Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en gutt på 16 år som jobber på burger king, jeg fikk jobb der for 2 uker siden jeg tjener veldig dårlig 95 i kr. Men nå nylig fikk jeg en ny jobb på et hotell og tjener 116 kr + Helge tilegg noe jeg ikke får på Burgerking. Jeg har lyst å slutte på burger king men vet ikke om det er så lurt. Siden hotellet er bare sommerjobb mens burger king er deltids. Men om jeg satser på å jobbe på hotell resten av sommeren kan jeg tjene veldig mye. hva burdE jeg gjøre. Slutte på burger king (jeg liker meg ikke der) eller finne en ny deltidsjobb etter sommer

Anonymkode: e5c68...3a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

begge jobbene er dritdårlig betalte. Minstelønnen er 165 kr timen.

Anonymkode: 534ea...f17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

begge jobbene er dritdårlig betalte. Minstelønnen er 165 kr timen.

Anonymkode: 534ea...f17

165 er voksen lønn

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du har lav lønn fordi du bare er 16. Du får betydelig høyere lønn når du fyller 18. Du fpr også tillegg for helg og kveld.
Jeg ville ikke sagt opp Burger King før du har annen fast deltidsstilling. Det er vanskelig for ungdom å få jobb nå.

Anonymkode: 58626...9c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er heldig som har to jobber. Det du bør gjøre er å se om du får fortsette på hotellet over sommeren, gjerne i større stillingsprosent om mulig. Så beholder du Burger King inntil videre. Hvis du ikke får fortsette på hotellet søker du andre jobber, hele tiden mens du beholder Burger King. For står du uten mer jobb på hotell til høsten har du jo ingen ting hvis du sier opp Burger King. Uansett bør du søke på alt du kommer over av jobb, slik at når du har fått ny jobb så kan du si opp på Burger King. 

Det at du har vært i jobb siden du er 16 kommer fint med til senere (på CV). Forhør deg hos Mac Donald´s om hva de kan tilby, kanskje de har høyere lønn. Får du ikke noe annet tenker jeg at du får holde ut på Burger King sålenge. Mange går gradene der og får en liten lederstilling etterhvert.

Anonymkode: 11221...40d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Du er heldig som har to jobber. Det du bør gjøre er å se om du får fortsette på hotellet over sommeren, gjerne i større stillingsprosent om mulig. Så beholder du Burger King inntil videre. Hvis du ikke får fortsette på hotellet søker du andre jobber, hele tiden mens du beholder Burger King. For står du uten mer jobb på hotell til høsten har du jo ingen ting hvis du sier opp Burger King. Uansett bør du søke på alt du kommer over av jobb, slik at når du har fått ny jobb så kan du si opp på Burger King. 

Det at du har vært i jobb siden du er 16 kommer fint med til senere (på CV). Forhør deg hos Mac Donald´s om hva de kan tilby, kanskje de har høyere lønn. Får du ikke noe annet tenker jeg at du får holde ut på Burger King sålenge. Mange går gradene der og får en liten lederstilling etterhvert.

Anonymkode: 11221...40d

Tusen takk for bra svar, skal søke masse andre plasser!! Og se om jeg får jobb der☺️

AnonymBruker
Skrevet

Gå for hotellet. Det er også bedre på cvn. 

Anonymkode: 37ebc...460

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...