Gå til innhold

Spania kan bli rødt om noen få dager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

nå er de grønne igjen. 

har spania ofte etterslep av tallene i helgene?

Anonymkode: a9de1...327

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

nå er de grønne igjen. 

har spania ofte etterslep av tallene i helgene?

Anonymkode: a9de1...327

Alle land har etterslep i helgene. 

En gullgruve for Dagbladet. Som kan melde "rødt land!!!" en dag og "grønt igjen!!!" neste dag. Mange, mange klikk. Og hysteriske KGere. 

Anonymkode: 14382...c7f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Spanias tall er nå der det var rett før, OG rett etter den første bølgen. Sist de hadde denne typen tall ble det stabilt lavt i ca to måneder. Blir spennende å se om de nå klarer å bruke kunnskapen fra forrige gang til å snu tallene nedover igjen. 

Anonymkode: f3ff3...156

Skrevet

Fint å stenge Norge ned igjen denne høsten fordi de sør-europeiske landene ikke hadde råd til en sommer uten turister og idiotiske nordmenn på død og liv måtte til Syden akkurat i år.. 

• Liker 1
Skrevet
På 18.7.2020 den 13.02, AnonymBruker skrev:

Jeg håper på skatteendringer som gjør at man kan pålegge de som har reist i år en mye større avgift enn resten av oss. Det er tross alt de som har bidratt til å sabotere arbeidslivet og økonomien vår. Du slår meg som en som ikke en gang følger opp egen karanterene, fordi folk må slappe av å slutte å syte å nyte livet mer.

Anonymkode: 22b9c...4d2

Jeg har i alle fall skjønt av bølge nummer 1 at økonomiske sanksjoner er det eneste som kan få nordmenn til å skjerpe seg hvis vi får en bølge nummer 2.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, youcancallmejune said:

Jeg har i alle fall skjønt av bølge nummer 1 at økonomiske sanksjoner er det eneste som kan få nordmenn til å skjerpe seg hvis vi får en bølge nummer 2.

Da må det være noe å sanksjonere. De har åpnet opp Europa, og kan ikke straffe de som drar. Hvis de bryter en eventuell karantene ved hjemkomst blir det en annen sak.

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må det være noe å sanksjonere. De har åpnet opp Europa, og kan ikke straffe de som drar. Hvis de bryter en eventuell karantene ved hjemkomst blir det en annen sak.

Selvfølgelig. Jeg tenkte ikke på de som har reist nå når grensene er åpne, men jeg har hyttefolktrassen ferskt i minne. Vi så et glimt av den moderne norske folkesjela der.

AnonymBruker
Skrevet

Ser for meg en ny smittebølge med ny nedstenging etterhvert. Folk holder ikke avstand, de hoster og harker overalt. Smågodt selges over en lav sko, men ingen sprit eller mulighet for å få ny skje for de som kjøper slikt. Ketchup og sennep er fritt tilgjengelig på bensinstasjonene.... Kan liste opp 4 A4-sider med flere eksempler..., Folk har blitt sløve, vi har lite smitte, derfor gir de beng.... 

Anonymkode: 3767d...7b4

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser for meg en ny smittebølge med ny nedstenging etterhvert. Folk holder ikke avstand, de hoster og harker overalt. Smågodt selges over en lav sko, men ingen sprit eller mulighet for å få ny skje for de som kjøper slikt. Ketchup og sennep er fritt tilgjengelig på bensinstasjonene.... Kan liste opp 4 A4-sider med flere eksempler..., Folk har blitt sløve, vi har lite smitte, derfor gir de beng.... 

Anonymkode: 3767d...7b4

Ikke sant. Bare vent om 14 dager, da kommer det til å eksplodere. 🤣

Anonymkode: 0bcaf...9c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

https://www.aftenposten.no/norge/i/EW3l5G/karantenekravet-til-spania-turistene-innfoeres-foerst-natt-til-loerdag-e

Karantenekravet innføres natt til lørdag. Det går nå ut SMS til alle nordmenn i Spania om å komme seg hjem før karantenen innføres 

Anonymkode: 6b640...a0b

Eller å bli og gjennomføre karantenen når man kommer hjem hvis det fortsatt er rødt? Går ut fra at de fleste som reiste nedover har tatt høyde for dette. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller å bli og gjennomføre karantenen når man kommer hjem hvis det fortsatt er rødt? Går ut fra at de fleste som reiste nedover har tatt høyde for dette. 

Vi reiser ikke til Spania, men til et land der det er laaangt fra spansk nivå når det gjelder smitte. De har utrolig strenge restriksjoner for dem som kommer, og trenden har vært flat i månedsvis. Likevel har vi lagt inn 10 ekstra feriedager for eventuell karantene. Folk er jo ikke helt virkelighetsfjerne, men planlegger for eventuelle ting som kan skje.

Anonymkode: 7e584...892

• Opprett ny...