Gå til innhold

Nytt gulv. Hva tror dere om dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://coop.no/sortiment/obs-bygg/gulv-og-tilbehor-fd22aaa0/laminatgulv-cc2b0f59/tarkett-laminart-832/?variantCode=824362&gclid=EAIaIQobChMItO7u36bW6gIVD9-yCh0BaweZEAQYCiABEgJPafD_BwE&gclsrc=aw.ds#

Er det såkalt «billig-drit»? 

Jeg ønsker nytt gulv nå i fiskebeinsmønster. 80kvm leilighet, men skal jo selvsagt ikke ha det på badet. 
Parkett eller laminat? Noen som vet ca. hva jeg bør se for meg i kostnad?

Noen med erfaringer/innspill?

Anonymkode: acc34...321

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke 20 års garanti på "billig-drit", altså. 

Tarkett er et gammelt, velkjent merke. Det er ikke av de aller dyreste merkene, men langt fra "billig-drit".

Anonymkode: 9793d...d08

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert greit nok det 👍

Anonymkode: 492e4...2b7

Skrevet

Gå for parkett. Laminatgulvet du lenket til, så virkelig ikke bra ut. Jeg trodde det var "billig-drit" pga. utseendet fram til jeg så det vr Tarkett.

Skrevet

Det var veldig mye mønster i det gulvet.  Så litt rotete ut.  Husk at du skal leve lenge med det, og jeg tror du vil gå fort lei.

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Her er fiskebens parkett til en rimeligere pris enn den du lenket til. Jeg ville valgt parkett fremfor laminat.

EDIT: Beklager - ser nå at det var VAREPRØVEN jeg lenket til. Her er selve parketten - dessverre noe dyrere. 

Endret av Blondie65
Skrevet

Jeg personlig likte ikke mønsteret, men synes laminat funker utmerket. Hadde parkett tidligere, og det er en dårlig kombinasjon med hunder. Parkett er "mykt" og lager lettere merker av klør og småbarn.

Skrevet

Før du går for parkett, sjekk hva du kan ha av tykkelse under dører osv. Den er 14mm tykk.

Skrevet

Hvis jeg skulle ha kjøpt gulv til en leilighet hvor hvor ingen går ut og inn med skitne sko/poter og heller ingen større hund, ville jeg utvilsomt ha valgt parkett. Her har vi valgt laminat, men det er på grunn av hund(er) som går fritt ute og inne fordi hagen er inngjerdet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har parkett (i ask) i halve huset, og tarkett (høsteik) i den andre delen. Gikk ikke veldig lang tid før jeg angret på at jeg gikk for parkett. Det er det jeg "alltid" har gått for, fordi parkett liksom er så bra. Men både parkett i kirsebærtre, eik og ask har fått hakk og skrap, selv de mer eksklusive typene. Veldig glad i tarketten jeg har i den ene etasjen, den tåler alt. Parketten har stygge hakk etter kun fem år, fordi noen har mistet noe i gulvet. I neste hus skal jeg kun ha tarkett.

Anonymkode: bc8fb...906

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker fiskebensmønster! Berry alloc er et godt forslag hbis du ønsker laminat, og ikke altfor dyrt. Parkett er pent når det er nylagt, men blir fort hakkete og oppripet. 

Anonymkode: 3a22c...513

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...