AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #1 Skrevet 17. juli 2020 Hei, er det mye obligatorisk oppmøte i masterprogrammet i rettsvitenskap ved UiT? Eller hvor på hjemmeside kan jeg finne mer informasjon om det? Tusen takk for hjelpen. Anonymkode: 8637b...07c
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #2 Skrevet 17. juli 2020 5. året er det vel knapt noe obligatorisk. Jobbet med en som studerte rettsvitenskap ved UiT på 5. året og hun jobbet fulltid, tok eksamener og skrev master ved siden av. https://uit.no/utdanning/program/274286/rettsvitenskap_-_master her kan du under "Oppbygging av studiet" trykke på de ulike emnene og se hvor mye obligatorisk det er i dem. Ser noen emner krever 75 prosent oppmøte. Anonymkode: 41f19...04a
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #3 Skrevet 17. juli 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: 5. året er det vel knapt noe obligatorisk. Jobbet med en som studerte rettsvitenskap ved UiT på 5. året og hun jobbet fulltid, tok eksamener og skrev master ved siden av. https://uit.no/utdanning/program/274286/rettsvitenskap_-_master her kan du under "Oppbygging av studiet" trykke på de ulike emnene og se hvor mye obligatorisk det er i dem. Ser noen emner krever 75 prosent oppmøte. Anonymkode: 41f19...04a Tusen takk for svaret. Ser også at noen emner krever 75% oppmøte, men så står det ingenting om oppmøte på andre emnebeskrivelser. Jeg er nemlig også i fulltidsarbeid og bor ganske langt fra Tromsø, og lurer på om jeg bør takke nei til studieplassen... Anonymkode: 8637b...07c
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #4 Skrevet 17. juli 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svaret. Ser også at noen emner krever 75% oppmøte, men så står det ingenting om oppmøte på andre emnebeskrivelser. Jeg er nemlig også i fulltidsarbeid og bor ganske langt fra Tromsø, og lurer på om jeg bør takke nei til studieplassen... Anonymkode: 8637b...07c Ehhehe, ja tror kanskje det hvis du planlegger å være i full jobb samtidig som du tar en krevende master. Eventuelt slutte i jobben Anonymkode: 67836...f93 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #5 Skrevet 17. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svaret. Ser også at noen emner krever 75% oppmøte, men så står det ingenting om oppmøte på andre emnebeskrivelser. Jeg er nemlig også i fulltidsarbeid og bor ganske langt fra Tromsø, og lurer på om jeg bør takke nei til studieplassen... Anonymkode: 8637b...07c Du må nok regne med å flytte til Tromsø. Anonymkode: 75bb6...60e 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #6 Skrevet 18. juli 2020 Det lureste er å ta kontakt med UiT. Anonymkode: 55bfa...caa
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #7 Skrevet 18. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må nok regne med å flytte til Tromsø. Anonymkode: 75bb6...60e Tja, hvis det er ingen eller lite obligatorisk oppmøte så kan man jo i prinsipp studere hvor som helst. Anonymkode: 8637b...07c
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #8 Skrevet 18. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det lureste er å ta kontakt med UiT. Anonymkode: 55bfa...caa Saksbehandleren er på ferie så jeg regnet med å få et raskere svar her. 😬 Anonymkode: 8637b...07c
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #9 Skrevet 18. juli 2020 Det er ikke obligatorisk oppmøte. Du må ha en muntlig presentasjon i løpet av året og praksisundervisningen på 4. avd er obligatorisk. I tillegg har exphil krav om obligatorisk oppmøte og det er det også på infomøtet ved oppstart. Anonymkode: d13a9...b43
Arcade Skrevet 18. juli 2020 #10 Skrevet 18. juli 2020 (endret) Jeg tok 2. til 5. avdeling ved UiT bosatt i utlandet. Det er ingen obligatorisk oppmøte utenom exphil på første avdeling. Du må ha en muntlig presentasjon hvert år i 1. til 4. avdeling, også er det en måned obligatorisk praksis i november mnd. på 4. avdeling. Det går helt fint å ta studiet ved siden av fulltidsjobb, og med mindre du får veldig mye ut av forelesninger/seminarer, er det ingen poeng å dra til UiT for å følge undervisningen. Øvingsoppgaver kan du levere og få tilbakemeldinger på, på nett. Endret 18. juli 2020 av Arcade
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #11 Skrevet 18. juli 2020 Akkurat nå, Arcade skrev: Jeg tok 2. til 5. avdeling ved UiT bosatt i utlandet. Det er ingen obligatorisk oppmøte utenom exphil på første avdeling. Du må ha en muntlig presentasjon hvert år i 1. til 4. avdeling. Det går helt fint å ta studiet ved siden av fulltidsjobb, og med mindre du får veldig mye ut av forelesninger/seminarer, er det ingen poeng å dra til UiT for å følge undervisningen. Øvingsoppgaver kan du levere og få tilbakemeldinger på, på nett. En del forelesninger legges jo også ut på canvas, så det blir i så fall bare seminar TS går glipp av. Selv om forelesningene etter min mening, ofte ikke gir så mye annet enn sammendrag. Anonymkode: d13a9...b43
Arcade Skrevet 18. juli 2020 #12 Skrevet 18. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En del forelesninger legges jo også ut på canvas, så det blir i så fall bare seminar TS går glipp av. Selv om forelesningene etter min mening, ofte ikke gir så mye annet enn sammendrag. Anonymkode: d13a9...b43 Ah, ja. De var dårlige på å legge ut forelesninger da jeg gikk der. Kan hende de er flinkere på det nå. Om ikke, så er forelesningene som jurfak på UiO legger ut vel så nyttige.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #13 Skrevet 19. juli 2020 Å studere rettsvitenskap uten å delta i all undervisning og kursene går helt fint i Tromsø og i Oslo (studerer ved UiO selv). I Oslo er det ikke heller mye obligatorisk, men en del er det. Går helt fint å delta i de, men det blir noen flyturer og hotellovernattinger i løpet av studietiden, i tillegg går det en del feriedager og avspaseringsdager for det. Å jobbe fullt ved siden av går det også. Men jeg vil av egen erfaring si at det aller beste er å delta i undervisning som tilbys. Det er nokså krevende til tider å være strukturert og sette nok tid til studiene. Også er enkelte fag vanskeligere, og kursundervisning (seminar heter det vel i Tromsø) kan komme godt med i slike situasjoner. Så hvis jeg hadde hatt mulighet, så hadde jeg absolutt flyttet til Oslo for å kunne delta mere. Hvis jeg har forstått det rett, så er det mye obligatorisk på exphil i Tromsø. Det må du i såfall sjekke. Mulig du må planlegge "å bo" i Tromsø i noen uker mens den undervisningen pågår i 1.semesteret. Så ingen grunn til å takke nei til studieplassen hvis du vil studere juss. Det går fint hvis du er motivert og villig til å fikse og mikse for å få det til. Men det blir lite tid for andre fritidsaktiviteter i de neste 5 årene, det kan jeg love deg. Til gjengjeld er juss veldig gøy da, du har mye å glede deg til Anonymkode: 5082c...e91
Trinetrinetrine Skrevet 24. juli 2020 #14 Skrevet 24. juli 2020 Takket du ja, trådstarter...? Er i samme situasjon selv:)
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #15 Skrevet 24. juli 2020 Nikolai Schirmer tok vel hele jusutdanninga mens han reiste rundt i verden og var 'proff' ski-ettellerannet. så er mulig uten mye oppmøte ja Anonymkode: d8d6b...cf0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå