Gå til innhold

Når koronaen er ferdig skal vi aldri ha sommerferie i Norge mer!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For meg blir det Norgesferie hvert år fremover! Ikke hele ferien, men i allefall en uke. Fantastisk med riktig bil, utstyr og bare laffe rundt og overnatte i bil, telt og hengekøye og se Norge. Gå på turer når været tillater det, og bare kose seg med en kald øl på kvelden. Minst like fint som hvilken som helst sydentur, selv om sol og varme også er å foretrekke for min del også til tider. Så 1 uke i syden, 1 uke på ferie i Norge og to uker hjemme og bare slappe av og fikse ting som man ikke har anledning til i en hektisk hverdag er min perfekte ferie.

Anonymkode: e57de...b97

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min familie har aldri hatt råd til å dra til syden, eller kunnet de siste ti årene fordi en i familien er syk. Vi har dratt på campingtur (vogn) til sverige med tanter, onkler, søskenbarn venner osv eller til sørnorge til familie som har vært vårt ferieparadis. Vi var et år i syden, liker meg best i Norge eller Sverige. Skjønner virkelig ikke hvorfor folk klager...

Anonymkode: 4cdb8...617

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så vanskelig for enkelte å forstå at ikke alle synes campingferie i 10-15 grader og regn er fantastisk? «Gå en tur i skog og mark» er standard svaret til alle som glorifiserer Norge her inne. Jo takk det er fint det, men det gjør jeg da vitterlig hele resten av året. Jeg vil ha noen uker sommer før den eviglange høsten og vinteren slår inn, og Norge LEVERER ikke på dette. Høsten kom i slutten av juni i år og det er nitrist for alle som er glade i sol og varme. Norgesferie frister mao ikke til gjentakelse for oss. Skjønner jo at alle som hater sol og varme, og som synes teltturer er det mest fantastiske som finnes stortrives med Norgesferie, men for oss som liker sol, varme, deilig mat, badeferie ++ så er Norge et elendig ferieland.

Anonymkode: 32753...5cf

• Liker 14
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så vanskelig for enkelte å forstå at ikke alle synes campingferie i 10-15 grader og regn er fantastisk? «Gå en tur i skog og mark» er standard svaret til alle som glorifiserer Norge her inne. Jo takk det er fint det, men det gjør jeg da vitterlig hele resten av året. Jeg vil ha noen uker sommer før den eviglange høsten og vinteren slår inn, og Norge LEVERER ikke på dette. Høsten kom i slutten av juni i år og det er nitrist for alle som er glade i sol og varme. Norgesferie frister mao ikke til gjentakelse for oss. Skjønner jo at alle som hater sol og varme, og som synes teltturer er det mest fantastiske som finnes stortrives med Norgesferie, men for oss som liker sol, varme, deilig mat, badeferie ++ så er Norge et elendig ferieland.

De fleste forstår at det ikke er den perfekte ferien for alle, men det må være lov å være litt lei av at folk gråter over at fridagene ikke kan bli brukt på den perfekte måten. Vi har faktisk lovfestet ferie, vi er dritheldige. Men for enkelte virker det som jordas undergang at man ikke får ligge på stranda og at man ikke får sol hver dag. Istedenfor å glede seg over at man har ferie, bruker folk tid og energi på å være sint på det landet som har gitt mulighet til den lange ferien vi har. Slapp av inne hvis du ikke vil ut i regnet. Sjekk eventuelt ut yr.no og følg etter det fine været. Det er mange steder i Norge nå med 20+ grader. Eller gjør andre ting, som å dra på museums-safari eller begynn på et prosjekt innendørs.

• Liker 6
Skrevet
2 hours ago, LillEve said:

De fleste forstår at det ikke er den perfekte ferien for alle, men det må være lov å være litt lei av at folk gråter over at fridagene ikke kan bli brukt på den perfekte måten. Vi har faktisk lovfestet ferie, vi er dritheldige. Men for enkelte virker det som jordas undergang at man ikke får ligge på stranda og at man ikke får sol hver dag. Istedenfor å glede seg over at man har ferie, bruker folk tid og energi på å være sint på det landet som har gitt mulighet til den lange ferien vi har. Slapp av inne hvis du ikke vil ut i regnet. Sjekk eventuelt ut yr.no og følg etter det fine været. Det er mange steder i Norge nå med 20+ grader. Eller gjør andre ting, som å dra på museums-safari eller begynn på et prosjekt innendørs.

Å si at man har vært på norgesferie og det ikke frister til gjentagelse betyr jo bare nettopp det. Det er ikke det samme som å være sint på Norge og gråte over en u-perfekt ferie. 

