AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #1 Del Skrevet 18. juli 2020 Helt siden starten av svangerskapet har samboeren blitt lat! Og nå som det er sommerferie og han har fri ifra jobb så gjør han ingenting borsett ifra å sitte foran TVen i hele dagen. Jeg er høygravid og har termin om 4 uker. stellebordet, og barneskapet står forsatte i forpakningene sine han synes det er en ork å drive med ikea møbler. Nå har jeg mast i flere uker på at dette må ordnes. Jeg mener i de siste månedene! Han tar ikke ting på egen hånd og utsetter alt mulig hele tiden. Og idag så vil han be moren sin på besøk bare slik at hun kan fiske på IKEA barne møblene. Ei dame på snart 50 år🤦♀️ Og vaskebøtten er fortsatt full med møkka vann etter jeg vasket gulvet i forringe uke. Har har ikke giddet å gå opp med den i andre etasje for skylle vannet ned i do 🤦♀️ jeg klarer ikke å løfte tonge ting lengere og hjelp for jeg ikke. Jeg skjønner ingenting lengere anner ikke hvorfor han er så utmattet for tiden. Virker som det er han som er den gravide her. Vi har snakket sammen, og har hatt flere diskusjoner på at han må gjøre ting eller så gir jeg opp. Han sier at han er deppreimert, utmattet og må ringe til legen. Jeg prøver å forstå men hvorfor skjer dette akkurat nå? Er det grunn nok til å slå opp? Er det jeg som kanskje overdriver ☹️ det var jo han som ønsket seg barn mest av alt. Vi begge er 25 år og har hvert sammen i 10 år snart. Anonymkode: ba1a0...f57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #2 Del Skrevet 18. juli 2020 Siden du er høygravid og har 4 uker til termin tenker jeg at det ikke er lurt å gå fra hverandre. Å få barn er en så stor forandring og kan bli veldig utfordrende i et forhold. selv om barnet er planlagt kan det hende at han er helt slått ut av stress/kaos/tanker om fremtiden. Og så vet han ikke hvor han skal starte og blir helt passiv. Så ting kan endre seg etter fødsel, men dessverre kan det bli verre dersom flukt er hans måte å håndtere utfordringer på. Men råder deg sterkt å ta kontakt med familievernkontoret. Blir han ikke med, så dra alene. Et fint sted å sortere tanker om du vil gå fra han hvis ting ikke blir bedre. Anonymkode: 94005...eea 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maaaddepaaadde Skrevet 18. juli 2020 #3 Del Skrevet 18. juli 2020 Gi det en stund til, min samboer forandret seg stort etter barnet kom 🌸 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #4 Del Skrevet 18. juli 2020 Moren hans på snart 50 er ikke en geriatrisk pasient. Selvfølgelig kan hun skru IKEA -møbler. Du vet at det er over 20 år til hun må pensjoneres, hun har sikkert et aktivt liv -kanskje hun til og med har sex? (Beklager, men jeg måtte bare) og kanskje hun greier å piske sønnen sin til å skjerpe seg, for sånn som dette kan du ikke fortsette å ha det ❤️ Anonymkode: 5950a...e9e 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spøkelse Skrevet 18. juli 2020 #5 Del Skrevet 18. juli 2020 Hvis han faktisk ikke har det bra,, så kan det være nok til at han ikke får til enkle ting hjemme. Med mindre han var sånn før også, såklart. Tenker på at han sier han er deprimert. Kanskje du kan støtte han til å komme seg avgårde til legen og få pratet litt? Kanskje han er stressa for baby som kommer snart? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #6 Del Skrevet 18. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Moren hans på snart 50 er ikke en geriatrisk pasient. Selvfølgelig kan hun skru IKEA -møbler. Du vet at det er over 20 år til hun må pensjoneres, hun har sikkert et aktivt liv -kanskje hun til og med har sex? (Beklager, men jeg måtte bare) og kanskje hun greier å piske sønnen sin til å skjerpe seg, for sånn som dette kan du ikke fortsette å ha det ❤️ Anonymkode: 5950a...e9e Hehe, jeg er 51, og skikkelig god til å skru flatpakka møbler. Ble nesten litt fornærma over kommentaren faktisk. Jeg er både i full jobb, har hobbyer, og til og med sex Anonymkode: 6ecad...71f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 18. juli 2020 #7 Del Skrevet 18. juli 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt siden starten av svangerskapet har samboeren blitt lat! Og nå som det er sommerferie og han har fri ifra jobb så gjør han ingenting borsett ifra å