Gå til innhold

Er det ok å date andre åpenlyst når man er nyseparert forelder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter separasjonen for åtte mnd siden beholdt eksmannen min rekkehuset. Vi har et nabolag der alle får med seg alt, alle vet alt om alle.... Man bor tett og møter alltid på noen når man åpner døren. Naboene er også foreldre til barnas venner og klassekamerater. I løpet av disse månedene har eksen hatt to damer inn og ut av huset. Først hun ene flere ganger i uka i januar, deretter den andre fra feb til nå. Hun har nærmest bodd i huset, og alle naboer har fått med seg at den nyseparerte pappan til X og X har fått seg ny dame... Hun har gått inn og ut uten blygsel, på lokalbutikken osv. 
Er det bare jeg som ikke syns noe om dette fordi det smerter meg, eller er det litt uvørent å ha forhold så åpent tidlig i en separasjon? 
Vi holder nå på å bli sammen igjen, men tanken på å skulle bo i huset igjen og med et helt nabolag som har fått med seg alt gjør at det knyter seg i magen. Men det er kanskje bare meg. 

Anonymkode: 3ec4b...cca

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg personlig synes ikke det gjør noe, selv om jeg kanskje hadde vært litt mer diskret selv. Jeg skjønner at du synes det er sårt ❤️ 

• Liker 1
Skrevet

Nyseparert? Vil ikke kalle det så veldig nytt når det har gått 8 mnd.. x'n min og jeg fikk innvilget separasjon i slutten av juni, og han har allerede tatt med seg dame hjem.. folk har kommet til meg og spurt om hva som har skjedd siden han flyr rundt med ei annen..

Jeg skjønner du synes det er sårt.. slike ting er ikke enkelt..

Skrevet

Jeg pleier å være ferdig da jeg er ferdig og tenker at er det over så er det over. Men da jeg hadde besøk to år etter at det var slutt og eksen hadde ny dame, og han tilfeldigvis så daten og meg og jeg så hvor lei seg han ble, så skjønner jeg litt mer. 

Dine følelser er jo dine, og dersom du blir lei deg, så blir du jo det. Det er helt greit. 

Men å føle skam på dette her, det synes jeg blir dumt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal dere bli isammen igjen?

Anonymkode: ba856...276

AnonymBruker
Skrevet

Siden du sier det er åtte måneder siden separasjonen, skjedde den altså i november? At han har dame NÅ må være innafor. At han åpent hadde innledet et forhold med noen allerede i januar er litt i tidligste laget, synes jeg. 

På den annen side: en som tidligere var i omgangskretsen vår var så effektiv at han rakk å gifte seg med en ny kvinne sånn ca med en gang skilsmissen fra ekskona var et faktum. Altså omtrent på dagen ett år etter at separasjonen ble tatt ut. De er kristne, da. Så det var vel om å gjøre å få giftet seg kjapt som fy slik at de offisielt kunne flytte sammen. Ingen sa noe høyt da forholdet ble innledet så raskt, men "alle" hvisket i krokene og syntes det gikk veldig fort i svingene. 

Anonymkode: 8a2f1...d60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...