Det er ikke sånn at man enten må elske regn og våte soveposer, eller hate hele landet. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å venne seg til tanken på å ikke feriere utenlands hvert år. Snart vil det bli restriksjoner på reisevirksomhet, siden flyreiser er en klimaversting.

Anonymkode: 1dc01...4cc

AnonymBruker
Skrevet
På 18.7.2020 den 9.06, AnonymBruker skrev:

Dere får kose dere på Lollo og Bernie. Vi tar med ungene til Tokyo. Syns det er viktig at de får kulturelle opplevelser.
Annethvert år er vi i Norge hos familie - barna får gode minner - selv om det er 15 grader og regn. 

Anonymkode: 41fa9...182

Hvor gamle var barna da de dro til Tokyo for første gang? 

Anonymkode: b278d...ea7

AnonymBruker
Skrevet

Begredelig vær i dag også. Har lyst til å flytte. Men hvor?

Anonymkode: f8abb...6cd

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, LillEve skrev:

Må være lov å være litt lei av dere som ikke lar oss «gråte» i fred også, alt skal være såå himla bra med Norge, til og med det elendige været skal vi hylle.

At man ønsker seg sol og sommer er ikke det samme som at man er «sint» på landet, eller at man ikke setter pris på betalt ferie, men ærlig talt det har jo ingenting med saken å gjøre.. Alltid noen som skal dra «heldig som bor i Norge»-kortet uansett hva man diskuterer. 

Ang forslagene dine; jeg har en ettåring som ikke ikke akkurat er interessert i museum, og jeg har hele resten av året til å ha innendørs prosjekter... Det er hele poenget, sommeren vil vi sole oss, bade, nyte lange sommerkvelder og kunne være ute dagen lang. Ikke kope innendørs, det gjør vi jo resten av året. Kan vi ikke få synes at det er kjipt å feriere i Norge og si at vi ikke ønsker å gjøre det igjen basert på årets elendige erfaring uten å bli belært av dere som synes regn og 15 grader er topp uansett årstid? Da får dere jo Norge for dere selv på sommeren da, mens vi som ønsker litt bedre vær reiser utenlands

- everybody wins.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Må være lov å være litt lei av dere som ikke lar oss «gråte» i fred også, alt skal være såå himla bra med Norge, til og med det elendige været skal vi hylle.

At man ønsker seg sol og sommer er ikke det samme som at man er «sint» på landet, eller at man ikke setter pris på betalt ferie, men ærlig talt det har jo ingenting med saken å gjøre.. Alltid noen som skal dra «heldig som bor i Norge»-kortet uansett hva man diskuterer. 

Ang forslagene dine; jeg har en ettåring som ikke ikke akkurat er interessert i museum, og jeg har hele resten av året til å ha innendørs prosjekter... Det er hele poenget, sommeren vil vi sole oss, bade, nyte lange sommerkvelder og kunne være ute dagen lang. Ikke kope innendørs, det gjør vi jo resten av året. Kan vi ikke få synes at det er kjipt å feriere i Norge og si at vi ikke ønsker å gjøre det igjen basert på årets elendige erfaring uten å bli belært av dere som synes regn og 15 grader er topp uansett årstid? Da får dere jo Norge for dere selv på sommeren da, mens vi som ønsker litt bedre vær reiser utenlands

- everybody wins.

Under forutsetning av at dere tar toget til syden, så kanskje.

Anonymkode: 1dc01...4cc

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her liker vi sol, varme, god mat og badeferie. Alltid vært i Sverige eller Norge. Har hatt gode sommere😊

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her liker vi sol, varme, god mat og badeferie. Alltid vært i Sverige eller Norge. Har hatt gode sommere😊

Men man vet aldri med sommeren i Norge, den kan være iskald (som i år). Ikke alle orker å ta den sjansen dersom man synes sol og varme er viktig, derfor velger man å reise utenlands for å være sikret godt vær. Sommeren 2020 er jo et prakteksempel på hvorfor mange nordmenn foretrekker å reise bort...

Er det pent vær er det jo klart at det er fint i Norge og, problemet er jo at man aldri vet hva man får.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, LillEve skrev:

Det må også være mulig å forstå at det for mange av oss ikke handler om været. 

Jeg vil se noe nytt, annerledes, spise bedre mat. Jeg har sett hele Norge - det gir meg ingenting å reise på ferie der. Jeg liker faktisk jobben min veldig godt, om jeg først må være i Norge kan jeg like så godt jobbe. Eget hus og egen hytte har jeg mer enn nok tid til i helger ellers. 

