Gå til innhold

Når koronaen er ferdig skal vi aldri ha sommerferie i Norge mer!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høst hele året? Juni satte varmerekorder så det sang.

Anonymkode: 1be93...f8a

Da hadde vi ikke ferie, så det hjelper ikke!

Anonymkode: 6717d...bae

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest Lasox
Skrevet

Glad vi har to hytter i familien pluss en kompis av meg har ei hytte som jeg også kan benytte meg av til ekstremt billig. Forståelig at nordmenn klager når man bruker masse av penger, tid og energi også får man bare regn og dårlig vær.

Dersom jeg måtte ha betalt 1-3,000,- per natt på hotell og får dårlig vær så ville jeg ha klaget selv. Her har det regnet 6 av de siste 7 dagene. Skulle ha klippet gresset, men så fort det er på vei til å bli noelunde tørt så begynner det å regne! 🙈😂

AnonymBruker
Skrevet

Tenk om nordmenn kunne forstå at folk har ulike preferanser og ting de verdsetter i SIN ferie! Tenk om nordmenn kunne gi faen i hva alle andre gjør og tenke på seg selv i stedet! Er så jævlig lei av folk som skal være så mye bedre enn andre og mene ditt og datt om hva ANDRE velger, bry deg om deg selv du. Velg å reis dit du vil og gi faen i hva andre gjør.

Jeg har reist i Indonesia, Filippinene etc, opplevd kultur,lokal mat og jungel. Det er en tid for alt, og nå er det slik at 5 åringen ikke vil sitte 30 timer på fly. Hun vil bade, være ett varmt sted og nyte med familien sin.

Har for øvrig aldri spist kjøttkaker i "syden" og heller aldri vært i en resepsjon hvor resepsjonist snakker svensk bortsett fra i Norge. 

Fy faen selv!

Anonymkode: 262f6...430

Traff en nerve skjønner jeg. 😂

Deg og charter Svein. Det er greit det. 

Anonymkode: 329e4...faf

AnonymBruker
Skrevet
På 18.7.2020 den 16.18, AnonymBruker skrev:

Tåpelig TS går tåpelige svar. 

Anonymkode: 64880...ba1

Hæ, går? Hilsen Ts. 

Anonymkode: ee1db...df2

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg lest gjennom alle svarene.

Synes det er rart at man kalles bortskjemt fordi man ikke liker å feriere i Norge i sommermånedene, når man ikke betaler billettene til dyre parker med et smil (fordi de "ansatte" fortjener god lønn - alle vet vel at ungdommene som jobber i parkene tjener nada men ledelsen tjener skjorta!), når man ikke setter pris på en ferie uten varme og bad, og hvis man ikke elsker overprisede ovrrnattingsmuligheter eller teltturer. 

Og jeg synes det er DRØYT å blande inn korona og utakknemlighet fordi jeg skriver at jeg gleder meg til å reise utenlands når alt blir bedre! Det må jo være lov å like å reise utenlands mer enn innenlands! 

Jeg har blitt foreslått å flytte utenlands fordi jeg ikke liker å feriere i Norge om sommeren!?! 🤡

Hvorfor skal man oppleve reise-shaming fordi man liker å bruke feriepengene utenlands i stedet for innenlands? Vi har brukt like mye i år som vi gjør utenlands, men har fått lite igjen etter min mening. Selvfølgelig koser vi oss som familie, men det er nitrist at sommertøyet er pakket bort, at ungene aldri får badet da temperaturen ligger på 15gr, at det aldri er kveldssol så vi får koselige utekvelder i den nye sofaen og tven vi har kjøpt til terrassen..

Ja, vi kan kose oss på dager med dårlig vær men når det er ukesvis med dårlig vær så blir man lei!! Jeg brukte Lollo og Bernie som eksempel på herlig ferie utenlands ettersom at vi har små barn, men barna har vært i Thailand, Mexico, USA, Karibien, Kenya og diverse byer rundt om så vi reiser ikke alltid til "kjedelige sydenland" - men, vi gjør det riktignok to uker om sommeren. Og nei, vi kjøper ikke kjøttboller når vi spiser ute men vi finner lokale restauranter med lokale spesialiteter. 

Men det er mange her som fremdeles synes jeg er bortskjemt ettersom at jeg ikke elsker kalde sommermåneder, masse mygg, hoteller med døgnpris på mange 1000, usikkert vær, telt og hengekøye. Og fy meg som ikke tenker på at mange aldri har vært i syden, at mange ikke har råd, at mange aldri ferierte da de var barn selv, at jeg bidrar til klasseskille +++. 

