Gå til innhold

Jenta sa jeg lignet på en heks

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på butikken og handlet i dag. Passerer en liten jente som sitter i en handlevogn, kanskje en fem seks år. Hun sier til meg "hei, du ser ut som en heks", Jeg skjønner på en måte likheten, haha, og svarte at det er fordi jeg er en, og gikk videre. Burde jeg sagt fra til faren? Han så liksom så sjenert og snill ut og jeg ville ikke lage en flau situasjon for ham. Men det kan kanskje være greit å korrigere barna sine med tanke på flere fremtidige flaue situasjoner for foreldrene?

Anonymkode: ec891...1ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For en uoppdragen drittunge. Fysj! Hater unger som rakker ned på andres utseende. Neste gang tar du med deg en tryllestav og truer med å forhekse krapylet. Vet de selger tryllestaver i Harry Potter-sjapper blant annet. 

Anonymkode: 80343...9bc

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Hørte han hva hun sa så tenker jeg han adresserer det. Kvikt svar av deg da. 😊

Anonymkode: 2012a...9de

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Lite poeng i å si noe til faren, barn sier det de tenker. De fleste foreldre har nok sagt til barna omtrent hundre ganger før at de ikke skal kommentere folks utseende, og i alle fall ikke så de hører det. 

Anonymkode: 94061...ead

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørte han hva hun sa så tenker jeg han adresserer det. Kvikt svar av deg da. 😊

Han hørte det ikke. 

Skrevet

Fra en unge på den alderen kam det like gjerne være en kompliment - tror ikke det ville falt meg inn å ta det som en fornærmelse eller gjøre et nummer ut av det. Man trenger jo ikke gå inn for å ta ting i verste mening.

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Daria skrev:

Fra en unge på den alderen kam det like gjerne være en kompliment - tror ikke det ville falt meg inn å ta det som en fornærmelse eller gjøre et nummer ut av det. Man trenger jo ikke gå inn for å ta ting i verste mening.

Tok det absolutt ikke som en fornærmelse, Jeg har et typisk black metal utseende og ser tydelig referansen :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

For en uoppdragen drittunge. Fysj! Hater unger som rakker ned på andres utseende. Neste gang tar du med deg en tryllestav og truer med å forhekse krapylet. Vet de selger tryllestaver i Harry Potter-sjapper blant annet. 

Merker jeg ser veldig ned på folk som kaller barn for drittunger... Lurer på hva som har gått galt i oppdragelsen din.

Det er på ingen måte sikkert at jenta mente det negativt. Hun kan feks ha ment at hun ligner på noen i Harry Potter, og at hun ikke mente det anderledes enn om hun hadde sagt "hei, du ser ut som en politidame" eller hva det skulle være.

Anonymkode: 86a13...7b1

• Liker 20
Gjest førstedamen
Skrevet

Jeg beundret hekser som barn, så kan hende hun rett og slett var starstruck. 

Skrevet

Skjønner barnet veldig mye da. Det ser jo skummelt ut, og hekser er jo skumle. Man får høre sannheten fra barn og fulle folk. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok det absolutt ikke som en fornærmelse, Jeg har et typisk black metal utseende og ser tydelig referansen :)

Men da skjønner jeg ikke problemstillingen med å involvere faren - "Ungen din snakket til meg"? 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så i flere år ut som søstera til Nemi og fikk storøyde kommentarer fra mer eller mindre søte små barn i diverse sammenhenger. Det gjorde jeg bare noe morsomt ut av, de hadde jo rett i at jeg skilte meg ut utseendemessig. Vi kniste litt sammen både jeg, ungen og forelderen (som gjerne rødmet litt- haha). Kunne jo ikke bli så veldig sjokka over at en liten en la merke til at jeg var litt annerledes enn A4 når jeg gikk inn for det selv. 😊

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva skulle du ha sagt da? Ungen var i en alder hvor hekser er noe av det kuleste som fins, nest etter Elsa, så når faren ikke engang hørte det ser jeg ikke noe poeng i å gjøre noe mer ut av det. 

Anonymkode: 88c88...f46

• Liker 5
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk ikke sikkert at hun rakket ned på utseendet hennes. Ganske mange barn synes at hekser er litt kule, da det finnes serier for barn om snille/ kule hekser. Kanskje hun syntes at stilen hennes minnet om en heks eller noe annet. Det er godt mulig at hun bare tenkte en tanke og sa det til Ts, uten noen baktanker. Et dette barnet trenger å lære er at man ikke trenger å si alt en tenker, bestandig.

Da jeg kom på jobb en dag og hadde klippet pannelugg, sa et av barna « Nå ser du ut som en tante! « ..det var ikke fordi jeg så spesielt tantete ut, men fordi barnets tante hadde lik hårsveis, med samme type pannelugg. 

Jeg hadde ikke sagt noe til forelderen. 

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så i flere år ut som søstera til Nemi og fikk storøyde kommentarer fra mer eller mindre søte små barn i diverse sammenhenger. Det gjorde jeg bare noe morsomt ut av, de hadde jo rett i at jeg skilte meg ut utseendemessig. Vi kniste litt sammen både jeg, ungen og forelderen (som gjerne rødmet litt- haha). Kunne jo ikke bli så veldig sjokka over at en liten en la merke til at jeg var litt annerledes enn A4 når jeg gikk inn for det selv. 😊

Hvem er søsteren til Nemi? Mener du Nemi tegneserien? Tror ikke småbarn leser den, kan vel heller være de syntes du hadde et interessant utseende. :) 

AnonymBruker
Skrevet

"problemstillingen" er at jeg ifølge ungen ser ut som en heks, men ikke er det. Det er som sagt ingen big deal for meg, men litt uheldig for foreldrene kanskje, hvis ungen skal fortsette å høylydt kommentere andres utseende. "Du er tjukk, du ser ut som et monster, du er stygg, hvorfor har ikke du hår, du har bare ett bein, du ligner på en gorilla" osv. Jeg lurte derfor på om jeg burde informert faren sånn at han ble oppmerksom på "problemet" og dermed kunne korrigert datteren før problemet eskalerte. En annen gang så kan kanskje "offeret" bli såret og lei seg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva om barnet bare sa det hun mente?

Anonymkode: 95834...33a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om barnet bare sa det hun mente?

Anonymkode: 95834...33a

Ja, det er jo åpenbart at hun gjorde det. Går du rundt og kommenterer folks utseende fordi du mener det? Eller har du gjennom livet opparbeidet deg et filter og et sett med sosiale retningslinjer ved hjelp av korreksjoner og tilbakemeldinger?

Skrevet (endret)
33 minutter siden, vikilLJA skrev:

Skjønner barnet veldig mye da. Det ser jo skummelt ut, og hekser er jo skumle. Man får høre sannheten fra barn og fulle folk. 

Hva ser skummelt ut?

Endret av Candiru
Skrevet

Ditt svar var legende da 😂

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...