Gå til innhold

Når koronaen er ferdig skal vi aldri ha sommerferie i Norge mer!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en møkkajuli. Kaldt, regn, og tusenvis av mygg. 

Jeg liker å bruke feriepengene på ferier med garantert badevær. 

I år skal vi "kose" oss med tre uker ferie med deilige 15 grader. Og mye regn selvfølgelig.

Og vi skal bruke 2700 kr én dag i Dyreparken (to voksne og ett barn), denne prisen inkluderer ikke mat og drikke, men mange stengte arrangementer og et korta ned Sabeltann - show på kvelden. Noen synes prisen kan forsvares, det synes definitivt ikke jeg! 

Norge er et fint land å bo i, og riktignok å feriere i hvis man ikke gjør det om sommeren! 

Gleder meg til Lollo og Bernie - ferie, to uker knallvær, og å bli 20.000 fattigere. Forhåpentligvis neste sommer 🤞😀

Anonymkode: ee1db...df2

Men det har gjort godt for meg og mine at dere og folk flest har reist litt😊 da er det lite folk i butikken og på veien, vi har storkost oss så takk!

pengene vi har spart er feriepenger i budsjettet vårt 40 000 bruker vi når corona er ferdig, om jeg skal reise er det kun varmere strøk!

Anonymkode: 476f2...5c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at dere har blitt så bortskjemte at dere mener en ferie må inneholde enten fornøyelsesparker eller bading og luksus. Norge har så mye mer å by på! Det er tragisk at unger gruer seg til å komme tilbake på skolen fordi de blir sett ned på for å «bare» ha vært på hytta og hatt det fint på turer i nærområdet.

Anonymkode: 3a486...923

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tragisk at unger gruer seg til å komme tilbake på skolen fordi de blir sett ned på for å «bare» ha vært på hytta og hatt det fint på turer i nærområdet.

I år blir jo problemstillingen en helt annen/omvendt når det er tilbake på skolen.

Anonymkode: c5e64...f72

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når de er.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I år blir jo problemstillingen en helt annen/omvendt når det er tilbake på skolen.

Det forstår ikke de mindre barna. Jeg er redd klasseskillet blir enda større, med tanke på hvor dyrt det er å dra på diverse fornøyelsesparker i Norge. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes forresten det er litt komisk med alle som sitter på hytta si og forteller alle andre at de skal være fornøyd med å feriere i Norge.

Newsflash: Alle har ikke hytte. Det er stor forskjell på å vri nøkkelen i døra og sitte foran peisen i to uker og nippe hvitvin, og på å kave rundt med bil, telt og primus på overfylte veier og campingplasser. 

• Liker 23
Gjest Kvinne487
Skrevet

Jeg gledet meg til syden sommer igjen. Håper høstferien til Rhodos blir noe av i slutten av september, og neste års sommerferie skal vi ta igjen det tapte æ. Da slår vi til med 3,5 uke i Tyrkia. Leier hus og der blir vi 😂👍🏻😁

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp kommet hjem fra ferie. Badet i kaldt vann, fått masse myggstikk, stått i fergekø og sovet dårlig. Hurra for Norge. 

Anonymkode: 5010b...9e6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det forstår ikke de mindre barna. Jeg er redd klasseskillet blir enda større, med tanke på hvor dyrt det er å dra på diverse fornøyelsesparker i Norge. 

En kjent problemstilling for noen barn uansett dette...

Anonymkode: f8abb...6cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det trenger jo ikke å være så dyrt? Vi har også nettopp vært i kristiansand og utenom billettene inn til parken brukte vi kanskje 500 kr ekstra i parken fordi minstemann hadde absolutt lyst på en Sabeltanndrakt. Begge foreldre er studenter så vi hadde ikke råd til å gjøre noe ekstra, men begge barna hadde det supergøy. Jeg er heldigvis glad i å stå på kjøkkenet. Så i kjølebagen hadde vi med oss hjemmelagde kanelboller med kremost, deilig salat, fruktspyd og hjemmebakte rundstykker med hjemmelaget kremet kyllingsalat. Kostet oss ingenting ekstra siden dette var mat vi allerede hadde hjemme. På vei hjem til østlandet kjørte vi en lang omvei for å se litt natur og andre severdigheter. Dyppet tærne i iskaldt fjellvann, så på en stavkirke, stoppet utallige ganger for å se på kuer, griser og andre dyr som var ute og beitet og det beste var da vi fant en elv som var litt stri så vi kunne kjøre nedover den. I 17 grader og regn! Ingenting av dette kostet noe og været var ikke med oss. Men det handler litt om innstillingene til de voksne som er med. Så klart, i år spanderte familien egentlig en deilig to ukers tur til Hellas og vi gledet oss veldig, men herregud, det er jo der når dette er slutt også. Er så utrolig teit å se at voksne mennesker klager på ferie. Er det så vanskelig å nyte sommerregn, duggfriske morgener, lukten av MyggA og gleden når solen endelig kommer frem? 

