Gå til innhold

Induksjons koketopp

Anbefalte innlegg

Gjest Guest
Skrevet

Var litt usikker på om jeg skulle plante dette emnet her eller på hus-hage-hobby, men jeg prøver her! Jeg har fått meg ny ovn med induksjons koketopp. Er kjempefornøyd, det koker på under ett min, og det blir ikke varmt, brenner ikke melken osv. Men jeg har ett problem, jeg har i alle år brukt teflon, og det funker ikke på denne koketoppen, jeg må bruke stål(eller hva det heter) har sett fra sollingen som jeg bruker. Og i den stekepanna så setter ALT seg fast, umulig å steke egg uansett hvor mye smør jeg har i.. Noen som har induksjon og som har noen tips til meg om hva jeg skal gjøre? Kanskje jeg burde kjøpe meg en ny stekepanne men fins det noen andre jeg kan bruke??

Klem fra Heidi

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Ja, induksjon er digg!:) Måtte selv bytte ut endel panner og kjeler da vi fikk induksjon. Kjøpte 365+ serien fra IKEA med tanke på å bytte den ut med bedre merker litt etterhvert, men er faktisk kjempefornøyd med den så langt! Eneste er stekepannene som kan være "puslete", men den har teflon og fungerer utmerket til egg og eggeretter. Til andre ting bruker jeg støpejernspanne, noe som fungerer utmerket. Fikk faktisk et helt nytt forhold til støpejern etter induksjon!

Gjest gjesten
Skrevet

Det at en kjele eller panne har teflonbelegg burde ikke ha noe å si. Det viktige med utstyr som brukes på en induksjonsovn er at det er laget av et magnetisk materiale som er i stand til å omsette det elektromagnestiske feltet som platen setter opp til varme. Aluminium fungerer dårlig. Stål fungerer utmerket.

Jeg vet ikke helt, men det er mulig at teflonbelegg ikke er enkelt å legge på et stålunderlag. Jeg har sett at Party-serien (Høyang) er blitt oppgradert til å kunne brukes på induksjonskomfyrer, men her er det et lag i kjelen som er av stål med aluminium rundt.

http://www.hoyangpolaris.no/designor/web/h...2256F6A002C721F

Denne linken indikerer at slippbelegget er der i den oppgraderte serien også

http://www.fordeglassmagasin.no/nyhet.php?id=29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...