sitte foran TVen i hele dagen. Jeg er høygravid og har termin om 4 uker. stellebordet, og barneskapet står forsatte i forpakningene sine han synes det er en ork å drive med ikea møbler. Nå har jeg mast i flere uker på at dette må ordnes. Jeg mener i de siste månedene! Han tar ikke ting på egen hånd og utsetter alt mulig hele tiden. Og idag så vil han be moren sin på besøk bare slik at hun kan fiske på IKEA barne møblene. Ei dame på snart 50 år🤦♀️ Og vaskebøtten er fortsatt full med møkka vann etter jeg vasket gulvet i forringe uke. Har har ikke giddet å gå opp med den i andre etasje for skylle vannet ned i do 🤦♀️ jeg klarer ikke å løfte tonge ting lengere og hjelp for jeg ikke. Jeg skjønner ingenting lengere anner ikke hvorfor han er så utmattet for tiden. Virker som det er han som er den gravide her. Vi har snakket sammen, og har hatt flere diskusjoner på at han må gjøre ting eller så gir jeg opp. Han sier at han er deppreimert, utmattet og må ringe til legen. Jeg prøver å forstå men hvorfor skjer dette akkurat nå? Er det grunn nok til å slå opp? Er det jeg som kanskje overdriver ☹️ det var jo han som ønsket seg barn mest av alt. Vi begge er 25 år og har hvert sammen i 10 år snart. Anonymkode: ba1a0...f57 Deprimert? Jeg er også ofte deprimert, men langt i fra lat. Trenings gal uansett. Lurt av han å gå til legen ja, men da må han gjøre det også, ikke bare si det. Du få da vente med å slå opp og la han få gå til legen først. Det må jo være en grunn til at han er utmattet. Er han bare lat så skjønner jeg at du ikke orker å se på at noen bare sitter på rumpa hele dagen og ikke gjør en dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #8 Del Skrevet 18. juli 2020 1 minutt siden, Spøkelse skrev: Hvis han faktisk ikke har det bra,, så kan det være nok til at han ikke får til enkle ting hjemme. Med mindre han var sånn før også, såklart. Tenker på at han sier han er deprimert. Kanskje du kan støtte han til å komme seg avgårde til legen og få pratet litt? Kanskje han er stressa for baby som kommer snart? Jeg ser at han ikke har det så bra, han har hvert lett deprimert tidligere. Skal støtte han og få han til å ringe til legen på mandag. Han er nok under stress, det er han nok er bare redd det blir verre når ungen kommer. Anonymkode: ba1a0...f57 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #9 Del Skrevet 18. juli 2020 Så bra at svigermor tak tak og får møbler på plass. Dere kan bestille vaskehjelp og hjemlevering av matvarer de neste mnd. Håper han får god psykisk hjelp. Anonymkode: bb7b7...664 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #10 Del Skrevet 18. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så bra at svigermor tak tak og får møbler på plass. Dere kan bestille vaskehjelp og hjemlevering av matvarer de neste mnd. Håper han får god psykisk hjelp. Anonymkode: bb7b7...664 Dette syns jeg var gode løsninger. Anonymkode: e4bd9...d17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #11 Del Skrevet 18. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Moren hans på snart 50 er ikke en geriatrisk pasient. Selvfølgelig kan hun skru IKEA -møbler. Du vet at det er over 20 år til hun må pensjoneres, hun har sikkert et aktivt liv -kanskje hun til og med har sex? (Beklager, men jeg måtte bare) og kanskje hun greier å piske sønnen sin til å skjerpe seg, for sånn som dette kan du ikke fortsette å ha det ❤️ Anonymkode: 5950a...e9e Moren hans har hjelpet oss masse tidligere. Hun er ei aktiv dame som elsker sex 😂 Jeg vil bare ikke plage henne mer. Synes det er kleint å be moren om å ordne opp. Takk ❤️ Anonymkode: ba1a0...f57 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #12 Del Skrevet 18. juli 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, jeg er 51, og skikkelig god til å skru flatpakka møbler. Ble nesten litt fornærma over kommentaren faktisk. Jeg er både i full jobb, har hobbyer, og til og med sex Anonymkode: 6ecad...71f Uff Beklager! Moren hans har hjelpet oss masse. Hun er ufør pga sykdommer er ikke alltid hun har tid eller er i form. Hun er sikkelig milf så sex er hun veldig glad i 😂 Anonymkode: ba1a0...f57 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #13 Del Skrevet 18. juli 2020 25 minutter siden, Warrior skrev: Deprimert? Jeg er også ofte