Anonymkode: 3ff2e...91a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fatter ikke at folk reiser på overprisa Harry all inklusive ferier til "syden". Hvorfor ikke reise skikkelig og oppleve kultur samt ha varmt vær, nordmenn er et rart folkeslag🙄

Anonymkode: b9872...587

Helt greit å foretrekke andre ferier, men hvorfor behov for å rakke ned på andres ferie? Og de 8 som liker dette!? Jeg har vært reist til mange steder og sett ulike kulturer men med småbarn syntes jeg det var lettvint og greit å reise på pakketur. Nå med større barn er tid for å reise på egen hånd igjen.

Anonymkode: 44b11...9a4

• Liker 5
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Vi ferierer alltid i Norge, men i år har det faen meg vært trangt om plassen. Gleder meg til dere drar til syden igjen. 

Skrevet
På 18.7.2020 den 9.07, AnonymBruker skrev:

Faen som folk klager

Anonymkode: 39af6...0f9

Du virker ikke videre fornøyd selv 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I Drammen har det vært registert 13 dager over 30 grader i år. Og snitttemp over 21 grader for hele juni. Hadde vi ikke hatt AC hadde det vært jævlig klamt og ubehaglig.

Anonymkode: 74e30...853

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lollo og Bernie du liksom. Tenk å bruke masse penger på å reise til en sånn chartermaskin, der resepsjonisten Juan snakker svensk og de serverer kjøttkaker på restauranten. 

Fy faen. 

Anonymkode: 329e4...faf

Tenk om nordmenn kunne forstå at folk har ulike preferanser og ting de verdsetter i SIN ferie! Tenk om nordmenn kunne gi faen i hva alle andre gjør og tenke på seg selv i stedet! Er så jævlig lei av folk som skal være så mye bedre enn andre og mene ditt og datt om hva ANDRE velger, bry deg om deg selv du. Velg å reis dit du vil og gi faen i hva andre gjør.

Jeg har reist i Indonesia, Filippinene etc, opplevd kultur,lokal mat og jungel. Det er en tid for alt, og nå er det slik at 5 åringen ikke vil sitte 30 timer på fly. Hun vil bade, være ett varmt sted og nyte med familien sin.

Har for øvrig aldri spist kjøttkaker i "syden" og heller aldri vært i en resepsjon hvor resepsjonist snakker svensk bortsett fra i Norge. 

Fy faen selv!

Anonymkode: 262f6...430

• Liker 8
Gjest Forumhei
Skrevet
På 18.7.2020 den 9.13, AnonymBruker skrev:

Jepp, klager som bare det. Det føles som vi har høstferie i sommerferien. Hater sommerferier uten badevær. 

Anonymkode: ee1db...df2

Digger det!! Koser oss inne med spill, filmer, vin og god mat😊

Gjest Forumhei
Skrevet
På 18.7.2020 den 10.16, got2go skrev:

Skjønner deg rågodt ts! Å ha "sommer"ferie i norge er bortkastet. Kan like gjerne jobbe når været er så dårlig. 

Hæ? Klare dere ikke å kose dere hjemme? Eller gå tur med paraply ?

AnonymBruker
Skrevet

Blir trist av folk som setter likhetstegn mellom fint vær og kos, kan dere ikke kose dere uavhengig av været?? Må være dårlig oppvekst🤣

Anonymkode: 476f2...5c9

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Forumhei skrev:

Hæ? Klare dere ikke å kose dere hjemme? Eller gå tur med paraply ?

Jo? Men noen ganger er det godt å komme seg litt bort fra der en bor. Er ikke noe mer enn det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 18.7.2020 den 9.01, AnonymBruker skrev:

For en møkkajuli. Kaldt, regn, og tusenvis av mygg. 

Jeg liker å bruke feriepengene på ferier med garantert badevær. 

I år skal vi "kose" oss med tre uker ferie med deilige 15 grader. Og mye regn selvfølgelig.

Og vi skal bruke 2700 kr én dag i Dyreparken (to voksne og ett barn), denne prisen inkluderer ikke mat og drikke, men mange stengte arrangementer og et korta ned Sabeltann - show på kvelden. Noen synes prisen kan forsvares, det synes definitivt ikke jeg!

Ja, det koster med det lønnsnivået vi har i Norge. Du syntes kanskje serviceansatte skulle nøye seg med 70 kr timen som i USA?

Anonymkode: 1be93...f8a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...