AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #1 Skrevet 17. juli 2020 Kan dere med barn være så snill og gi meg noen tips til hvordan jeg skal forholde meg når jeg møter kjærestens barn for første gang? Og hva kan/bør jeg snakke med de om? De er 4, 7 og 8. Jeg ønsker å gjøre et godt inntrykk, ikke være for "på" regner jeg med, men må vise interesse og gi litt av meg selv. Regner med å møte de hjemme hos han første gangen. Takk😊 Anonymkode: 6b719...993
visp Skrevet 17. juli 2020 #2 Skrevet 17. juli 2020 Du kan jo ta opp temaet "Døden". Neida, bare ta det som det kommer og ikke planlegg for mye:) 4
911 Skrevet 17. juli 2020 #3 Skrevet 17. juli 2020 Ikke noe annet enn når du møter andre barn vil jeg tro. Høre hva de interesserer seg for, hvordan det går på skolen, barnehagen. sammen med venner. Vær deg selv og vær ærlig. Det scorer alltid høyest. Lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #4 Skrevet 17. juli 2020 9 minutter siden, 911 skrev: Ikke noe annet enn når du møter andre barn vil jeg tro. Høre hva de interesserer seg for, hvordan det går på skolen, barnehagen. sammen med venner. Vær deg selv og vær ærlig. Det scorer alltid høyest. Lykke til. Jeg møter ikke andre barn til vanlig. Takk:) Anonymkode: 6b719...993 1
Telle Skrevet 17. juli 2020 #5 Skrevet 17. juli 2020 Snakk med kjæresten din og få vite litt om barna på forhånd. Dersom du vet at «Stine» går på dans og at «Lars» elsker å fiske, har du noen enkle samtaleemner, dersom det skulle gå litt i lås. Om noen av de er sjenerte, så ikke press deg på. Vær interessert, men ikke overdriv med noe utspørring første gang du møter de. Dette går bra, lykke til! 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #6 Skrevet 18. juli 2020 Kanskje gjøre noe sammen første gangen? Hør med kjæresten din hva de liker å gjøre. Kanskje et spill, kanskje lage noe sammen, kanskje grille... kan være hva som helst Anonymkode: 47e58...932
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #7 Skrevet 18. juli 2020 Først vil jeg si at jeg synes det er så fint at du legger en innsats i første treff med barna hans ♥️ Du kan jo spørre han (om han ikke allerede har fortalt) hvordan de er, hva de interesserer seg for ol. Mine yngste liker godt at man gjør noe sammen med dem, som feks tegner sammen, får se på lekene el. Som feks med 4 åringen kan du kanskje interessere deg i noe barnet leker med og spørre om den - eller spørre on dere kan tegne/spille sammen. Min 8 åring er litt mer vrien, men det handler først og fremst om at hun er sjenert - så hun er VANSKELIG å få i gang 😂 Men lett stemning, litt humor og interesse for hvem de er (uten at det blir et forhør) pleier å gå en lang vei. Ofte hjelper det å by litt på seg selv, feks om en av dem kanskje går på riding og det har tilfeldigvis du også gjort «jeg gikk på riding da jeg var liten, og vet du hva som skjedde en gang? ....» I settinger som er veldig preget av å være et besøk, føler jeg ofte at barna mine finner litt unaturlig når det er ukjente. Det er langt oftere lettere å bli kjent om man finner på noe sammen! Som feks bowling, en fisketur eller andre sosiale påfunn hvor man ikke bare sitter rundt stuebordet og kjenner på stemningen 😅 Men jeg håper og satser også på at kjæresten hjelper deg en del på vei. Han kan godt hjelpe dere inn i situasjoner eller samtaler med å feks koble noe dere har til felles. Ønsker deg masse lykke til!! Anonymkode: accb6...5a0 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #8 Skrevet 18. juli 2020 Se alt av peppa gris, frost-filtmene og skap en suksessfull tik-tok brukerl Anonymkode: 617a2...5c6 2
Nowayback Skrevet 18. juli 2020 #9 Skrevet 18. juli 2020 Smil, vær imøtekommende og interessert i dem og deres interesser. Da er mye gjort.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #10 Skrevet 18. juli 2020 Kjøp et spill eller noe som du tar med som gave, og som dere kan leke med sammen. Anonymkode: 9b1f5...b54
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #11 Skrevet 18. juli 2020 Lykke til. Nå vet ikke jeg hva hans barn vet om deg, men min nåværende samboer fortalte om meg før jeg møtte barna og gjorde det til en slags åpen greie der det var opp til de, sånn "kanskje dere vil møte henne en dag?". Så innen vi rakk å planlegge første møte var det blitt slik at de spurte en del om meg og hadde veldig lyst til å møte meg. Synes det var en fin måte å planlegge det på, for da føler ikke barna at jeg er en person de bare fikk levert inn i livet sitt, men noen de møtte av eget valg. Vi planla faktisk første møte hjemme hos meg. Det føltes litt mindre invaderende enn at de skal komme hjem til hans/sitt hjem og finne meg der. Jeg bakte boller og hadde dekt på til en hyggelig "lunsj" og da barna hadde fått sett seg om, spist og snakket litt (les: hundre spørsmål om meg og mitt 😂 🥰) så dro vi på en aktivitet som barna hadde bestemt (bowling). Vi hadde også avtalt at jeg skulle dra litt før slik at barna og far fikk snakket sammen og dratt hjem alene. Neste gang vi møttes var ca. en uke etter og da var det barna som ville invitere meg på pizzakveld hos de. Det er sikkert ikke nødvendig å planlegge så mye som det vi gjorde altså, men jeg synes det gikk veldig bra og det ble veldig vellykket. Disse barna var også litt eldre (typ mellomtrinnet på barneskolen) og de kan blant annet huske at foreldrene har bodd sammen (selv om det ble slutt lenge før jeg kom inn i bildet), så dette er barn som skjønner veldig godt hva å møte en forelders kjæreste innebærer i forhold til at de selv har klassevenner med steforeldre også videre. Anonymkode: ff568...ede 4
Gjest kruspersilletaco Skrevet 18. juli 2020 #12 Skrevet 18. juli 2020 Godt forslag å møtes ute et sted. Det gjorde vi. Første gangene møttes vi "tilfeldig" og slo av en prat, ikke så lenge, og etter det ble jeg med på typ bowling. Første gang jeg var hjemme hos dem var det barna som inviterte meg med hjem etter en aktivitet. Da var jeg der en stund, og gikk hjem. Syns det var lurt, fordi da har man noe felles å prate om, og barna slipper å få en fremmed hjem (selv om du kanskje har vært der mange ganger allerede som de ikke vet om 😉)
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #13 Skrevet 18. juli 2020 Ingen mann er verdt så mye drama i livet, hadde funnet en ny Anonymkode: 84713...edc
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #14 Skrevet 18. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen mann er verdt så mye drama i livet, hadde funnet en ny Anonymkode: 84713...edc Hva mener du med deama? Det er fredelig hos han. Anonymkode: 6b719...993
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #15 Skrevet 18. juli 2020 Snakk med barna om det de snakker om. Spør om det de snakker om, vis interesse for det 😊 Anonymkode: 2e8f2...f5a
Sandie Skrevet 18. juli 2020 #16 Skrevet 18. juli 2020 4 timer siden, kruspersilletaco skrev: Godt forslag å møtes ute et sted. Det gjorde vi. Første gangene møttes vi "tilfeldig" og slo av en prat, ikke så lenge, og etter det ble jeg med på typ bowling. Første gang jeg var hjemme hos dem var det barna som inviterte meg med hjem etter en aktivitet. Da var jeg der en stund, og gikk hjem. Syns det var lurt, fordi da har man noe felles å prate om, og barna slipper å få en fremmed hjem (selv om du kanskje har vært der mange ganger allerede som de ikke vet om 😉) Dette er et godt råd. Mye bedre å legge første treff ute, med noen innlagte aktiviteter. Å sitte rundt et spisestuebord med middag og skulle finne på nye samtaleemner for å unngå pinlig stillhet blir for stivt og høytidelig.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #17 Skrevet 19. juli 2020 Ja, kortere møte utenfor hjemmet er lurest. Da føler barna ikke at du innvaderer hjemmet for tidlig. Finn på noe gøy å gjøre sammen 2-4 ganger og så gradvis flytt det over til hjemmebesøk når dere ser at barna trives. Anonymkode: ffa9b...8e1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #18 Skrevet 19. juli 2020 Kan du ikke lufte dette for kjæresten din? Det er jo han som er deres far og kjenner dem godt. Jeg regner med at han har fortalt en del om deg til barna, og en del om barna til deg allerede. Ellers tror jeg det er mye enklere når barna er såpass små. De har ofte masse spørsmål selv og en 4- og 7-åring lager mye baluba. Første gang jeg skulle møte sønnen til kjæresten slo han hjul inn i rommet jeg satt, og ba meg så dra i fingeren hans (den går jeg naturligvis ikke på). Med såpass små barn blir det neppe noen "pinlig stillhet" du må fylle Anonymkode: dc0a2...7e1
Gjest Dævendøtte Skrevet 19. juli 2020 #19 Skrevet 19. juli 2020 På 17.7.2020 den 23.34, AnonymBruker skrev: Kan dere med barn være så snill og gi meg noen tips til hvordan jeg skal forholde meg når jeg møter kjærestens barn for første gang? Og hva kan/bør jeg snakke med de om? De er 4, 7 og 8. Jeg ønsker å gjøre et godt inntrykk, ikke være for "på" regner jeg med, men må vise interesse og gi litt av meg selv. Regner med å møte de hjemme hos han første gangen. Takk😊 Anonymkode: 6b719...993 Lat som du er på besøk hos en venn og oppfør deg helt vanlig. Svar på det de spør om og ikke gjør noe nummer ut av noe. Spør faren om det er noe småtteri du kan ta med til ungene. Å gjøre et godt inntrykk er ikke det du skal ha fokus på når ungene er så små, dette går seg til underveis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå