AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #1 Skrevet 18. juli 2020 For en møkkajuli. Kaldt, regn, og tusenvis av mygg. Jeg liker å bruke feriepengene på ferier med garantert badevær. I år skal vi "kose" oss med tre uker ferie med deilige 15 grader. Og mye regn selvfølgelig. Og vi skal bruke 2700 kr én dag i Dyreparken (to voksne og ett barn), denne prisen inkluderer ikke mat og drikke, men mange stengte arrangementer og et korta ned Sabeltann - show på kvelden. Noen synes prisen kan forsvares, det synes definitivt ikke jeg! Norge er et fint land å bo i, og riktignok å feriere i hvis man ikke gjør det om sommeren! Gleder meg til Lollo og Bernie - ferie, to uker knallvær, og å bli 20.000 fattigere. Forhåpentligvis neste sommer 🤞😀 Anonymkode: ee1db...df2 45
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 18. juli 2020 Tenk så mye du hadde kunnet glede deg over nå. Norge er et bra land og de fleste har et greit liv, men så blir det bare syt og klag istedenfor. Her finnes det en jobb å gjøre for å snu måten å tenke på. Anonymkode: 49c37...671 83
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #3 Skrevet 18. juli 2020 Dere får kose dere på Lollo og Bernie. Vi tar med ungene til Tokyo. Syns det er viktig at de får kulturelle opplevelser. Annethvert år er vi i Norge hos familie - barna får gode minner - selv om det er 15 grader og regn. Anonymkode: 41fa9...182 24
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 18. juli 2020 Faen som folk klager Anonymkode: 39af6...0f9 94
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #5 Skrevet 18. juli 2020 Jeg har alltid sommerferie i Norge og storkoser meg. Ingenting slår ukene på hytta, uten innlagt vann, strøm, telefondekning osv. Kommer til å savne det å ikke få reise til utlandet nå i høst/vinter, men det får en ta til neste år. Anonymkode: d0aea...c2f 22
Diamant20 Skrevet 18. juli 2020 #6 Skrevet 18. juli 2020 Du skjønner ikke at de som jobber i fornøyelsesparker skal ha like gode lønninger som alle andre som jobber i Norge? Da er plutselige ikke prisen ille, det går ganske mange mennesker til å passe alle dyrene hver dag, hele året feks 29
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #7 Skrevet 18. juli 2020 Når er det egentlig blitt slik at man må på syden ferie? Det finnes så mange andre land i verden enn disse få charter landene. Når jeg vokste opp var det få som dro til syden. Det Var like akseptert å være hele sommeren på hytta. Mine barn har aldri vert i syden. Det har for så vidt jeg vert kun en gang. Og jeg kjenner jeg lider ingen bød altså. Vi skulle egentlig vert i Paris i år men det ble det jo ingenting av så nå er vi hjemme og har det helt fint Anonymkode: 96c85...dbc 14
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #8 Skrevet 18. juli 2020 Jepp, klager som bare det. Det føles som vi har høstferie i sommerferien. Hater sommerferier uten badevær. Anonymkode: ee1db...df2 18
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #9 Skrevet 18. juli 2020 Hvorfor er du i Norge? Jeg sitter ute på en balkong i Frankrike, 20 grader, og stigende. Bading og god mat senere i dag. Ikke for sent å hive seg rundt. Anonymkode: d65d6...b4a 10
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #10 Skrevet 18. juli 2020 Så flytt til utlandet da, Anonymkode: 64880...ba1 9
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #11 Skrevet 18. juli 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, klager som bare det. Det føles som vi har høstferie i sommerferien. Hater sommerferier uten badevær. Anonymkode: ee1db...df2 Tja, foreløbig er det ingenting som tyder på at dette er en sommer hvor jeg blir veldig brun, eller bader mye -men heldigvis må man ikke sitte hjemme og sutre likevel, de fleste må da vel ha noen andre interesser enn å sole seg og bade?? Dette har jeg gjort: Tatt dagsturer til andre byer/ steder for å se meg omkring (sjekke shopping-tilbud, koselige bydeler, spise en god lunch, og ta en titt på eventuelle museum/ severdigheter i området. Tatt med mat/ drikke, fiskestang og en venn eller to, og dratt på skogstur i marka. Fisk fikk vi også 😊 Bedrevet meningsfull shopping. Har handlet stoff for å sy meg et skjørt nå som jeg har tid til det. Har også kjøpt meg noen "fancy" kjøkkenting som jeg ikke vet hva heter, men som gjør at jeg kan kutte og rive alt i alle slags størrelser/ tykkelser, og lage "spaghetti" av squash, osv. Eksperimenterer nå en del i forbindelse med varig endring til mer vegetariske retter. Besøkt venner/ slektninger som ikke bor så langt unna, men som jeg aldri har tid til ellers... Det trenger ikke skje så mye hele tiden, bare jeg bruker tiden til noe annet enn jeg gjør til hverdags. Neste uke har jeg også booket en fire dagers tur til Stavanger med venninner. Det blir mest byferie med shopping,øl og mat, men en dag skal vi gå til Prekestolen hvor ingen av oss har vært før. Det gleder jeg meg veldig til. Etter den turen håper jeg på litt sol og varme, ha,ha. Blir det ikke det så finner jeg på noe annet. Maler kjøkkenet, eller utforsker flere nye steder. PS: Trenger ikke legge lista så høyt, absolutt alt er morsommere enn å sitte hjemme og være sur 😁 Anonymkode: 62fb8...e88 15
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #12 Skrevet 18. juli 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Faen som folk klager Anonymkode: 39af6...0f9 Hadde det bare vært så vel. Dette er forlengst passert over til galskap. Å syte pga at en må/bør være i sitt eget land én sommer. Jeg gråter over mennesket. Anonymkode: 64710...c3c 29