deprimert, men langt i fra lat. Trenings gal uansett. Lurt av han å gå til legen ja, men da må han gjøre det også, ikke bare si det. Du få da vente med å slå opp og la han få gå til legen først. Det må jo være en grunn til at han er utmattet. Er han bare lat så skjønner jeg at du ikke orker å se på at noen bare sitter på rumpa hele dagen og ikke gjør en dritt. Tenkte på det samme utrolig mange som er deprimerte og jeg ser ikke helt grunn til hvorfor han er deppa. Han har bare blitt sikkelig lat, jeg for bare gi han litt tid 😊 vi har det ellers veldig fint sammen og er veldig glade i hverandre. Så jeg vet ikke er det grunn nok til å slå opp?.. Anonymkode: ba1a0...f57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #14 Del Skrevet 18. juli 2020 Ta en prat med moren hans om dette! Fortell hvordan du har det! Anonymkode: 3b9ae...f68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #15 Del Skrevet 18. juli 2020 Be han ta en tur til legen om han mener det ikke er viljen det står på. Kan jo være noe som kan kureres. Anonymkode: dd2f6...c0c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
burgut Skrevet 18. juli 2020 #16 Del Skrevet 18. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenkte på det samme utrolig mange som er deprimerte og jeg ser ikke helt grunn til hvorfor han er deppa. Han har bare blitt sikkelig lat, jeg for bare gi han litt tid 😊 vi har det ellers veldig fint sammen og er veldig glade i hverandre. Så jeg vet ikke er det grunn nok til å slå opp?.. Anonymkode: ba1a0...f57 Jeg tenker at latskap ikke er grunn til å slå opp om dere ellers har det fint sammen og er veldig glade i hverandre,som du sier. Spesielt om han er i en stresset periode. Man har gode og dårlige perioder i løpet av livet,om du elsker han,bør du stå sammen med han og støtte han gjennom de dårlige periodene også. Du ville vel ikke ønsker at han skulle gå fra deg dersom du ble deprimert eller hadde en dårlig periode i livet ditt? Det er ikke alltid lett for andre å forstå hvorfor noen er deprimert,det trenger ikke å være en helt klar grunn. Det kan også utløses av stress,også indre stress som tanker,følelser,bekymringer. Det må ikke være en yttre faktor som man kan sette fingeren på. Kanskje du burde prøve å snakke med han om hvordan han har det,og spørre hva du kan gjøre for å hjelpe han. Da vil jo han også kunne hjelpe deg når han kommer seg ovenpå. Dere må støtte hverandre. Nå skal dere få barn og det blir stor forandring og mange nye bekymringer. Dere vil trenge hverandre mye og er knyttet sammen for resten av livet pga av dette barnet. Det vil nok komme mange større krangler/diskusjoner og uenigheter/forskjellig syn på ting i framtiden,du må ikke tenke på om det er grunn til å slå opp,heller tenke på grunner for å ordne opp. Og prøve å forstå hverandre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 18. juli 2020 #17 Del Skrevet 18. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Moren hans på snart 50 er ikke en geriatrisk pasient. Selvfølgelig kan hun skru IKEA -møbler. Du vet at det er over 20 år til hun må pensjoneres, hun har sikkert et aktivt liv -kanskje hun til og med har sex? (Beklager, men jeg måtte bare) og kanskje hun greier å piske sønnen sin til å skjerpe seg, for sånn som dette kan du ikke fortsette å ha det ❤️ Anonymkode: 5950a...e9e Faktisk ja, jeg er 50 år selv, men sprekere enn de fleste Sex flere ganger i uka har jeg også. Ute og løper, padler, klatrer, kjører mc, jobber osv.. Men IKEA-møbler har jeg problemer med da, siden jeg ikke eier tålmodighet. Hadde min sønn vært sånn, hadde han fått høre det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #18 Del Skrevet 18. juli 2020 Så flott at han innser at han trenger hjelp. Nå må du være steinhard på at han gjennomfører det! Jeg vet man ikke skal be deprimerte ta seg sammen, men når man er voksen og skal ha barn nårtid som helst, så må man ihvertfall ta seg sammen og få time hos legen. Og er det slik at den høygravide konen som ikke kan bære tungt må vaske gulv selv, og han ikke en gang klarer å tømme ut vannet for deg, da må han rett og slett be om en akuttime! Hva skjer når du plutselig må føde midt på natta, og han ikke orker??? Anonymkode: 7a23b...665 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå