Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på et lite sted. Alltid fritt frem å kjøre, alltid garantert parkeringsplass på de fleste områder rundt. 
Men nå kan jeg faktisk ikke engang kjøre til nabobyen (15 min) fordi veien er så full at du ikke kommer ut på veien og det er umulig å få parkeringsplass! Er det utlendingene som har så lyst å komme til Norge? Tviler 😛 ingen kommer til et kaldt og grått land og betaler dobbelt opp for mat og overnatting. 
Dette er nok nordmenn. Hvem orker det der? Stå i kø på veien, utsette seg for trafikkulykker, øke sjansen for mer ulykker, og bare hive seg opp i maurtua? 

Anonymkode: 431a0...1cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vet du jo.. Det er fordi dette er turister som vanligvis reiser til utlandet, men som i år er nødt til å gjøre noe "alternativt" (Les: norgesferie), gjerne for barnas skyld, for at de skal få oppleve noe. Alternativet er å sitte hjemme. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Knirke skrev:

Det vet du jo.. Det er fordi dette er turister som vanligvis reiser til utlandet, men som i år er nødt til å gjøre noe "alternativt" (Les: norgesferie), gjerne for barnas skyld, for at de skal få oppleve noe. Alternativet er å sitte hjemme. 

Men hvorfor ? Det er jo bare mas. Utsette seg for ulykker, øke sannsynligheten for ulykker. Med så mye trafikk som det er nå skjer det mye. Surt å få et skadet/drept barn eller selv bli det fordi du MÅTTE på ferie.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men hvorfor ? Det er jo bare mas. Utsette seg for ulykker, øke sannsynligheten for ulykker. Med så mye trafikk som det er nå skjer det mye. Surt å få et skadet/drept barn eller selv bli det fordi du MÅTTE på ferie.

Har du aldri vært på ferie selv?

• Liker 2
Skrevet

Jeg lurer på om folks liv hadde falt helt sammen om de hadde måttet holde seg hjemme hele ferien. 
De har jo ferie uansett og antagelig et roligere, oversiktligere liv også - hjemme, hvor de har alt de trenger. 
Må man stresse rundt og "oppleve noe" for å ha utbytte av ferie. Jeg sier nei. Hjemme er et herlig alternativ. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det en ting de siste månedene har vist så er det hvor sterk den kollentive oppmuntringen til å reise i ferier er i Norge. Det mest forsvarlige mtp smitte - å bli hjemme - nevnes nesten ikke en gang fordi det er så opplagt at vi skal reise. De siste årene har det vært litt oppmerksomhet rundt hvor kjipt dette presset er for familier som ikke har råd til å reise. Og nå med koronaen hvor vi egentlig har enda bedre grunner til å dempe reisepresset har det bare blitt verre. Merkelig!

Anonymkode: 101fc...9b0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Utlendinger komme for å se naturen, ikke pga maten...

Anonymkode: f80ab...208

AnonymBruker
Skrevet

For å føle seg normal

Anonymkode: 56d19...b81

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på et lite sted. Alltid fritt frem å kjøre, alltid garantert parkeringsplass på de fleste områder rundt. 
Men nå kan jeg faktisk ikke engang kjøre til nabobyen (15 min) fordi veien er så full at du ikke kommer ut på veien og det er umulig å få parkeringsplass! Er det utlendingene som har så lyst å komme til Norge? Tviler 😛 ingen kommer til et kaldt og grått land og betaler dobbelt opp for mat og overnatting. 
Dette er nok nordmenn. Hvem orker det der? Stå i kø på veien, utsette seg for trafikkulykker, øke sjansen for mer ulykker, og bare hive seg opp i maurtua? 

Jeg har heller aldri opplevd så mye trafikk og mennesker her jeg bor. Det var en gang en campingplass her, men den finnes ikke lenger. Nå er det telt langs veiene på fjellet og bobiler på rasteplassene og parkeringsplassene i sentrum. Jeg synes faktisk det er litt koselig. Mye liv i en bygd som ellers er ganske "død" og kjedelig. Jeg arbeider i en butikk og der har vi masse hyggelige kunder og selger mer enn noen gang før om sommeren. Nordmenn kjøper mer hos oss i alle fall enn det utlendinger pleier å gjøre. På VG i dag er det et oppslag fra et annet sted i landet om ulempene med alle teltturistene som camper langs veien, ingen do osv. I år kom jo alt dette litt brått på, men dersom dette blir en ny trend må vi jo finne ordninger for det. Jeg synes faktisk litt synd på turistene som ikke finner noen do. Det føles sikkert ikke så veldig trivelig å måtte sette seg på huk bak en busk når det er teltnaboer over alt, så jeg tror de fleste ikke gjør det uten de er helt nødt.

Anonymkode: 4dbd7...7db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg lurer på om folks liv hadde falt helt sammen om de hadde måttet holde seg hjemme hele ferien. 
De har jo ferie uansett og antagelig et roligere, oversiktligere liv også - hjemme, hvor de har alt de trenger. 
Må man stresse rundt og "oppleve noe" for å ha utbytte av ferie. Jeg sier nei. Hjemme er et herlig alternativ. 

Jeg har vært hjemme siden 13 mars, og skulle gjerne feriert et annet sted enn der jeg har hatt arbeidsplassen min i flere måneder. Det er noe med det å kunne være fysisk borte fra arbeidsstedet, og det er det mange som ikke får i år.

Anonymkode: 35256...7a0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært hjemme siden 13 mars, og skulle gjerne feriert et annet sted enn der jeg har hatt arbeidsplassen min i flere måneder. Det er noe med det å kunne være fysisk borte fra arbeidsstedet, og det er det mange som ikke får i år.

Anonymkode: 35256...7a0

Dette.

Kjæresten og jeg reiser som regel mye. Det betyr ikke at vi ikke kan ha det hyggelig i egen by, og det har vi jo som regel også - vi bor i Oslo, og finner jo på ting hele tiden. Men når jeg hører om folk som synes det er så bra med "staycation", og at det er så mye fint å gjøre i byen, så tenker jeg at dette er jo livet stort sett. Vi drar ut med båt, bader på Bygdøy og Malmøya, går tur i Vigelandsparken, spiser ute, drar på kino og utstillinger. Vi liker å gjøre ting, og bruker jo byen i vår vanlige arbeidshverdag. Det er jo ikke ferie å gjøre akkurat det samme som man gjør resten av året.

Nå har vi nettopp hatt ukesvis med innetid der vi ikke har kunnet reise eller engang spise ute, og har hatt filmkveld etter filmkveld med rødvin og god mat. Da er det ikke rart man er lei. Å spise og drikke i det uendelige kan man heller ikke gjøre.

Så er det ikke til å komme bort ifra at Norge har et elendig klima. Vi har flere hytter å dra på, og kan telle på en hånd antall dager der man virkelig har kunnet nyte fjellet eller sørlandet. Å betale i dyre dommer for å sitte inne og se på regnvær ER jo ikke veldig takknemlig. 

Anonymkode: 2346f...c9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare drite i hva andre gjør og passe på deg selv? 

Anonymkode: 66868...f38

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare drite i hva andre gjør og passe på deg selv? 

Anonymkode: 66868...f38

Så sur du var da☹️

Anonymkode: 207b5...40a

Skrevet
På 18.7.2020 den 16.58, AnonymBruker skrev:

Jeg synes faktisk litt synd på turistene som ikke finner noen do. Det føles sikkert ikke så veldig trivelig å måtte sette seg på huk bak en busk når det er teltnaboer over alt, så jeg tror de fleste ikke gjør det uten de er helt nødt.

Anonymkode: 4dbd7...7db

Dette er jeg helt enig i. Jeg bor i et område der det hver sommer (ikke bare i år) er masse turister som både kjører gjennom og overnatter. Vi har ingen campingplass. Derfor er det mange som benytter seg av allemannsretten og ligger over i telt en natt eller to. Det er også få, om noen i det hele tatt, tilgjengelige toaletter der turistene slår seg ned for natta. Det fører selvsagt til at turistene må gå på do i naturen. Hva skulle de ellers gjøre? Selv er jeg mye ute på tur både på fjellet og på sykkel eller løping langs veien. Jeg er faktisk ganske positivt overrasket over hvor flinke de aller fleste er til å rydde opp etter seg. Jeg ser så godt som aldri søppel som ligger igjen. I år tror jeg også at de fleste fjerner brukt toalettpapir (brenner eller tar med). Har nemlig sett lite av det også. Og så er jeg ikke så "prippen" at jeg irriterer meg over å få et glimt av en stakkars turist som er et nødvendig ærend bak en busk. Jeg tror at de fleste prøver å skjule seg som best de kan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...