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #13 Skrevet 18. juli 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er du i Norge? Jeg sitter ute på en balkong i Frankrike, 20 grader, og stigende. Bading og god mat senere i dag. Ikke for sent å hive seg rundt. Anonymkode: d65d6...b4a Høres nyyyydelig ut. Vi har booka bord på fransk restaurant i Oslo i dag, blir ikke det samme 🙈 Anonymkode: ee1db...df2 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #14 Skrevet 18. juli 2020 Største møkka er at det kommer til å ta månedsvis før vi får tilbake pengene med fly- og forsikring. Kunne tenke oss å gjøre ting i hagen når vi først er mye hjemme, men 50 000 av pengene våre er låst å kansellerte flyreiser og hotell. var forøvrig i dyreparken nå, og det var ikke verdt pengene. Det var så lange køer at vi fikk ikke bli med på noe av det vi kom dit for. For mange folk ift restriksjoner på de ulike aktivitetene... Anonymkode: fc545...2ba 11
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #15 Skrevet 18. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, foreløbig er det ingenting som tyder på at dette er en sommer hvor jeg blir veldig brun, eller bader mye -men heldigvis må man ikke sitte hjemme og sutre likevel, de fleste må da vel ha noen andre interesser enn å sole seg og bade?? Dette har jeg gjort: Tatt dagsturer til andre byer/ steder for å se meg omkring (sjekke shopping-tilbud, koselige bydeler, spise en god lunch, og ta en titt på eventuelle museum/ severdigheter i området. Tatt med mat/ drikke, fiskestang og en venn eller to, og dratt på skogstur i marka. Fisk fikk vi også 😊 Bedrevet meningsfull shopping. Har handlet stoff for å sy meg et skjørt nå som jeg har tid til det. Har også kjøpt meg noen "fancy" kjøkkenting som jeg ikke vet hva heter, men som gjør at jeg kan kutte og rive alt i alle slags størrelser/ tykkelser, og lage "spaghetti" av squash, osv. Eksperimenterer nå en del i forbindelse med varig endring til mer vegetariske retter. Besøkt venner/ slektninger som ikke bor så langt unna, men som jeg aldri har tid til ellers... Det trenger ikke skje så mye hele tiden, bare jeg bruker tiden til noe annet enn jeg gjør til hverdags. Neste uke har jeg også booket en fire dagers tur til Stavanger med venninner. Det blir mest byferie med shopping,øl og mat, men en dag skal vi gå til Prekestolen hvor ingen av oss har vært før. Det gleder jeg meg veldig til. Etter den turen håper jeg på litt sol og varme, ha,ha. Blir det ikke det så finner jeg på noe annet. Maler kjøkkenet, eller utforsker flere nye steder. PS: Trenger ikke legge lista så høyt, absolutt alt er morsommere enn å sitte hjemme og være sur 😁 Anonymkode: 62fb8...e88 Vi gjør mye. Har hytte på fjellet og campingvogn. Men synes det er leit at ungene må leke i regntøy nesten hver eneste dag i ferien. Turer i fornøyelsesparker i regntøy, og badetøyet, strandhåndklærne og sandalene ligger ubrukt. Det nyinnkjøpte bassenget ble kun brukt i mai og juni. Vi fisker, besøker byer, og leker ute - men det føles som høstferie! Sommer bør ha en temperatur på minimum 20gr og maaange dager sol. Anonymkode: ee1db...df2 10
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #16 Skrevet 18. juli 2020 Synes sørlandskysten leverer helt ok jeg. Fin seivind, gode badetemperaturer og sol nesten hver dag. Det største problemet så langt har vært at det tidvis har vært litt trangt i havnene for båten vår (50 fot) der man ikke kan forhåndsbooke. Anonymkode: 0543b...d99
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #17 Skrevet 18. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Største møkka er at det kommer til å ta månedsvis før vi får tilbake pengene med fly- og forsikring. Kunne tenke oss å gjøre ting i hagen når vi først er mye hjemme, men 50 000 av pengene våre er låst å kansellerte flyreiser og hotell. var forøvrig i dyreparken nå, og det var ikke verdt pengene. Det var så lange køer at vi fikk ikke bli med på noe av det vi kom dit for. For mange folk ift restriksjoner på de ulike aktivitetene... Anonymkode: fc545...2ba Føler med deg! Tui sendte mail for to uker siden at pengene for ferien i mai skulle tilbakebetales i forrige uke. Den gang ei.. Og takk - endelig én som forstår at Dyreparken er overpriset i forhold til hva man får 🙌 Anonymkode: ee1db...df2 7
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #18 Skrevet 18. juli 2020 Enig. Norge er fint å bo i og jobbe, men er hverken særlig spennende eller behagelig. Synes det er kaldt. Juli og fryser rett som det er. Trist og trist. Så nå er sommeren faktisk slutt igjen og. Så er det vintermørket.... IGJEN! Gidder ikke feriere når det er så smale veier og mye trafikk. Anonymkode: 03cfe...579 10
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #19 Skrevet 18. juli 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så flytt til utlandet da, Anonymkode: 64880...ba1 Hæ? Hvorfor det? Skriver at vi trives i Norge resten av året, skal vi flytte utenlands for å bo der i to måneder? 🤔 Anonymkode: ee1db...df2 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #20 Skrevet 18. juli 2020 Er da flere steder i Norge med strålende sol og badevær, bare å reise vekk fra der det regner. Anonymkode: 42c45...194 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå