Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vennskap og relasjonskategori kan vel diskuteres om er riktig sted men.. bor noen av dere i blokk hvor det er egne ordensreglement for oppussing? Altså ikke bare vanlig "stille mellom 23-7" regel?

Nå er det lørdag og nabo har igjen startet heftig oppussing før kl 0830. Det er lytt her,det skjærer gjennom marg og ben. Helga er ofte folk sin fritid, jeg synes det hadde vært høflig å starter bråket litt senere i helga, for eksempel.. 

Anonymkode: 806c7...4a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk reglene for borettslaget. Der jeg bodde var det egne tider for helger, stille til 9 på lørdag morgen og stille fra 24.00 lørdag kveld. 

Anonymkode: fcdef...e55

AnonymBruker
Skrevet

Var det virkelig lov å pusse opp, hamre, borre, til midnatt? 

Skrevet

I mitt borettslag er det egne regler for betongarbeid feks. Så sjekk om dere har regler om slikt.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var det virkelig lov å pusse opp, hamre, borre, til midnatt? 

Oppussing var kun tillatt i «normal arbeidstid» på hverdager og 9-14 på lørdager. Var mange rare regler i det borettslaget, bl.a var det kun tillatt med hvite persienner (fikk den stakkars mora som hadde hengt opp rosa persienner på datterens rom brev om), og hver leilighet skulle ha to hvite blomsterkasser på balkongen (jeg vurderte å plante løvetann i mine, men da hadde det vel kommet et generelt forbud mot gule blomster...).

Anonymkode: fcdef...e55

AnonymBruker
Skrevet

I begge borettslagene jeg har bodd skal det ikke foregå bråkete arbeid etter kl 20 på hverdager og 18 på lørdager, er ikke satt noe starttidspunkt. Der jeg bodde før var det også stilletid mellom 16-18 for middaghvil, så det kan være utdaterte regler ;) Jeg tenker som så at folk faktisk må kunne pusse opp lørdag formiddag, selv om det er plagsomt for naboene. Mange jobber hele uken, og det er gjerne den dagen man har mulighet for en skikkelig arbeidsøkt med hjelpe av venner/familie. Er det mye betongborring, riving av bad e.l. så bør man gjerne gi en heads up til naboene. Hva folk syns er tidlig er veldig varierende, noen vil ha stillhet før kl 13, noen er oppe 06. Jeg syns det å starte 08.30 er innafor. I morgen er det søndag og helligdagsfred, og da kan du forvente stillhet. 

Anonymkode: e6643...0e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...