Jeg elsker høsten, vinteren og våren i Norge - og jeg er stolt av den lave smitteandelen av korona i Norge, og jeg elsker Norge, og jeg elsker å være norsk. 

Men Norge er fremdeles ikke et drømmereisemål for meg om sommeren - og når koronaen er over blir det atter sommerferie i utlandet igjen. 

Hilsen Ts. 

Anonymkode: ee1db...df2

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan prisen på inngangsbilletten til Dyreparken i Kristiansand er et tema i det hele tatt.

Dyreparken holder meget høy kvalitet, og har et stort tilbud av aktiviteter og underholdning. Jeg synes det er utrolig at prisen er så lav som den er, jeg, da bare én sibirsk tiger spiser opp til 40 kg. kjøtt per dag.

Dere kan ikke få i både pose og sekk, og at dere forventer at en slik attraksjon skal være billigere, sier meg at dere er nokså bortskjemte.

Anonymkode: 94c4e...b36

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
På 18.7.2020 den 9.04, AnonymBruker skrev:

Tenk så mye du hadde kunnet glede deg over nå. Norge er et bra land og de fleste har et greit liv, men så blir det bare syt og klag istedenfor. Her finnes det en jobb å gjøre for å snu måten å tenke på. 

Anonymkode: 49c37...671

Hun klager jo ikke på Norge som et land å bo i, men Norge som ferieland. 

Anonymkode: f18f5...1f6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 18.7.2020 den 16.11, Kjetil E skrev:

Bilferie i Norge er helt fantastisk. Flott natur, spennede veier og koselig. Er kjempeglad i bilferie i Norge

😂😂😂. Hva i all verden er spennende med en vei? Nei Gud hvis det peneste man kan si om ferien var at man kjørte på en «spennende vei» så ville jeg heller jobbet. 

• Liker 10
Skrevet

Vet ikke hva du babler om, Her har det som regel vært fint vær sol og varm og lite regn.

Gjest Forumhei
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂😂😂. Hva i all verden er spennende med en vei? Nei Gud hvis det peneste man kan si om ferien var at man kjørte på en «spennende vei» så ville jeg heller jobbet. 

Er mere koselig på den veien om man er der med mennesker man bryr seg om, er ikke like glad i mine arbeidskolleger. Livet er som en vei, eneste som gjør det rikt er at man stopper opp og titter seg om.

kos deg på jobb!

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruk regnfrakk og sydvest da.

Anonymkode: 1be93...f8a

Hvem i all verden har lyst å brukte sårt tiltrengt ferie på å gå rundt å hutre i regnfrakk og sydvest? 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så utrolig lei av å høre om reising. Herregud, det er sansynligvis snakk om EN!! 1!! sommer. Å da er det grusomt å måtte bli i Norge🙄 Egoister... 

Å stakkars meg, som i løpet av mitt snart 40 år gamle liv  kun har vært på Kreta en gang for 15 år siden😂 

Ferien blir i Norge, som vanlig🥳

Anonymkode: 4ae68...373

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gode nyheter!: coronaen holder det gående til over neste sommer!👏👏

Anonymkode: b7a5f...22e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg vokste opp, (90tallet) tok vi sjeldent noen reiseferie. Vi kjørte inn til Sverige en dagstur kanskje, eller besøkte noen venner utenbys osv. Men stort sett var vi hjemme.

Jeg løp ut døra tidlig på formiddagen og kom hjem sent på kvelden. En verden av opplevelser der ute!! Kjedet meg aldri. Masse gøy hele tiden.

Noen ganger når vannet var varmt nok, kjørte vi til en strand og badet litt. 

De eneste jeg kjente som dro til syden var naboen som fikk pengestøtte for noe revmatisme. Og noen av øvreklasse av klassekamerater. Men var ikke noe stigma å ikke fortelle om en ferie i paris. For jeg hadde jo hatt en kjempesommer, og foreldrene mine fikk fritid også.

Anonymkode: 48e80...007

• Liker 4
Gjest Forumhei
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem i all verden har lyst å brukte sårt tiltrengt ferie på å gå rundt å hutre i regnfrakk og sydvest? 

Uff da.

Gjest Forumhei
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gode nyheter!: coronaen holder det gående til over neste sommer!👏👏

Anonymkode: b7a5f...22e

Corona er helt ferdig i start av 2023. Men dette vil gå bra! Neste virus oppstår i Afrika 2028, da beggyner det vi vil kalle 10 års krisa.

AnonymBruker
Skrevet

Er på Norgesferie, og har hatt en fabelaktig ferie. Startet ferien i vakre Geiranger på Union hotell, koste meg på spa og spiste mye god mat. 

Reiste videre til Lillehammer, der tilbringe vi en dag på Maihaugen, fantastisk sted. 

Deretter var vi på Norsjø camping i Telemark, veldig bra camping, beste til nå. Hadde mange fine opplevelser: Heddal stavkirke, Sommerland i bø, Telemarkskanalen og et ølbryggeri. 

Sørlandet leverte også, vi badet, fisket og koste oss. Dyreparken var også bra, men kanskje litt mye kø, og det kunne gjerne vært noen bedre resturanter. Ellers tipp topp. 

Har hatt en kjempe fin ferie, med mange fine opplevelser for store og små. 

I utgangspunktet skulle vi til Italia, gleder meg også til å ta igjen det 🙂

Anonymkode: 9105d...74d

• Liker 4
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere har ikke kredittkort? Da betaler du bare.kortregningen når du får refusjon for reise. Regner ikke med du skal bruke 50 000 i hagen heller...

Anonymkode: c54f0...3df

Jo, bruker alltid kredittkort til reise. Sendte inn søknad for 1,5 måned siden, har fått beskjed om at det fortsatt kan ta 3-4 måneder å få tilbake pengene. Blir en del renter på kredittkortet frem til det.
Ikke kommer vi gjennom på telefon og ikke får vi svar på e-post. Et vennepar av oss
Skulle vært i USA med familien i påska, o venter fortsatt på sine 52 000,- fra SAS. Det er nesten 4 måneder siden nå...

vi satte akkurat opp hekk, den kostet oss 15 000,- kr.

Skal sette opp en mur som koster 30 000,- + beplanting som fort blir 10 000,-. 

you do the math😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er på Norgesferie, og har hatt en fabelaktig ferie. Startet ferien i vakre Geiranger på Union hotell, koste meg på spa og spiste mye god mat. 

Reiste videre til Lillehammer, der tilbringe vi en dag på Maihaugen, fantastisk sted. 

Deretter var vi på Norsjø camping i Telemark, veldig bra camping, beste til nå. Hadde mange fine opplevelser: Heddal stavkirke, Sommerland i bø, Telemarkskanalen og et ølbryggeri. 

Sørlandet leverte også, vi badet, fisket og koste oss. Dyreparken var også bra, men kanskje litt mye kø, og det kunne gjerne vært noen bedre resturanter. Ellers tipp topp. 

Har hatt en kjempe fin ferie, med mange fine opplevelser for store og små. 

I utgangspunktet skulle vi til Italia, gleder meg også til å ta igjen det 🙂

Anonymkode: 9105d...74d

I Geiranger var det så fult denne uken at folk måtte smøre med egen matpakke, der var totalt kaos i følge de som var der. De prøvde også en tur til Åndalsnes og Romsdalseggen, 2 timer i kø på rampestreken. 
vi var i Lillehammer og skulle ut å spise, mye var stengt og de plassene som var åpent advarte oss mot dårlig service grunnet mangel på personal, noe som dessverre stemte. Mye på menyen var ikke mulig å kjøpe fordi de turte ikke ta inn nok råvarer i frykt for ikke å selge ut. Forståelig, men ingen god opplevelse når en først går ut for å spise...

Anonymkode: fc545...2ba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan prisen på inngangsbilletten til Dyreparken i Kristiansand er et tema i det hele tatt.

Dyreparken holder meget høy kvalitet, og har et stort tilbud av aktiviteter og underholdning. Jeg synes det er utrolig at prisen er så lav som den er, jeg, da bare én sibirsk tiger spiser opp til 40 kg. kjøtt per dag.

Dere kan ikke få i både pose og sekk, og at dere forventer at en slik attraksjon skal være billigere, sier meg at dere er nokså bortskjemte.

Anonymkode: 94c4e...b36

Enig! Får virkelig valuta for pengene i dyreparken. Bare tenk på hva det koster med en liten tur på det lokale tivoliet.. går lett 500 på en liten time...

Anonymkode: 67df7...7e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...