Tar du bort reisingen fra meg, tar du bort noe av det som gir meg mest verdi og livsglede, og det er faktisk ganske tøft. Jeg har ikke gått rundt å klaget høylytt, altså. Jeg mener at ingen som er født i Norge har noe som helst å klage over, men det må være lov å kjenne på en sorg og et savn. 

Nå ordnet det seg, jeg er på farten i Europa - ikke der jeg helst skulle vært, men i alle fall noen knepp opp fra Norge. Og jeg sparer tre uker ferie til dette har gitt seg, slik at jeg igjen kan oppleve verden. 

Anonymkode: d65d6...b4a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
På 19.7.2020 den 8.16, AnonymBruker skrev:

Problemet er at dere har blitt så bortskjemte at dere mener en ferie må inneholde enten fornøyelsesparker eller bading og luksus. Norge har så mye mer å by på! Det er tragisk at unger gruer seg til å komme tilbake på skolen fordi de blir sett ned på for å «bare» ha vært på hytta og hatt det fint på turer i nærområdet.

Anonymkode: 3a486...923

Frøken Marie- Antoinette: alle HAR ikke hytte! Det er da ingen unger som ser ned på de som har vært på hytta..

Anonymkode: 0ba98...5d0

• Liker 4
Skrevet
På 22.7.2020 den 9.48, AnonymBruker skrev:

Min familie har aldri hatt råd til å dra til syden, eller kunnet de siste ti årene fordi en i familien er syk. Vi har dratt på campingtur (vogn) til sverige med tanter, onkler, søskenbarn venner osv eller til sørnorge til familie som har vært vårt ferieparadis. Vi var et år i syden, liker meg best i Norge eller Sverige. Skjønner virkelig ikke hvorfor folk klager...

Men kjære deg, bare fordi DU liker camping så betyr ikke det at alle andre må like det?

Jeg gjorde det en gang når jeg var 18. Ikke nok vann til å få dusjet langt hår. Kaldt vann og skitne dusj fasiliteter på alle jækla campingplasser vi var på. 

Jeg liker å reise,jeg liker varmen, maten, badetemperaturen. At jeg kan få maten servert og klærne mine vasket uten å gjøre noe annet enn å betale. 

Folk har forskjellige preferanser og det er særnorskt og shame alle som ikke liker det samme som deg selv. Hvis du bryr deg om deg og ditt og jeg om meg og mitt så blir det litt lettere.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jesus Christ, ferier hjemme. Maken til bortskjemte drittunger som i denne tråden altså.

Anonymkode: 1be93...f8a

Skrevet

Vi hadde en fantastisk fin ferie i Norge, selv om været ikke levde helt opp til forventningene og det ideelle hver dag. Jeg tror det ble så fint fordi vi ikke sammenlignet det med hva som kunne ha vært, dersom..., men omfavnet at det var dette i år.

Å irritere seg over alt det ikke er og var er så unyttig. Det var jo faktisk ikke mulig i år. 

Vi tok det som en opplevelse. Var glad for muligheter, hva det var, ikke noe fokus på hva vi kunne ha fått om det ikke var for corona. 

Jeg tror det er trikset for å glede seg over det meste egentlig. Å glede seg over det, ikke mene at det kunne og burde være annerledes. 

Det dummeste med ferien i år er at den er over. Det ville den vært uansett. 

Skrevet
På 18.7.2020 den 16.06, AnonymBruker skrev:

Dere får kose dere på Lollo og Bernie. Vi tar med ungene til Tokyo. Syns det er viktig at de får kulturelle opplevelser.
Annethvert år er vi i Norge hos familie - barna får gode minner - selv om det er 15 grader og regn. 

Anonymkode: 41fa9...182

Her i Tokyo har vi rekordhøye smittetall nå, det er vel ikke akkurat noe å trakte etter? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 18.7.2020 den 23.27, AnonymBruker skrev:

Hun tenkte sikkert på museer, opera og sånne ting. Lite av det i Norge. 

Anonymkode: a4bea...4ac

Sant , og slike vakre bygninger som man finner i Italia...

Men vi har da stavkirker og andre ting som man ikke finner noen andre steder...

Anonymkode: e6b6e...433

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi synes norgesferie er skikkelig bedritent. For oss er ferie å reise utenlands til nye steder hvert år. Vi jobber for å fylle feriekontoen gjennom hele året, og koser oss max med planleggingen.

Vi har hatt tre uker ferie i sommer. Skuffende for alle fem. 

Anonymkode: 4a854...a45

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...