lur hvis jeg plutselig får lyst til å bake noe som skal ha vaniljekrem i seg. Den er billigere (men du må tilsette sukker og melk), og jeg syns den smaker bedre enn den på kartong. Dette. Den du koker smaker bedre. Jeg bruker dog den blå posen som heter vaniljesaus og halverer mengden melk. Anonymkode: febd9...f89 2
Brunhilde Skrevet 18. juli 2020 #12 Skrevet 18. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette. Den du koker smaker bedre. Jeg bruker dog den blå posen som heter vaniljesaus og halverer mengden melk. Anonymkode: febd9...f89 Det går også bra! Og, om man vil, kan man ta 1/2-1 dl melk mindre og erstatte med et egg eller en eggeplomme som røres i akkurat idet man tar gryten av varmen. Må røre fort og hardt så egget ikke koagulerer, men det er verd det. 😄
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #13 Skrevet 18. juli 2020 Den for gjærbakst blir bare litt mindre rennende enn den vanlige når du har den i ovnen. Er ingenting i veienf or å bruke de om hverandre, jeg kjøpte til gjærbakst og brukte til en dessert, og det gikk helt fint. Anonymkode: 18388...f06
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #14 Skrevet 18. juli 2020 Har alltid brukt den originale. Anonymkode: 076a2...587
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå