Woman89 Skrevet 17. juli 2020 #1 Skrevet 17. juli 2020 Hei, damer! 💃🏼 Gir et forsøk å høre her inne om noen har erfart det samme. Jeg og samboer har forsøkt å bli gravide nå i ett år uten hell. Begge er sunne, friske og aktive. Han har topp kvalitet på sæd, på UL kan ikke gyn. finne noe galt. Perfekt mengde egg, normal slimpose(?), fri gjennomstrømning i eggledere, har eggløsning, normal og stabil syklus.. Det jeg lurer på, er om jeg ikke har eggløsningsslim. Jeg har aktivt forsøkt å observere utflod i uken rundt EL. Den blir ikke annet en kremete hvit, over til noe tynnere hvit. Mao så har jeg ikke observert at jeg har hatt eggløsningsslim, altså liknende eggehvite. Har noen andre her erfaring med det? Hva gjorde dere evt. For å fremme EL-slim? Jeg klarer ikke å forstå hvorfor jeg ikke har blitt gravid ennå. Bekymrer meg for at jeg tenker for mye på å bli gravid, og at det «stresset» i seg selv forhindrer det. Men det er neimen ikke lett å bare la vær å tenke på det heller, når man først er klar for, og gleder seg til å få barn. Alle svar verdsettes 🥰
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #2 Skrevet 17. juli 2020 Har du sjekket deg for bakteriell vaginose? Anonymkode: d2df7...51f
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #3 Skrevet 17. juli 2020 Om hun ikke lukter fiskeaktig/reke så har hun ikke bakteriell vaginose... Anonymkode: 6d3af...fcc
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #4 Skrevet 17. juli 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om hun ikke lukter fiskeaktig/reke så har hun ikke bakteriell vaginose... Anonymkode: 6d3af...fcc Jo det kan hun ha. Jeg har selv vært veldig plaget med at dette har kommet tilbake hos meg flere ganger under prøvingen, og jeg oppdager det ikke på lukten men legen tar jevnlige prøver Anonymkode: d2df7...51f 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #5 Skrevet 18. juli 2020 Får du utslag på EL-tester? Anonymkode: 4b5fd...eaf
Woman89 Skrevet 18. juli 2020 Forfatter #6 Skrevet 18. juli 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du sjekket deg for bakteriell vaginose? Anonymkode: d2df7...51f Jeg har ikke gjort det den siste tiden, nei. Jeg har aldri hatt noen kjønnssykdommer, og har kun hatt utslag på bakteriell vaginose én gang, og da merket jeg det på lukt av utfloden. Dette er flere år siden, har ikke merket noe til det siden 😊
Woman89 Skrevet 18. juli 2020 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Får du utslag på EL-tester? Anonymkode: 4b5fd...eaf Åjada, det gjør jeg! Vi begynte månedlig med EL-tester i september -19, og EL er også stabil og forutsigbar. Jeg har også tatt blodprøver som indikerer at jeg har hatt eggløsning. Det jeg har begynt å lure på, er om manglende EL-slim forhindrer befruktning og at sæden skal komme opp i livmor og videre til mål. Har lest noen steder at man ikke blir gravid uten EL-slim, men andre steder står det at det ikke skal ha så stor betydning.. Prøver vel bare desperat å finne en årsak til hvorfor ingenting har skjedd ennå.. 😅😞
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #8 Skrevet 18. juli 2020 43 minutter siden, Woman89 skrev: Åjada, det gjør jeg! Vi begynte månedlig med EL-tester i september -19, og EL er også stabil og forutsigbar. Jeg har også tatt blodprøver som indikerer at jeg har hatt eggløsning. Det jeg har begynt å lure på, er om manglende EL-slim forhindrer befruktning og at sæden skal komme opp i livmor og videre til mål. Har lest noen steder at man ikke blir gravid uten EL-slim, men andre steder står det at det ikke skal ha så stor betydning.. Prøver vel bare desperat å finne en årsak til hvorfor ingenting har skjedd ennå.. 😅😞 Jeg tror det er vanskeligere for sæden å overleve uten slim, så dere kunne prøvd en sånn spesiell glidekrem som er ment for å gi sædceller en ekstra boost? Den skaper høyere ph i vagina og gjør at sæden får bedre vilkår. Har ikke prøvd sjøl altså! Anonymkode: 4b5fd...eaf
Woman89 Skrevet 18. juli 2020 Forfatter #9 Skrevet 18. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er vanskeligere for sæden å overleve uten slim, så dere kunne prøvd en sånn spesiell glidekrem som er ment for å gi sædceller en ekstra boost? Den skaper høyere ph i vagina og gjør at sæden får bedre vilkår. Har ikke prøvd sjøl altså! Anonymkode: 4b5fd...eaf Tusen takk for tips! 🙏🏼
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #10 Skrevet 18. juli 2020 Jeg har ikke alltid eggløsningsslim. Noen sykluser har jeg noe, noen ganger ikke noe. Har blitt gravid 3 ganger, to av gangene var når jeg ikke fant antydning til slim. Anonymkode: 892c5...1e2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå