AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #1 Del Skrevet 18. juli 2020 Jeg er full av undring over innvandringsdiruasjonen, og ser på det dom skjer rundt meg full av undring. Himmelen åpnet seg med regn, og der på vei til busstoppet kom det to kvinner, dekket i klær fra topp til tå, med barnevogner og små unger rundt seg. Jeg kjente ingen, erfaringsmessig tenkte jeg derimot de ikke snakker norsk, ikke jobber og barna trenger hjelp for å integreres i skolen. Jeg lurtefor meg selv om dette faktisk var lykken? Jeg var i byen, i sentrum og der gikk de unge menn fra midtøsten. I sine trendy joggesko, sine smale opprykksdramaet jeans. De snakker mye arabisk, med hverandre og folk som gikk forbi. Der henger de i sentrum og «koser» seg. De samme hver dag. For et innholdsløst liv, unge menn i beste alder som pynter seg og henger i sentrum. Ingen jobb, ingen skole, ingen familie å bygge et hjem med. Tenk å dra jorden rundt for å pynte seg for å henge i sentrum? Hvorfor? Listen går videre? Jeg forstår ikke hvorfor. Ikke si det er for å rømme kuleregn, for jeg forstår slikt. Jeg snakker om alle de som ikke har rømt kuleregn, og de er slettes ikke få. Nei, jeg bare filosoferer på hva individuell lykke er. Er det ansvar, mestring, de å skape noe? Er det kjærlighet og familie? Jeg filosoferer også litt om hva som skal til for å bygge gode samfunn, men mest om det første, i dette om innvandring. Det henger jo litt sammen med meningen med livet. Jeg kjenner til de som står på frisøren i kanten av byen. De jobber hardt, og de tjener penger. Der er det unge trendy menn, de klipper og klipper, det er kø langt ut i gaten. De snakker dårlig norsk, ingen har rømt fra kule regn. En har familie, og de alle fester hardt. De har de sikkert mye morro. Jeg forstår disse guttene, de jobber, tjener gode penger, og de har det morro. Slik skal de være for unge menn. De drar hjem til sine respektive land og besøker sin familie. De er her ikke for nød. Utenfor sykehuset står de, drosjene, ikke en eneste kvinne, ikke en eneste med byens dialekt. De ler og koser seg på fremmed språk, kan knapt snakke med kunden. Jeg har bodd å jobbet i flere land, vært den som er den som er annerledes. Jeg endte opp «hjemme», jeg som så mange andre. For meg var det lykke å komme hjem. Anonymkode: 59fea...1b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #2 Del Skrevet 18. juli 2020 Nick not needed. Anonymkode: 59422...445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #3 Del Skrevet 18. juli 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Nick not needed. Anonymkode: 59422...445 Hvem er Nick og hvorfor blander du han inn her? Har han gjort deg noe vondt? Anonymkode: ddbf8...0e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 18. juli 2020 #4 Del Skrevet 18. juli 2020 Opprykksdramaet jeans? Har du røyka noe du ikke tålte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #5 Del Skrevet 18. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvem er Nick og hvorfor blander du han inn her? Har han gjort deg noe vondt? Anonymkode: ddbf8...0e9 Hvorfor skal du tolke det dithen? Hvorfor er din første reaksjon at noe vondt må ha skjedd her? Anonymkode: 59422...445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå