Gå til innhold

Kompleks PTSD -vei til ufør?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fått denne diagnosen av to ulike behandlere. Vil ikke si så mye om bakgrunnen, men kan si at jeg sliter i hverdagen. Store søvnproblemer, utmattelse og problemer med å prestere på jobb (veldig ukonsentrert og glemmer beskjeder raskt). Føler me konstant helt utmattet. 

Noen som har denne diagnosen som har blitt helt eller delvis ufør? 
føler jeg ikke strekker til noen plasser lengre 😢 verken i jobbsammenheng eller privat

Anonymkode: cf966...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kanskje roe ned privat så du har energi til jobben:??

Anonymkode: 454d4...6fb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var syk i 6 år, ble frisk av ordentlig behandling på Modum. Vil selvfølgelig alltid ha diagnosen, men jeg lever et greit liv og har både tatt utdanning, fått jobb, og barn etter at jeg ble frisk. 

Anonymkode: 94eb2...ad8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ung Ufør 🖐️med Ptsd har hatt det så lenge at jeg til slutt fikk muskelsvikt i etter tid. 

Startet med at jeg sluttet på skolen og ikke klarte å leve lengere. Har hatt sterke opplevelser ifra liten av til jeg fylte 20. 

Venner som fikk meg til å gå på Dps. Der fikk jeg ei psykolog som tok meg veldig seriøst.

Ble en del innleggelser i over et halv år med traume behandlinger som mange hadde veldig god av men det hjalp ikke meg.

Ting ble bare verre jeg gikk på AAP på den tiden. Saksbehandelen min på nav mente at jeg burde bli uføretrygded men at jeg måte prøve meg ut på arbeidsutprøving hun mente alle må å gjennominn det.

Jeg prøve meg ut på arbeid i noen dager Jeg klarte ikke lengere var så utmattet at det bare ble til noen dager. Nav dama mente at det viktigste var at jeg møte opp og sa ifra. 

Rett etter så anbefalete Nav og legen min om å søke uføre. noe jeg sa ja til jeg har fått hjelp med å søke har ikke søkt selv. 

Du må nok vare litt mer tydelig på hva du vil og hva du ønsker. 

5 år senere så sliter jeg forsatte med søvn, andre mennesker, angst, uro og traumer.

Går forsatte på antidepressiva og sovetabletter. 

Neste år så skal jeg prøve å studere 😊

Anonymkode: f8379...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.7.2020 den 1.48):

Var syk i 6 år, ble frisk av ordentlig behandling på Modum. Vil selvfølgelig alltid ha diagnosen, men jeg lever et greit liv og har både tatt utdanning, fått jobb, og barn etter at jeg ble frisk. 

Anonymkode: 94eb2...ad8

Så godt å høre at du ble frisk av å være på Modum. 

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klem til deg! Håper du klarer å jobbe litt. Å bli 100% ufør er ikke noe å trakte etter.

Anonymkode: 89c74...a88

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.7.2020 den 1.22):

Fått denne diagnosen av to ulike behandlere. Vil ikke si så mye om bakgrunnen, men kan si at jeg sliter i hverdagen. Store søvnproblemer, utmattelse og problemer med å prestere på jobb (veldig ukonsentrert og glemmer beskjeder raskt). Føler me konstant helt utmattet. 

føler jeg ikke strekker til noen plasser lengre 😢 verken i jobbsammenheng eller privat

❤️

Du er ikke utilstrekkelig. Du har ikke valgt å bli syk. Det er ikke din skyld. Jeg er sikker på at du er et veldig fint menneske som har mange ressurser 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella

Dette kan bli bedre og til å leve med ved riktig hjelp. Som feks Modum som nevnes her.

Jeg ble ufør men hadde et alkoholproblem(veldig vanlig) ved siden av og levde i pågående truende situasjon den gangen.

Nå har jeg kommet meg bort fra mishandlere, sluttet å drikke å lever helt greit med diagnosen. Vil snart begynne å jobbe igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
5 timer siden, Uatskillelig skrev:

Så godt å høre at du ble frisk av å være på Modum. 

Jeg har selv vært der, men ble ikke frisk. Jeg mistenker at jeg tok tak i for mye samtidig, noe som gjorde at det ble vanskelig å skulle endre på noe fordi jeg gapte over for mye.

Det er veldig delt også dette med om folk blir friske av å være der eller ei. Noen blir også verre etter endt behandling. Jeg kunne godt tenke meg et opphold til om noen år om jeg ikke blir friskere enn nå. En del er jo gjengangere og har vært der opptil 5 ganger. 

De fleste har flere opphold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk diagnosen, men er ikke ufør. Var sykemeldt et halvt år, og hadde det akkurat som du. Men det ble bedre. Kanskje det gjør det for deg også? 

Du strekker til, helt sikkert, bare ikke akkurat slik du gjorde før. Tro meg ♥️

Anonymkode: 9b990...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har kompleks ptsd pluss noen andre psykiske og fysiske sykdommer. Går i behandling og stor tro på at jeg kommer meg tilbake til arbeidslivet (er for tiden sykemeldt). Har klart å stå i arbeid de siste 10 årene med diagnosen. Nå stoppet det litt opp. 

Hva slags behandling går du i nå? Og hva sier behandleren din? 

Anonymkode: abd63...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har kompleks ptsd og andre kroniske fysiske sykdommer. 100% ufør. Har ikke råd til behandling. Men du kan bli bedre av ptsd iallefall.

Anonymkode: 67937...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...