got2go Skrevet 18. juli 2020 #21 Skrevet 18. juli 2020 Skjønner deg rågodt ts! Å ha "sommer"ferie i norge er bortkastet. Kan like gjerne jobbe når været er så dårlig. 9
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #22 Skrevet 18. juli 2020 Jeg angrer faktisk på at jeg skrev meg opp på ferie, jeg hadde heller villet jobbe nå som det er drittvær og spare ferien til man kan reise igjen uten bekymring for plutselige endringer som medfører karantene eller tap av penger. Ser ikke poenget med å ta sommerferie når jeg fryser rett som det er. Dessverre vil ikke arbeidsgiver la meg endre på den ferien jeg skrev meg opp på, for den er allerede inne i systemet. Så da skal jeg fryse i tre uker da, og se på at alt jeg har lyst til å gjøre ikke blir halvparten så koselig som det kunne blitt fordi det regner bort eller er latterlig kaldt. Så enig med TS, aldri igjen sommerferie i Norge. Jeg trenger en viss mengde sol og varme for å klare vinteren på en OK måte, vet at det kommer til å bli tøft i år siden sommeren offisielt er avlyst. Det handler ikke om at jeg ikke har andre interesser enn å bade og sole meg, det handler om at det er sommer og man har visse forventninger. Det er også bare generelt lettere å leve når det er sommer også i været og ikke bare på kalenderen. Hva er moroa med sommer når sommerklærne henger ubrukt, mens høstklærne er pakket frem igjen. Har fantasert tidligere om å flytte til at land som ikke har avskaffet sommer, spørs om jeg ikke må gjøre alvor av det når vi blir ferdig med denne pandemien. Anonymkode: 2a07b...7a5 11
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #23 Skrevet 18. juli 2020 Jeg elsker det fine været vi har nå jeg. Hater det nå det er mye sol og jævlig varmt. Da er det umulig for meg å fungere eller sove. Er så glad vi har masse regn nå ❤ Men er enig i at det er mye som er overpriset her i Norge. Anonymkode: b8701...c83 8
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #24 Skrevet 18. juli 2020 15 minutter siden, got2go skrev: Skjønner deg rågodt ts! Å ha "sommer"ferie i norge er bortkastet. Kan like gjerne jobbe når været er så dårlig. Forskjell på om man bor i Oslo eller Tromsø også ? Anonymkode: f8abb...6cd 2
Gjest Warrior Skrevet 18. juli 2020 #25 Skrevet 18. juli 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: For en møkkajuli. Kaldt, regn, og tusenvis av mygg. Jeg liker å bruke feriepengene på ferier med garantert badevær. I år skal vi "kose" oss med tre uker ferie med deilige 15 grader. Og mye regn selvfølgelig. Og vi skal bruke 2700 kr én dag i Dyreparken (to voksne og ett barn), denne prisen inkluderer ikke mat og drikke, men mange stengte arrangementer og et korta ned Sabeltann - show på kvelden. Noen synes prisen kan forsvares, det synes definitivt ikke jeg! Norge er et fint land å bo i, og riktignok å feriere i hvis man ikke gjør det om sommeren! Gleder meg til Lollo og Bernie - ferie, to uker knallvær, og å bli 20.000 fattigere. Forhåpentligvis neste sommer 🤞😀 Anonymkode: ee1db...df2 Å feriere i Norge går helt fint, men det er dette helvetes været i år som ødelegger alt og enig myggen er grusom. Mygg er det i andre land også. De elsker å angripe. Vi har som oftes fint og varmt om sommeren. Også i Norge. Men jeg kaller 2020 for et drittår. Høst hele året og en dritt pandemi som ødelegger alt. Endret 18. juli 2020 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #26 Skrevet 18. juli 2020 14 minutter siden, Warrior skrev: Å feriere i Norge går helt fint, men det er dette helvetes været i år som ødelegger alt og enig myggen er grusom. Mygg er det i andre land også. De elsker å angripe. Vi har som oftes fint og varmt om sommeren. Også i Norge. Men jeg kaller 2020 for et drittår. Høst hele året og en dritt pandemi som ødelegger alt. Er ikke været avhengig av hvor man bor i Norge da ? Anonymkode: f8abb...6cd 2
Knirke Skrevet 18. juli 2020 #27 Skrevet 18. juli 2020 Ja takk begge deler! Har norgesferie på hytta på sommeren og badeferie i November-Desember, på et sted det er varmt😉. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #28 Skrevet 18. juli 2020 Jeg elsker å oppleve kultur og god mat, og det er det dessverre lite av her i Norge. Har opplevd nok natur og dårlig vær nå, så gleder meg veldig til det igjen blir mulig å reise som før. Akkurat nå frister det mindre pga. alle restriksjonene i andre land. Anonymkode: 1e1a7...2b5 9
