Knirke Skrevet 18. juli 2020 #41 Skrevet 18. juli 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Normenn er noen forbanna bortskjemte sutrekopper Anonymkode: 40f2d...290 Snakk for deg selv. 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #42 Skrevet 18. juli 2020 Etter korona skal jeg aldri mer feriere i utlandet! Er så glad for at familien min og jeg har fått oppleve så mange fine plasser som vi aldri hadde tenkt på å reise til tidligere. Anonymkode: afa7d...f85 15
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #43 Skrevet 18. juli 2020 3 hours ago, Diamant20 said: Du skjønner ikke at de som jobber i fornøyelsesparker skal ha like gode lønninger som alle andre som jobber i Norge? Da er plutselige ikke prisen ille, det går ganske mange mennesker til å passe alle dyrene hver dag, hele året feks Du tror det er i lommen på de som steller dyrene pengene havner? 😂 Tenker det sitter noen ganske rike sjefer på toppen jeg. Anonymkode: 7ca9a...aea 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #44 Skrevet 18. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: For en møkkajuli. Kaldt, regn, og tusenvis av mygg. Jeg liker å bruke feriepengene på ferier med garantert badevær. I år skal vi "kose" oss med tre uker ferie med deilige 15 grader. Og mye regn selvfølgelig. Og vi skal bruke 2700 kr én dag i Dyreparken (to voksne og ett barn), denne prisen inkluderer ikke mat og drikke, men mange stengte arrangementer og et korta ned Sabeltann - show på kvelden. Noen synes prisen kan forsvares, det synes definitivt ikke jeg! Norge er et fint land å bo i, og riktignok å feriere i hvis man ikke gjør det om sommeren! Gleder meg til Lollo og Bernie - ferie, to uker knallvær, og å bli 20.000 fattigere. Forhåpentligvis neste sommer 🤞😀 Anonymkode: ee1db...df2 Fatter ikke at folk reiser på overprisa Harry all inklusive ferier til "syden". Hvorfor ikke reise skikkelig og oppleve kultur samt ha varmt vær, nordmenn er et rart folkeslag🙄 Anonymkode: b9872...587 15
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #45 Skrevet 18. juli 2020 Så bortskjemte å sutrete vi nordmenn har blitt! Det er til å skjemmes over hvordan vi oppfører oss. Det snakkes så fint om hvor flinke vi har vært til å stå sammen og vært hjemme for å beskytte oss mot smitte. Vel, hadde det ikke vært for at regjeringen så og si stengte ned hele landet og folk MÅTTE være hjemme, så hadde ingen vært det! Her på berget tenker de fleste på seg selv, og nå skal det sutres og hyles over at det ikke er nok sol. Vi..som liker å si at vi er født med ski på bena og etterkommere etter vikingene tåler ikke en vanlig norsk sommer?? Jeg skjemmes! Anonymkode: cc146...53f 17
Kjetil E Skrevet 18. juli 2020 #46 Skrevet 18. juli 2020 Bilferie i Norge er helt fantastisk. Flott natur, spennede veier og koselig. Er kjempeglad i bilferie i Norge 8
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #47 Skrevet 18. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så bortskjemte å sutrete vi nordmenn har blitt! Det er til å skjemmes over hvordan vi oppfører oss. Det snakkes så fint om hvor flinke vi har vært til å stå sammen og vært hjemme for å beskytte oss mot smitte. Vel, hadde det ikke vært for at regjeringen så og si stengte ned hele landet og folk MÅTTE være hjemme, så hadde ingen vært det! Her på berget tenker de fleste på seg selv, og nå skal det sutres og hyles over at det ikke er nok sol. Vi..som liker å si at vi er født med ski på bena og etterkommere etter vikingene tåler ikke en vanlig norsk sommer?? Jeg skjemmes! Anonymkode: cc146...53f Altså, to be fair... Sol er ganske viktig for helsa, iallefall når det er mørkt halve året, så kan jo delvis forstå at noen savner sola og ønsker å utnytte det mest mulig, men likevel... Ikke alt man kan gjøre noe med hele tida. Anonymkode: e6b6e...433 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #48 Skrevet 18. juli 2020 Og de fleste som klager er sikkert de som har råd til å reise flere ganger i året uansett. Jeg har ikke reist på flere år, og kunne ikke falt meg inn å klage på noe sånt. Anonymkode: e6b6e...433 7
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #49 Skrevet 18. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ehh. Tåpelig svar. Hilsen ts. Anonymkode: ee1db...df2 Tåpelig TS går tåpelige svar. Anonymkode: 64880...ba1 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #50 Skrevet 18. juli 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: For en møkkajuli. Kaldt, regn, og tusenvis av mygg. Jeg liker å bruke feriepengene på ferier med garantert badevær. I år skal vi "kose" oss med tre uker ferie med deilige 15 grader. Og mye regn selvfølgelig. Og vi skal bruke 2700 kr én dag i Dyreparken (to voksne og ett barn), denne prisen inkluderer ikke mat og drikke, men mange stengte arrangementer og et korta ned Sabeltann - show på kvelden. Noen synes prisen kan forsvares, det synes definitivt ikke jeg! Norge er et fint land å bo i, og riktignok å feriere i hvis man ikke gjør det om sommeren! Gleder meg til Lollo og Bernie - ferie, to uker knallvær, og å bli 20.000 fattigere. Forhåpentligvis neste sommer 🤞😀 Anonymkode: ee1db...df2 Lollo og Bernie du liksom. Tenk å bruke masse penger på å reise til en sånn chartermaskin, der resepsjonisten Juan snakker svensk og de serverer kjøttkaker på restauranten. Fy faen. Anonymkode: 329e4...faf 12
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #51 Skrevet 18. juli 2020 Vi var på charter ferie for 7 år siden, det er den verste ferien vi har vert på. Overfylte strender, mye støy, mest typiske sydenboder med jalla ræl, dårlige restauranter og magesjau 😅 aldri!! Om vi skal på charter tur igjen! Norges ferie er magisk ❤️ Selv om vi bor på vestlandet og har regnvær 80% av tiden Anonymkode: c9e35...95d 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #52 Skrevet 18. juli 2020 Flott å feriere i Norge både i Nord og Sør om sommeren!!!! Anonymkode: f8abb...6cd 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #53 Skrevet 18. juli 2020 Regn og vind her idag, syns det er friskt. Deilig å høre det bruse i trærne og kjenne sommerregn på bare armer. Skjønner ikke dette maset etter steiksol og svette. Anonymkode: 48e80...007 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #54 Skrevet 18. juli 2020 Vi sitter ute under tak på hytta, koselig bålpanne og noe godt i glasset, sammen med gode hyttenaboer. Barna storkoser seg sammen med andre barn her oppe. Digger det - selv om jeg foretrekker sol. I morgen skal vi på fjelltur, selv om det regner. Godt med klær, så er det bare herlig med frisk fjelluft Vi reiser til "syden" annenhvert år. I år skal vi også oppleve storbyens museer osv. Det har barna bare godt av Anonymkode: 586da...2d8 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #55 Skrevet 18. juli 2020 Litt både-og her. Vi har hatt en fin bilferie, for første gang faktisk, og det har vært gøy å se steder i Norge vi aldri har sett før. På mange måter positivt overrasket. Negativt: det har jo vært mye 14 grader og regn, da Og alt er helt ufattelig dyrt, uten at det nødvendigvis står i forhold til kvaliteten. Vi er en stor familie, så for prisen av en ukes biltur med leiebil, overnatting og attraksjoner hadde vi lett kommet halvveis til Toscana med alt inkludert. Så jeg griner ikke over ferien vi har hatt, men er glad for at vi under normale forhold kan velge mellom flere reisemål. Anonymkode: 10c32...1b1 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #56 Skrevet 18. juli 2020 Hvordan har turister råd til å feriere i Norge når nordmenn ikke har råd? Anonymkode: f8abb...6cd 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #57 Skrevet 18. juli 2020 14 timer siden, Diamant20 skrev: Du skjønner ikke at de som jobber i fornøyelsesparker skal ha like gode lønninger som alle andre som jobber i Norge? Da er plutselige ikke prisen ille, det går ganske mange mennesker til å passe alle dyrene hver dag, hele året feks Klart, når nordmenn må bruke lønna si i Norge er vi plutselig ikke så rike som vi tror. Vi lever på en pengeplanet, hvor kun tusenlapper får en nordmann til å røre på seg. Anonymkode: cdac6...62e 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #58 Skrevet 18. juli 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg elsker å oppleve kultur og god mat, og det er det dessverre lite av her i Norge. Jøss, da kan du ikke ha lett etter det.. Anonymkode: 09a1c...9cf 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #59 Skrevet 18. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jøss, da kan du ikke ha lett etter det.. Anonymkode: 09a1c...9cf Hun tenkte sikkert på museer, opera og sånne ting. Lite av det i Norge. Anonymkode: a4bea...4ac 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #60 Skrevet 19. juli 2020 Og alternativene er sydenland, eller Norge? Så langt i ferien har jeg bodd og badet på en fransk vingård, smakt nye og spennende viner, spist på en Michelinrestaurant som har stått på lista i lang tid, endelig fått fylt opp garderoben litt igjen med plagg og kvaliteter som ikke finnes i Norge, og mye mer. Norge leverer rett og slett ikke her. Og jada, jeg har tatt runden, fra nord til sør, oppom Galdhøpiggen, og så videre. En sommer i Norge gir meg absolutt ingenting, jeg har nok tid der resten av året. Og ja, jeg er bortskjemt, og privilegert. Men kan vi ikke si det om alle i denne tråden? Som sutrer over lav lønn, tregt helsevesen, og alt mulig annet du sikkert har vært misfornøyd med den siste uka/måneden, samtidig som du lever et liv 90% av verdens befolkning hadde misunt deg. Anonymkode: d65d6...b4a 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå