Gå til innhold

Gravid og får ikke sove

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg holder på å bli sprø. Har sovet ca 2-3 timer hver natt siste uken. "Restless legs" og mye drømmer... restless legs har jeg vært plaget med siste året, og tar kalsium for det, som egentlig ikke hjelper.. Er det farlig for fosteret å ikke få sove?

Hva kan være årsaken? Er fortsatt i 1 trimester. 

Anonymkode: c15f7...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bare bli vandt med det, jeg har ikke sovet gjennom en hel natt siden første trimester og jeg er i tredje nå. 

Drømmer, tisse, spiser, leggkramper, generelt vanskelig å finne en god sovestilling.. 

Om du går døgn på døgn å er utslitt så vil det ikke være så gunstig for deg, men tror nok ikke barnet vil ta skade av det. Legg deg nedpå utover dagen å sov noen dupper. 

Har hørt at magnesium skal hjelpe på leggene, jeg har ikke testet det ut men har funnet ut at en kveldstur før leggetid fungerer greit. Om det ikke fungerer så har støttestrømper fungert utmerket her, sovner med de på og tar de av 2-3 timer etterpå når jeg er oppe for å spise og tisse. 

Anonymkode: 7659b...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel magnesium som hjelper? Men jeg har dessverre ikke sovet så mye siden positiv test, og baby er  10 måneder. Så lenge du prøver å hvile så kan du ikke gjøre noe mer☺️

Anonymkode: dfa72...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

90% av alle gravide opplever søvnproblemer i svangerskapet. Så dessverre helt normalt. Sov veldig dårlig i hele mine svangerskap. Drømming, leggkramper (prøv magnesium), og hyppig tissing og kvalme første trimester, så ballet det på seg med bekkenvondt og umulig å finne en behagelig stilling, og baby som sparket som faen hele natten. 

Det er ikke skadelig for fosteret, som sagt er dette veldig veldig vanlig

Anonymkode: 66383...f66

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

90% av alle gravide opplever søvnproblemer i svangerskapet. Så dessverre helt normalt. Sov veldig dårlig i hele mine svangerskap. Drømming, leggkramper (prøv magnesium), og hyppig tissing og kvalme første trimester, så ballet det på seg med bekkenvondt og umulig å finne en behagelig stilling, og baby som sparket som faen hele natten. 

Det er ikke skadelig for fosteret, som sagt er dette veldig veldig vanlig

Anonymkode: 66383...f66

Signerer denne. Jeg har begynt å ta en power nap etter jobb, anbefales! Føler jeg sover bedre da enn om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takker for svar 😊 jeg tar allerede magnesium fordi jeg hadde urolige bein fra før, men magnesium virker bare enkelte netter... da får jeg rett og slett bare prøve og overleve, og heller sovd innimellom når jeg kan 😊

Ts

Anonymkode: c15f7...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...