got2go Skrevet 18. juli 2020 #29 Skrevet 18. juli 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forskjell på om man bor i Oslo eller Tromsø også ? Anonymkode: f8abb...6cd Det er sant, men om en bor i Oslo så har en nok litt lyst til å komme seg bort i ferien også. 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #30 Skrevet 18. juli 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Hvorfor det? Skriver at vi trives i Norge resten av året, skal vi flytte utenlands for å bo der i to måneder? 🤔 Anonymkode: ee1db...df2 Er det ikke bra nok å bruke penger her, bare høste godene kan du flytte. Anonymkode: 64880...ba1 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #31 Skrevet 18. juli 2020 Vi kom akkurat fra Sørlandet. Synes været var bra jeg. Dyreparken var koselig som alltid og vi fikk da også badet både på badeland og i sjøen. Anonymkode: 6e3e3...d1b 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #32 Skrevet 18. juli 2020 Enig. Å reise rundt i Norge er jo ikke noe problem, ta en uke eller to på hytten, overnatte i skogen, gå på fjellturer, men at hele ferien skal tilbringes i Norge er litt kjedelig. Nå har vi akkurat kommet hjem fra vår ferie, og nordmenn er jo ikke et hyggelig folkeslag. Og sikkert ekstra ille i år, når det er så få som reiser utenlands. Vi har for høye krav til alt, vil helst ikke betale for mye, og nå kan vi også klage på vårt eget språk. I "Syden" må vi klage på engelsk, så det sitter kanskje litt lengre inne, dessuten er det meste billigere og vi forventer at standarden skal være litt lavere. Nå er alt svindyrt og man må ikke tenke seg om to ganger på hvordan man skal formulere seg, er bare å slenge det ut. Nei, jeg trenger noen uker i året i et land der folk er hyggeligere og været bedre. Anonymkode: 1e744...be4 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #33 Skrevet 18. juli 2020 Jeg skjønner ikke hvor dere har vært. Vi er på Norgesferie - ektemannen er blitt så brun at han ser utenlandsk ut, og vi har badet nesten hver dag. Anonymkode: 94c4e...b36 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #34 Skrevet 18. juli 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke bra nok å bruke penger her, bare høste godene kan du flytte. Anonymkode: 64880...ba1 Ehh. Tåpelig svar. Hilsen ts. Anonymkode: ee1db...df2 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #35 Skrevet 18. juli 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hvor dere har vært. Vi er på Norgesferie - ektemannen er blitt så brun at han ser utenlandsk ut, og vi har badet nesten hver dag. Anonymkode: 94c4e...b36 Vi har feriert på østlandet og sørlandet. Anonymkode: ee1db...df2 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #36 Skrevet 18. juli 2020 Nei 😂 da blir det Syden! Blir jo aldri orgenetlig sommer, her jeg bor er det regn ☔ vær i hele sommeren. Anonymkode: 3d562...e4a 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #37 Skrevet 18. juli 2020 Normenn er noen forbanna bortskjemte sutrekopper Anonymkode: 40f2d...290 19
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #38 Skrevet 18. juli 2020 Hva er det som er så galt med Norge og norsk natur egentlig? Har ikke hørt på maken til klaging Anonymkode: 6a19c...230 11
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #39 Skrevet 18. juli 2020 Her i Bergen kan det til tider være vanskelig å se lyst på livet, når det regner opp, ned og sidelengs og regntøy er det man bor i... 3 uker ferie er alt over, og jeg kjenner allerede på at denne høsten kan bli meeeget tung... med mindre vi er heldige og får like nydelig høstvær som i fjor. Jeg håper😌 Anonymkode: 2aa2a...889 8
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #40 Skrevet 18. juli 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det som er så galt med Norge og norsk natur egentlig? Har ikke hørt på maken til klaging Anonymkode: 6a19c...230 Er absolutt ingenting gale med Norge eller norsk natur. Blir ikke stort bedre enn norsk natur. Turer i fjellet er helt fantastisk. Men nå er alle de samme stedene, og det er drittvær. Og det som er knekken er jo at vi vet at det blir samme drittværet frem til vi kan forlate landet neste sommer (jeg er vestlending) Anonymkode: 1e744...be4 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå